Ei jaksa enää :´(

-Marleena-

Hei!
Tällä yksi erittäin väsynyt ahmija.
Oon sairastanut noin seitsemän vuotta,oon nyt 21 vuotias.
Aluksi anoreksiaa(vuosi sairaalahoitoa)ja tällä hetkellä diagnoosi on epätyypillinen ahmimishäiriö.En kyllä ymmärrä mistä se "epätyypillinen" on juolahtanut lääkärin mieleen.
Nyt tuntuu vaan siltä ettei jaksa enää,takana taas epäonnistunut sairaalareissu (1kk).Kyllähän siellä sairaalassa syöminen sujuu mutta kun kotiin pääsee...
sairastan myös masennusta,oon luutavasti sairastanut ihan lapsesta saakka.On paniikkki ja ahdistushäiriö.Oon nyt ruvennut syömään rauhoittavia lihasrentouttajia et selviäisin päivästä,viime viikolla 7 opamoxia kerralla.En oikein tiedä mistä hakea apua.Luotto sairaalaan hatara,viimeeksi oli 2 keskusteluaikaa lääkärin kanssa osastohoidon päättymisen jälkeen,sitten vaan ilmoitettiin että lääkäri ei ota enää vastaan.Äiti kehottaa ryhtymään dieetille,ihan kun se onnistusi saati sitten olisi oikea ratkaisu...Miun elämässä on tällä hetkellä kaikki päällisinpuolin kunnossa,on poikaystävä,lemmikkejä,kuntouttavaa työtoimintaa...mut oon onneton, tää syömishäiriö vie ilon kaikesta.Ruoka = paras ystävä, pahin vihollinen.Mitä tässä voi enää tehdä?
en muista millaista oli olla terve.
Samassa tilanteessa olevia?

4

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö20

Tuttuja tunteita...Ootko kokeillut pitempiaikaista psykoterapiaa missä pohditaan syömishäiriön syitä? Itse olen käynyt töölössä syömishäiröklinikalla, jossa on tosi asiantuntevaa ja mielestäni "oikeaa" henkilökuntaa toisin kun monissa muissa paikoissa...

Mulla on kans psyykkisiä ongelmia, ahdistusta, masennusta, pers.häiriötä...välillä oon ollut itsetuhonen. Syömishäiriö painaa päälle, joku epämääräinen se on aina ollut. Laihdutan / ahmin /oksennan, joskus - kierre tuntuu vaan jatkuvan...

Mun suurinta ahdistusta helpottaa just jutella toiselle samassa tilanteessa olevalle, joten ympäröi itsesi ihmisillä jotka välittää ja joita kiinnostaa. Älä missään tapauksessa eristäydy vaikka ahdistaa (joo tiedän helpommin sanottu kun tehty sekin...)

Jos haluat ns. vertaistukea tai juttukaveria niin mun maili on tossa jos haluat jutella.

• ....

Voi että.. :/
      Mä en osaa neuvoo muuta kun että kääntyisit jonku ravintoterapeutin/henkilökohtainen kuntovalmentaja joka tekis sulle oikeanlaisen ruokavalion, se helpottaisi jo varmasti sun masennustakin kun syöt oikeanlaisesti ja terveellisesti, mut tsemppiä!

• Bobi

Toi on niin hirveetä. Mä tiedän, mä tiedän. Mulla ei oo niin paha ku sulla, mut silti mulla on BED mut silti välillä oksennan kun syön AIVAN liikaa. Ja täytän kohta vasta 16. Eniten mua täs niin ärsyttää kun mä oikeesti ihan oikeesti haluaisin olla hoikka ja parantua. En vaa pidä tästä enkä jaksa. Mulla on bulimikko kaveri joka tykkää oksentelusta, tai siis sen mielest se on ainoa vaihtoehto, ja että se tuo sille paremman olon. Mä VIHAAN sitä. Mä meen ylihuomenna juttelemaan terveydenhoitajalle joka toivottavasti hankkii mulle ravintoteraupeutin. En ole ylipainoinen, en todellakaan alipainoinen. Kesän jälkeen lihoin pikkusen, mutta kyl se siitä. Olen normaali. Mutta se ei kelpaa mulle. Ja okei vartalon voin pistää vähäksi aikaa sivuun, ensiksi haluan mun syömishäiriöstä eroon. Ennen mä melkein nauroin koko aiheelle, mutta tää on ihan hirveetä, miksi just mulle? Mä en vaan jaksa jaksa tätä enää! :( Olen itkenyt niin monta kertaa. En vaa jaksa. Mä tiedän ton et ruoka on outo juttu, tai siis sehän on vaa RUOKA. Sitä pitää syödä et jaksaa. Tää on mun mielestä ihan naurettavaa.. Mulla on ruoan kanssa viha-rakkaussuhde. Miten tästä pääsisi pois?

• bobi

Korjaus: Mä täytän kohta 17 heh :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4387
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      260
      3744
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      411
      1348
    8. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      434
      1265
    9. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe