mitä tekisin

nuoren äiti

sain kuulla hetki sitten että 17-vuotias tyttäreni seurusteleen 33 vuotiaan miehen kanssa!!!!?
Oleilee lähes jokapäivä hänen luonaan ja yötäkin on ollut... pitäisikö kieltää yövierailut, tia ainakin pitää jonkinlainen raja siinä että montako yötä viikossa saa olla hänen luonaan?

hyväksyäkkö suhde?

7

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ihmettä?

Jossei tämä ole provo, niin asia PAHASTI pielessä. Ensinnäkin miksi 33-vuotias haluaisi 17-vuotiaan seurustelukumppanin? Eikö hän saa samaa ikäluokkaansa? Hänessä voi olla jokin vika...

Karkeasti luokitellen 33-vuotias on jo täysin varttunut mies ja valmis perustamaan jo perhettä, sen sijaan 17-vuotias on vielä täyslapsi. Muista, että LAIN MUKAAN saat päättää kaiken mitä ala-ikäinen nuoresi puuhaa. Vaikka täysikäisyys tuleekin, niin saat päättää tai ainakin voimakkaasti vaikuttaa niin kauan kuin lapsesi asuu "kotona".

• Nimetön

mies käymään teillä. Jos tyttäresi on siellä öitä kai hän kehtaa miehen tuoda kotiinsakin. Lienee kohtuullista

• kahrekan

Alle kahdekkantoista vuotiaitten seurustelu yli 18v on kiellettyä!

• kokenut

sama se, kyllä tyttäresi löytää keinot tavata miesystäväänsä. kutsu "nuoret" kylään ja tenttaa vähän miestä, se on ainakin anopin oikeus. itselläni ei mikään kielto tehonnut vaan jatkoimme seurustelua ...

• mapee

kohta tyttö on siinä iässä etttä voi vaikka muuttaa miehen luokse asumaan.

Pakottamisella et enää pärjää vaan lähinnä neuvottelulla ja yrittämällä asettaa vielä joitakin rajoja ja tekemällä sopimuksia.

Tosiasiahan on myös se että seksi on noilla vuosilla luvallista touhua joten sitäkään kautta et pääse väliin. Toisaalta muistan hyvin ajan jolloin 17v sai mennä naimisiin ja perustaa perheen..

Yrittäisin sopia noista vierailuista ja niiden säännöllisyydestä eli vaikka viikolla kotona ja viikonloppuna menossa tms. Ehkäisyn varmistaisin jos kehtaat ja pystyt kysymään, millaiset välit sen suhteen teillä onkaan.

Ja sitten kannattaa tutustua tuohon mieheen. Pyydä tuomaan käymään tai kutsuta itsesi kylään tms eli jos ei tahdo olla teihin yhteydessä niin olisi ehkä sytä huoleen. Jos mies taas on puhtaat jauhot pussissa niin kehtaa kyllä tulla käymään ja olla tekemisissä.

Tietyllä tavalla vähän kypsempi tosin vähempikin olisi riittänyt.. kaveri on jopa tavallaan turvallisempi kuin joku alle kaksikymppinen kolli joka on juuri saanut kortin ja viinakuppalipun jne jolloin meno voi olla todella vastuutonta ja hurjaa. Siinä voi silloin sattua ja tapahtua vaikka mitä. Kuitenkin tyttösi opettelee surustelua ja parisuhdetta ja noiden kollien kanssa voi esikuvat olla aika epärealistisia ja samalla pyynnöt ja vaatimukset erilaisiin asioihin.

• Parikymmentä vuotta sitten seurustelin lähes vuoden miehen kanssa joka oli 30 vuotta minua vanhempi.Itse olin 17.
      Suhde oli oikein antoisa ja opettavainen.
      Mies olisi halunnut tutustua vanhempiini mutta kielsin sen,sillä silloin olisin joutunut "kotiarestiin" eikä isäni olisi missään nimessä suostunut seurusteluumme.
      Nyt olen 39-vuotias ja edelleenkin pidän yhteyttä muutaman kerran vuodessa tähän jo nyt 69-vuotiaaseen "poikaystävääni".
      Kuulumisten vaihtaminen on edelleen tärkeää vaikka molemmat ovat omissa avioissaan ja onnellisina perheineen.
      Joten ihan voisin sinulle sanoa ettei kannata olla "ihan hirveästi "huolissaan.Luulen että tyttäresi on kuin minä silloin muinoin,elikkä ikäistäni kypsempi.
      Ja mitä tulee ehkäisyasioihin,niin kyllä uskon että he kaksi hoitavat ne kyllä hyvin.
      Ja mitä luultavimmin tyttäresi harjoittelee nyt aikuiseksi kasvamista turvallisessa seurassa,ainakin toivon niin.Suhde menee ohi,luulisin,kun tyttäresi hieman kasvaa ja haluaa uusia elämänkokemuksia.Silloin varmaankin eroavat ja suhde säilyy ystävyytenä.
      Mutta soisin että pyytäisit kaverin teille käymään jos se vain on mitenkään mahdollista.Minäkin olisin halunnut tehdä aikoinaan niin muttei se olisi ollut mitenkään mahdollista...ja kuten tuossa edellä joku kirjoitti niin tosiasia on se ,että suhde tulee jatkumaan huolimatta estelyistä,tavalla tai toisella.
      Tsemppiä vaan...ja ymmärrystä.Uskoisin että miehelläkin on tyttärellesi paljon muutakin annettavaa/otettavaa kuin vain seksi.Tarkoitan tällä henkistä pääomaa.Toivottavasti se palkitsee,minulle kävi niin :)
      hyvää loppukesää ja tulevaisuutta.

• Niin, unohtui sanomani että ymmärrän kyllä huolesi kaikinpuolin.Itsellänikin on teini-ikäinen tytär.
      Menneisyydestäni johtuen kyselen häneltä kovin tarkkaan poikakavereistaan yms.
      Uskon että kaikki kääntyy parhain päin teillä.Juttelemalla kaikki selviää,kunhan juttelette rauhalliseen sävyyn.
      Jos vain suinkin mahdollista näytä sen verran vihreää valoa että suostut tapaamaan tämän tyttäresi miesystävän.
      Turha on huolestua ellei tiedä että missä oikeasti mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe