vinkkejä?

Jeega

Hei!

Oon lähösä syyskuun alusa 5 kuukaueksi Budapestiin vaihtoon (opiskelemaan).Mulle saapi kertua iha mitä tahansa mielee juolahtaa Budapestistä ja unkarilaisista ja niitten tavoista.

*Mulla lähtee koira mukkaan ja en oo koskaa enne sen kans matkustanu eli jos jollaki on fiksuja vinkkejä tällekki saralle nii kiitos kyllä!Samoten jos hoksaat jottai kerrottavaa koiran elämästä Budapestisä/Unkarisa nii kerro ihimeesä,koirapuistoista jne.

*Jos joku tietää International Business School-Budapestistä jottai,info on tervetullutta (siihe kouluun meen opiskellee).

*Myöskin kiinnostaa mite nopiaa sielä saa sen viisumin.

*Tietäiskö joku niistä Tonavan risteilyistä,järjestettäänkö niitä ympäri vuojen ja mitä maksaa?

*Mitehä Budapestisä on kauneushoitoloide laita,haluaisin laittaa rakennekynnet/geelikynnet.Palijoha maksaa ja mikä ois hyvä paikka?

Kiitoksia jo etukättee jos jollaki on johonki vastauksia!

4

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helsinki 22.

Tilastojen mukaan Budapest on yleisesti ottaen halvempi kuin Helsinki.

Kun muutat sinne niin katsele sopiva geelikynsien tekijä (lukee: körmös tai müköröm) läheltä asuntoasi tai kouluasi, sillä geelikynsiä pitää huoltaa 3-4 viikon välein. Huoltoon menee 2-2,5 tuntia. Joskus tarvitset myös lyhyempiä ensiapuaikoja pikaisesti, jos geeli lohkeaa tai jotain.

Sun koulu on Budassa, Moszkva tériltä eteenpäin ratikalla kohti Hüvösvölgyä. Siellä päin on myös aivan luonnontilaista maastoa, jossa voi vapaasti ulkoiluttaa koiraa. Hinnaltaan se alue on kallista puistokaupunginosaa. Asutko siellä päin?

Moszkva térillä on kauppakeskus Mammut, joka sekin on unkarilaisittain kallis. En nyt enää muista mitä ne kynnet maksaa siellä, mutta katsele Mammutista ensin kynsien hinnat, ja jos jostain löydät halvemman ja siistin paikan reittisi varrelta niin ota sieltä. Kyllä ne aivan tasokkaita on, samat aineet kuin Suomessaakin. Tänä keväänä monella oli geelit siellä.

Minä kävin Örs vezér terellä kosmetologilla, koska asuin siellä päin. Sinne pääsee normaalisti metrolla Moszkva tériltä, mutta nyt se linja on poikki joten joudut vaihtamaan bussiin jossain vaiheessa, luultavasti Blahalla tai Keletillä. Se vaihtelee se vaihtopaikka rakennuksen eri vaiheissa. Ja tosin sen Örsin metroaseman pitäisi jo olla syyskuuhun mennessä valmiskin, mutta tuskin se on. Jos asut Budassa, niin minusta sinun ei kannata ottaa stressiä ja lähteä Örs vezér terelle etsimään kynsihoitolaa! Mene siihen lähelle.

En tiedä tuosta Business-koulusta sen tarkemmin, muuuta kuin sen missä se on.

• 123....

Ei unkariin mitään viisumia tartte hankkia. EU -maahan sekin on. Ihmiset on yleisesti ottaen tosi ystävällisiä. Kannattaa vähän opetella kieltä ennen lähtöä, helpottaa eloa kummasti :) Budapestistä en valitettavasti tiedä mitään, kun en ole muuta kuin lentänyt sinne ja takaisin muutamaan kertaan ja viettänyt aikaani etelässä, missä olen kovasti viihtynyt :)

• Jeega
        123.... kirjoitti:

Ei unkariin mitään viisumia tartte hankkia. EU -maahan sekin on. Ihmiset on yleisesti ottaen tosi ystävällisiä. Kannattaa vähän opetella kieltä ennen lähtöä, helpottaa eloa kummasti :) Budapestistä en valitettavasti tiedä mitään, kun en ole muuta kuin lentänyt sinne ja takaisin muutamaan kertaan ja viettänyt aikaani etelässä, missä olen kovasti viihtynyt :)

jos on vaa kolome kuukautta ei tarvi viisumia mutta ku ollaa viis kuukautta nii tarvii...ainaki koulu on näi tiedottanu meile!

• 0mGg11FwtF
        Jeega kirjoitti:

jos on vaa kolome kuukautta ei tarvi viisumia mutta ku ollaa viis kuukautta nii tarvii...ainaki koulu on näi tiedottanu meile!

"Suomen ja muiden EU-maiden kansalaiset eivät tarvitse viisumia, kun oleskelu Unkarissa kestää korkeintaan 90 päivää. Kaikki kolmansien maiden kansalaiset tarvitsevat viisumin matkustaakseen Unkariin ja oleskellakseen sen alueella"

http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/FI/fi/fi_konzuliinfok/Viisumilaji.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe