Hermokaasu / Korkein totuus?

Kirja hukassa

Japanilainen Korkein totuus -uskonlahko vapautti vuonna 1995 hermokaasua (sariinia) tokiolaisella metroasemalla. 12 kuoli ja tuhannet loukkaantuivat.

Olen lukenut tapahtuneesta jonkun tositapahtumiin pohjautuvan jännityskirjan, mutta kirjan ja kirjailijan nimet ovat nyt hukassa, kun haluaisin lukea kirjan uudemman kerran. En saanut johdettua noista tiedoista hakusanaa, jolla kirjaston tietokanta antaisi etsimäni kirjan nimen. Osaisikohan joku auttaa...?

3

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • booky

Voiko se olla tämä, jota minäkin hipuloin jo kirjastossa, mutta kirja ei kuitenkaan tarttunut mukaan, kun syksyllä ilmestyy niin paljon kaikenlaista..
      Gansteria on, mutta hermokaasukytkös ja kaikki muu jää vähän hämäräksi... Kehuja kyllä tämä eka suomennos on saanut.

Kenzo Kitakata: Tokion tuhkaa.

Kirjasaitti kehui näin:
      "Kenzo Kitakata, Japanin dekkariseuran entinen puheenjohtaja, on kotimaansa suosituimpia, tuotteliaimpia ja arvostetuimpia rikoskirjailijoita, jonka kirjat ovat voittaneet lukuisia palkintoja. Tokion tuhkaa pidetään hänen parhaimpiinsa kuuluvana työnä, jossa hän on hionut minimalistisen tyylinsä äärimmilleen. Tokion tuhkaa on Spillanen ja Dostojevskin sekoitus - kuin Sopranos Japanin alamaailmassa. "

• Kirja hukassa

Arvostan yritystä, mutta ei osunut. Liian tuore kirja... siitä kuitenkin on jo aikaa kun luin sen.

Kiitti kuitenkin, ja tuokin vaikutti mielenkiintoiselta =)

• Kirja hukassa

Tätä samaa kirjaa etsin minäkin, joten jos aloittaja on sen (yli 3v sitten) löytänyt, tai joku muu tietää kirjan nimen, niin auttakaa naista mäessä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe