Uusi nurmikkoni on kylvetty monessa osassa, ensimmäiset osat pari viikkoa ennen juhannusta ja viimeiset heinäkuulla. Kastelusta pidin heti alkuun huolen, mutta hyvin pian luonto alkoi huolehtia siitä... ehkä vähän liikaakin. Piha on hieman viisto, ja sateet veivät siemeniä kasoihin, josta aiheutui pieniä aukkoja, no niistä ei riesaa kun olen paikkaillut niitä.
Mutta nyt on alkanut mennä suuriakin alueita kauempaa katsottuna keltaiseksi, lähempää katsoessa huomaa että nurmi on alkanut ruskettua maan pinnasta ylöspäin. Onko tämä liiallisen märkyyden merkki? Outoa sinällään että pihan kuivinkin kohta ruskottaa. Vai onko sade vienyt lannoitteenkin mennessään ja ruskeaksi meno johtuu ravinnon puutteesta? Alavammissa kohdissa kasvaa todella komeaa nurmea, ja kasvuvauhti on kova.
Nurmen olen leikannut vasta kerran läpi, reilun 10 cm pituisena pisimpään sänkeen, jo ennen leikkaustakin oli vähän tätä ruskotusta tai kellerystä, mitä liekin. Ja nyt kun on viikko leikkauksesta, niin paremmissa paikoissa on tullut monta senttiä lisää pituutta, mutta keltaiset paikat eivät ole kasvaneet juuri yhtään.
Annanko lisää apulantaa, vai annanko vaan rauhassa kellertää ja katson mille ensi kesänä näyttää? Vai ei kai voi olla liika lannoitus kyseessä, jotenkin siihen en uskoisi koska mielestäni pahiten ruskottavat alueet saattoivat jäädä vähän vähemmälle apulannalle.
Nurmen siemen on Agrimarketin kestoseosta, ensimmäiset lajikkeet nousivat joka kohdassa piikille viikossa.
Multakerroksen paksuus on n. 15-20 cm, sen alle tuli toinen mokoma mäntykankaan hiekkaa (kun kaivettiin niin paljon kiviä pois nurmen pohjasta että piti ajaa täyttömaaksi tätä).
Salaojia on muutamassa kohdassa, ei ole mitään eroa niillä kohdilla tämän kellerryksen suhteen.
Uusi nurmi ruskottaa
Nurmis
1
1481
Vastaukset
- nyt laittaisin
Ei missään nimessä enää apulantaa. Hae nyt heti puutarhamyymälästä NURMIKON SYYSLANNOITETTA ja pistä sitä 20kg riittää 200M2. Nurmikko talvehtii kunnolla ja saa syyslannoitteesta potkua ensi kevääseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465497Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5662018Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens801142Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77993
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53971- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50833Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758