Erikoisruokavalio koulussa

Nassikka_

Olen yrittänyt syödä viimeiset puoli vuotta mahdollisimman laktoosittomasti. Nyt sitten tarvitsisin tuon ruokavalion koulussanikin, mutta saadakseen erikoisruokavalion, täytyy näyttää lääkärin todistus asiasta. Olen itse todennut laktoosi-intoleranssini, vaikka uskon, että olen ehkä muillekin ruoille allerginen, koska nykyään laktoositon ruokavalio ei enää takaa sitä, että mahaan ei koskisi jne.

Mistä saada mahdollisimman äkkiä lääkärintodistus erikoisruokavaliota koskien, kun minua ei ole koskaan lääkärillä varsinaisesti allergiatestattu. Koulu kuitenkin vaatii ensin näyttämään todistuksen, jotta saisin ottaa erikoisruokavaliota ruokalasta. Miten pitkään yleensäkin siinä menee, että testaukset saadaan tehtyä ja lääkäri suostuu kirjoittamaan todistuksen? Eikös laktoosi-intolerantikoilta vain oteta verikoe, jolla sen voi selvittää ja todistaa? Entä jos kokeen perusteella minulla ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta minulla menee joka tapauksessa maha sekaisin vähästäkin laktoosista?

Koska luulen, että olen saattanut lähiaikoinan herkistyä ja saada uuden allergian, miten muut mahdolliset allergiat voidaan testata? Haluaisin ainakin jotain keliakia-testejä sun muita, jotta osaisin syödä oikein.

4

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyit

tuota lääkärintodistusvaatimusta, sillä tällä suunnalla sitä ei vaadita. Otapa ensin yhteyttä kouluterveydenhoitajaan, niin pääset alkuun ja selviää se todistusvaatimuskin.

• Nassikka_

Luokanvalvoja sanoi, että lääkärintodistus vaaditaan. Myös siinä vihkosessa, mihin piti kirjoittaa nimensä ja ruokavalionsa, luki sama. Vielä kouluesitevihkosessakin lukee, että viikon sisällä tulee näyttää lääkärintodistus, mikäli tarvitsee erityisruokavalion.

• auta muuta kuin
        Nassikka_ kirjoitti:

Luokanvalvoja sanoi, että lääkärintodistus vaaditaan. Myös siinä vihkosessa, mihin piti kirjoittaa nimensä ja ruokavalionsa, luki sama. Vielä kouluesitevihkosessakin lukee, että viikon sisällä tulee näyttää lääkärintodistus, mikäli tarvitsee erityisruokavalion.

mennä lääkäriin asian vuoksi, onpa tiukkapipoista teilläpäin. Maksaakohan koulu sen lääkärintodistuksen, kun se kerran sitä vaatii?

• nhl98

Meilläpäin laktoosittoman ruokavalion lapun saa ihan terveyskeskuksesta pyytämällä. Keliakiatestin saa apteekista- jos se näyttää keliakiaa, niin lääkäriin, gluteenitonta dieettiä EI saa aloittaa ennen virallista diagnoosia. Muut allergiat testataat niin että menet ensin lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe