Miten retkelle?

Ja minne?

Pari kertaa Budapestissa käyneinä haluaisimme lähteä kaupungista myös muualle Unkariin. Mutta kun meillä ei ole ketään tuttuja tai muitakaan suhteita sinnepäin, niin kysyyisin, että tietäisikö joku että järjestääkö mikään taho retkiä Budapestistä? Kiinnostaisi esim. viininkorjuu, melonta, fillarointi ja metsässä tai vuoristossa patikointi.

Tai onko Unkariin mahdollista mennä aivan kokonaan muualle kuin Budapestiin tai Balatonille? Onko muualla yöpymispaikkoja?

3

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unkari mielessäin

lähtemään tutustumaan muuhunkin kuin Budapestiin. Vinkkejä etsin itsekin tuolla aikaisemmassa ketjussa. Me vietimme viikon keväällä Balatonilla. Menimme junalla (kiva kokemus) ja helppo tapa matkata. Ellei junassa ole ravintolavaunua (näkyy juna-aikataulusta, onko vai ei), niin varatkaa eväitä mukaan ainakin pidemmälle retkelle.
      Vuokrasimme pyörät ja seikkailimme ympäriinsä Kezhelyn ympäristössä. Kävimme Hevizissä kylpylässä möllöttelemässä. Balatonilla tuolloin toukokuussa ei ollut vielä sesonki meneillään. Pidimme majaa Lorelei Pension nimisessä B&B-paikassa. Todella mukava omistajapariskunta!!! Ja huomattavasti edullisemmat hinnat kuin Budapestissä. Maisemat ja ihmiset ja luonto tekivät positiivisen vaikutuksen.
      Rohkeasti vaan etsimään netistä tietoa ja eikun menoksi! Suosittelen.

• Ja minne?

Balatonilla ollaan toki käyty joskus, ja minulla on sellainen muistikuva, että se on matala ja harmaavetinen, ja että siellä on maksulliset uimarannat, sikakuumaa ja kamalasti saksalaisia. Keväällä varmaan asia on toisin, niin kuin kerroit, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta viettää lomaa muuta kuin koulujen loma-aikoina (ope), joten en valitettavasti pysty menemään muulloin kuin sesonkiaikaan.

Sen vuoksi mentäisiin mieluummin jonnekin muualle kuin Budapestiin tai Balatonille.

• Unkari mielessäin
        Ja minne? kirjoitti:

Balatonilla ollaan toki käyty joskus, ja minulla on sellainen muistikuva, että se on matala ja harmaavetinen, ja että siellä on maksulliset uimarannat, sikakuumaa ja kamalasti saksalaisia. Keväällä varmaan asia on toisin, niin kuin kerroit, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta viettää lomaa muuta kuin koulujen loma-aikoina (ope), joten en valitettavasti pysty menemään muulloin kuin sesonkiaikaan.

Sen vuoksi mentäisiin mieluummin jonnekin muualle kuin Budapestiin tai Balatonille.

Kurkkaas tuota keskusteluketjua Unkari mielessäin!
        Siellä sain paljon kivoja vinkkejä. Mene sinä kun minen pääse!

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe