vaatiiko turskat fin tarrraa autoon

ellei oo eu-rekkarii

eli sitä uudempaa mallii

10

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo

Kyllähän ne semmoisen sinne peräpäähän haluisivat. Ilmankin autoilevia näkee, mutta itse en lähtisi yrittämään kun tuntee Norjan sakkojen tason.

• Norjaan autolla

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

• hyvä periaate
        Norjaan autolla kirjoitti:

Ei tarvitse. Itse autoilin pari kuukautta ilman tarroja ja hyvin meni. Kukaan ei pysäyttänyt.

mä en ota riskejä elämässä....3e siihen siis

• jos siin
        Norjaan autolla kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

• Rekkari
        jos siin kirjoitti:

oli sinen osa vasemmalla fin eli eu rekkari

Ei ollut sinistä siinä rekkarissa vaan ihan tavallinen vanha rekkari.

En viitsinyt millään liimata ikävää Fin -tarraa autooni. Tarkistin tarra asian autokatsastusasemalla: ei tarvi tarroja.

• Leppis

Norjassa autoillut eikä kertaakaan ole tarraa ollut eikä ole pysäytetty (ei myöskään ole ollut EU-kilpiä). Käsittääkseni se tarra kyllä pitäis olla edelleen, jos ei EU-kilpiä ole, mutta ei vain ole tullut hommattua/laitettua...

• Liimamies

Eihän sitä FIN-tarraa tarvii liimata mihinkään. Jos haluaa, niin laittaa sen takaikkunalle sisäpuolelle. Sen FIN-kyltin voi tehdä itsekin, jos on oikein pihi , kuten aloittaja näyttää olevan.
        Samoin laitetaan se Venäjän vaatiman talvirengasvaroitetarrankin. Vain takaikkunalle nurkkaan kallelleen.

• soopaa puhutaan

Ensinnäkin Norja ei ole EU-maa, joten heidän ei tarvitse mitenkään noteerata EU-rekisterikilpiä.
      Toiseksi kukaan suomalainen viranomainen ei voi Norjan viranomaisten puolesta luvata, että FIN tunnusta ei tarvita.
      Periaattessa norjalainen poliisi voi ruveta hankalaksi, jos FIN tunnus puuttuu. Ja turha on selittää silloin.

• aivan varma asiasta

Norjassa noteerataan EU-kilvet auton virallisena kansallistunnuksena. Muutos tuli keväällä 2006 jonkin kansainvälisen liikenneasetussopimuksen mukana. Norja on sopimuksessa mukana EU-maiden ja muutaman Euroopan ulkopuolisen maan kanssa.

• turska-maahan

no jotenkin pisti silmään tuo nimittää norjalaisia turskiksi. Ei mun mielestä ollu erityisen kivaa.
      kannattaaks mennäkään sinne turskamaahan? mitäs jos vaan kotimaassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5120
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe