Omistamme paritalon puolikkaan vaimoni kanssa suhteessa 23/77%.
Käyttääkö 77% osuuden omistava äänivaltaa yhtiökokouksessa??
Yhtiökokous
2
432
Vastaukset
- csi049
Oletan, että kyseessä on asunto-osakeyhtiö, jonka yhtiöjärjestyksessä ei ole näistä asioista säädetty erikseen.
Kaksi yhteisomistajaa saavat osallistua kokoukseen, ja molemmat voivat käyttää puhevaltaa eli pyytää ja saada puheenvuoron.
Äänivaltaa - eli osakesarjanne mukaista osuutta yhtiökokouksen äänistä - voitte käyttää vain yhdessä. Jos olette molemmat paikalla, ettekä pääse keskenänne yhteisymmärykseen, niin puheenjohtajan tulee tulkita, että ette käytä osakesarjanne ääniä.
Jos ainoastaan toinen on paikalla, niin hän käyttää äänivaltaa yksin, riippumatta siitä, omistaako 23 vai 77 prosenttia osakesarjasta. Jos ette asu yhtiön rakennuksessa, niin toiselta yhteisomistajalta vaaditaan valtakirja.- Tuota
Jos vain toinen on paikalla ja haluaa äänestää, niin hänellä pitää olla valtakirja, oli omistusosuus mikä tähansa. As oy lain mukaan:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244