Tyttöystävä Suomeen Kiinasta

Teppo

Olen asunut Kiinassa muutaman kerran ja on tyttöystävä siellä. Seuraavan reissun aikana ajattelin mennä hänen kanssaan naimisiin Kiinassa ja sitten hommata viisumi Suomeen hänelle ja asustella sitten jonkin aikaa Suomessa.

Onko kenelläkään kokemuksia proseduurista? Onko viisumia paha saada ja mitä kaikkea tarvitaan?

Kaveri kertoi, että kauhea homma, vaatii hirveästi rahaa ja työtä, onko näin?

33

10863

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yang

Mies ja olen mennyt Kiinassa naimisiin. Kiinalaisten on erittäin vaikea saada viisumia Suomeen, tämä sanottiin jo Suomen suurlähetystössä siellä. Mieheni ei ole saanut viisumeita Suomeen, joten minä matkustan Kiinaan ja ehkäpä joudun tilapäisesti muuttaa sinne. Naimisiin mennessä tarvitset kotikuntasi maistraatista esteettömistodistuksen, joka on leimattu Suomen ulkoministeriössä ja sen jälkeen Kiinan suurlähetystössä, ja me ainakin käännettiin Kiinassa englannille ja kiinaksi tuo esteettömistodistus. Ja lisäksi avioehto kannattaa muistaa. Onnea ja kaikkea hyvää teille:)

• Yang

Rahanmenoon tulee varautua asioiden hoidossa ja asiapapereiden kääntämisessä, sekä mahdollisen oleskeluluvan hakemisessa. Ei rakkautta voi rahalla mitata. Minun mieheni on Insinööri ja tulee hyvin toimeen Kiinassa.

• ...
        Yang kirjoitti:

Rahanmenoon tulee varautua asioiden hoidossa ja asiapapereiden kääntämisessä, sekä mahdollisen oleskeluluvan hakemisessa. Ei rakkautta voi rahalla mitata. Minun mieheni on Insinööri ja tulee hyvin toimeen Kiinassa.

Ehkä Tepon tapaus on helpompi, sillä hän on jo asunut siellä aikaisemmin, ja nähnyt morsiammensa livenä ennen naimisiin menoa.

• Yang
        ... kirjoitti:

Ehkä Tepon tapaus on helpompi, sillä hän on jo asunut siellä aikaisemmin, ja nähnyt morsiammensa livenä ennen naimisiin menoa.

Kiinassa asuminen helpottaa välttämättä viisumin saantia,ainakin minulle todella sanottiin Suomen lähetystössä, ettei kiinalaisten ole helppo saada viisumia Suomeen. Vastahan hesarissa oli juttu, kun kiinalaisilta liikemiehiltä evättiin viisumeita Shanghain Suomen suurlähetystössä ja suomalaiset viisumivirkailijoiden käytös oli ollut törkeää heitä kohtaan, vaikka olisivat tulleet kauppoja tekemään ja sijoittamaan rahojansa Suomeen.

• ollut hyvä
        Yang kirjoitti:

Kiinassa asuminen helpottaa välttämättä viisumin saantia,ainakin minulle todella sanottiin Suomen lähetystössä, ettei kiinalaisten ole helppo saada viisumia Suomeen. Vastahan hesarissa oli juttu, kun kiinalaisilta liikemiehiltä evättiin viisumeita Shanghain Suomen suurlähetystössä ja suomalaiset viisumivirkailijoiden käytös oli ollut törkeää heitä kohtaan, vaikka olisivat tulleet kauppoja tekemään ja sijoittamaan rahojansa Suomeen.

neuvo Tepolle.En sitä vain halua laittaa tänne kaikkien nähtäväksi.Tulisi muuten suuri ryntäys suomeen.

• jotain uutta?
        ollut hyvä kirjoitti:

neuvo Tepolle.En sitä vain halua laittaa tänne kaikkien nähtäväksi.Tulisi muuten suuri ryntäys suomeen.

Tällä palstalla on aiemmin useastikin keskusteltu, että kyllä se oleskelulupa/viisumi heltiää helposti, kunhan asiat on vain kunnossa = riittävän pitkä yhteinen seurusteluhistoria livenä, eikä mitään nettiseurustelua.

• Ei tämä mikään salaisuus ole
        ollut hyvä kirjoitti:

Pääsee kiinalaisetkin helpommin ja suomalaisetkin voivat olla 3 kuukautta työnhakijana eu-maassa. Joten jos Suomeen ei pääse, voihan sitä muuttaa toiseen eu-maahan yhdessä asumaan:)

• onpa erikoista

Onko tosiaan niin, ettei kiinalainen suomalaisen aviopuoliso saa edes viisumia Suomeen perhesiteen perusteella? Ohhoh.

• Yang
        onpa erikoista kirjoitti:

Onko tosiaan niin, ettei kiinalainen suomalaisen aviopuoliso saa edes viisumia Suomeen perhesiteen perusteella? Ohhoh.

Ettei kiinalainen mieheni saa edes viisumia Suomeen ja sitä suuresti ihmettelen. Oleskelulupahakemus myös hylättiin ja otin Juristin asiaa hoitamaan eteenpäin.

• nipponifani
        Yang kirjoitti:

Ettei kiinalainen mieheni saa edes viisumia Suomeen ja sitä suuresti ihmettelen. Oleskelulupahakemus myös hylättiin ja otin Juristin asiaa hoitamaan eteenpäin.

miten käy kun koitan ujuttaa japanilaisen suomeen? sama kohtalo vai helpompaa?
        yhdessä oltua aikaa aika vähän...mutta kimpassa 2,5v jo.suomessa menty naimisiin alkuvuodesta.hän on töissä toisessa maassa, haen piakkoin japanista tänne ja kuulemma maksaa pelkkä hakemuksen teko 200€ prkl.

onko koko aasia pannassa vai vain köyhemmät maat?

• Yang
        nipponifani kirjoitti:

yhdessä oltua aikaa aika vähän...mutta kimpassa 2,5v jo.suomessa menty naimisiin alkuvuodesta.hän on töissä toisessa maassa, haen piakkoin japanista tänne ja kuulemma maksaa pelkkä hakemuksen teko 200€ prkl.

Saa Suomeen helpommin kuin kiinalaisen,luulisin.

• ...
        nipponifani kirjoitti:

Minulla on japanilainen naisystävä (pelkästään ystävä!), joka koki kovan kohtalon mennessään suomalaisen miehen kanssa naimisiin.

Hän tutustui netin kautta, parin vuoden verran tapailuja molemmissa maissa lomailun merkeissä, ja sitten naimisiin. Ja oleskelulupa hakuun.

Kun nainen vihdoin sai oleskeluluvan ja muutti Suomeen, paljastui että mies oli viikonloppujuoppo ja hyvin väkivaltainen juovuspäissään. Nainen sai paeta verissäpäin takaisin kotiinsa.

Tämä ihan vai mietittäväksi näissä lyhyissä tuntemisajoissa ennen naimisiin menoa.

• Myös kotimaiset
        ... kirjoitti:

Minulla on japanilainen naisystävä (pelkästään ystävä!), joka koki kovan kohtalon mennessään suomalaisen miehen kanssa naimisiin.

Hän tutustui netin kautta, parin vuoden verran tapailuja molemmissa maissa lomailun merkeissä, ja sitten naimisiin. Ja oleskelulupa hakuun.

Kun nainen vihdoin sai oleskeluluvan ja muutti Suomeen, paljastui että mies oli viikonloppujuoppo ja hyvin väkivaltainen juovuspäissään. Nainen sai paeta verissäpäin takaisin kotiinsa.

Tämä ihan vai mietittäväksi näissä lyhyissä tuntemisajoissa ennen naimisiin menoa.

Kokemus suomalaisesta miehestä, itseasiassa kahdestakin. Toinen löi, mutta vain kerran kun jätin, ja toinen valehteli ja oli luultavimmin psykopaatti,ja joka eli kaksoiselämää ja antoi ensivaikutelman, liian hyvää ollakseen totta. Ei tarvitse olla edes ulkomaalainen, kun tämmöisiä piirteita voi ilmetä, ja psykopaatti pystyi kauan esittämään tervettä, joten meni aikaa huomata.

• touhua
        Yang kirjoitti:

Millaisin perustein kiinalainen sitten yleensäkään saa viisumin Suomeen? Tosi surkeaa... Itse olen kuvitellut että minkä tahansa maan kansalainen saa jopa oleskeluluvan Suomeen jos on naimisissa Suomen kansalaisen kanssa, jos vaan liitto on ihan "oikea" liitto. Miksi juuri kiinalaiset eivät saa viisumeita? Ihan uteliaisuuttani vaan kyselen.

• Yang
        touhua kirjoitti:

Millaisin perustein kiinalainen sitten yleensäkään saa viisumin Suomeen? Tosi surkeaa... Itse olen kuvitellut että minkä tahansa maan kansalainen saa jopa oleskeluluvan Suomeen jos on naimisissa Suomen kansalaisen kanssa, jos vaan liitto on ihan "oikea" liitto. Miksi juuri kiinalaiset eivät saa viisumeita? Ihan uteliaisuuttani vaan kyselen.

Ei perusteltu sitä, miksi kiinalaisten on vaikea saada viisumia Suomeen. Tämä käytännön vuoksi joudun matkustamaan Kiinaan tapaamaan miestäni ja asumaan hänen kanssaan siellä.

• nipponifani
        ... kirjoitti:

Meillä 1 vuosi netissä seurustelua, sitten tuli suomeen käymään, kävin sen jälkeen itse ulkomailla, hän tuli uudestaan ja mentiin naimisiin,kohta mennään japanissa naimisiin ja tutustun hänen sukuunsa samalla.2,5 vuotta oltu kimpassa.

Hän rakastaa minua kuulemma siksi niin paljon että olen kiltti,enkä väkivaltainen :)
        Juomiseni tietää ja tietää senkin että voin ruveta absolutistiksi jos hän sitä tahtoo koska rakastan ja tekisin mitä tahansa hänen takiaan.

• Aasian ystävä
        Yang kirjoitti:

Minustakin kuulostaa kummalta tämä teidän viisumin myöntämättömyys. Oletko katsellut EU-lainsäädäntöä? Muistaakseni jollakin keskustelupalstalla oli kirjoitus siitä, että jos kaikki asiat ovat kunnossa (eli on siis oikea, ei valeavioliitto) viranomaiset eivät EU-lain mukaan voi evätä viisumia.Tällöin syyllistytään laittomaan perheenjäsenten erottamiseen. Kannattaa tutkia asiaa ja vedota siihen. Toivon menestystä sinulle!

• noinkaan
        Aasian ystävä kirjoitti:

Minustakin kuulostaa kummalta tämä teidän viisumin myöntämättömyys. Oletko katsellut EU-lainsäädäntöä? Muistaakseni jollakin keskustelupalstalla oli kirjoitus siitä, että jos kaikki asiat ovat kunnossa (eli on siis oikea, ei valeavioliitto) viranomaiset eivät EU-lain mukaan voi evätä viisumia.Tällöin syyllistytään laittomaan perheenjäsenten erottamiseen. Kannattaa tutkia asiaa ja vedota siihen. Toivon menestystä sinulle!

EU-lainsäädännössä todetaan:
        Eu kansalaisen puolisolle, joka on kolmannen maan kansalainen, on myönnettävä viisumi kun he muuttavat toiseen EU maahan.

Tätä on sitten joissain keskusteluissa tulkittu siten että EU maan kansalaisen puoliso saisi automaattisesti viisumin vaikka lakiteksti sanookin että MUUTTAESSA TOISEEN EU MAAHAN!

Eli jos puoliso on kolmannen maan kansalainen, hänellä pitää olla jo alunperin oleskelulupa johonkin EU maahan ennenkuin tämä "automaatti" astuu mukaan kuvioihin.
        Käytännössähän tarkoittaa muuttoa Schengen alueelta (alueelle) ei Shengen alueelle (alueelta)EUn sisällä.

• kannellut
        Aasian ystävä kirjoitti:

Tein viimevuonna kantelun kun eväsivät vaimoltani viisumin ja vetosin tuossa kantelussa juuri EU direktiiviin EU kansalaisen ja hänen puolisonsa oikeudesta vapaaseen liikkumiseen EU alueella.
        Vastaukseksi tuli pitkä litania EU direktiivejä ja EY tuomioistuimen päätöksiä asiasta ja tosiaan tuo vapaa liikkuvuus tarkoittaa vain EUn sisällä vapaata liikkuvuutta eikä anna oikeutta tulla EU alueelle :(.

• vihainen sukulainen
        Yang kirjoitti:

Kyllähän se rahassa tekee niin paljon,että kaikki menee.Suku nielee miehen kuiviin ja isovanhemmatkin Suomesta,Varokaa joutumasta tähän loukkuun.

• pjp11
        ollut hyvä kirjoitti:

Mulla kiinalainen nainen kyproksella,palaa kesäkussa kiinaan,onko sulla neuvoa miten sais suomeen?sp.johannes3591@gmail.com Kiitos!

• näinonjapysyy

Ja sulla on todisteita tästä?

Kyll' tuonne oikeita romanttisella tasolla olevia suhteita on. Ja Japanilaiset harvoin ovat rahanperässä sen verran heitä tunnen. Samanlaisia kuin suomalaiset naiset nyt.

Jospa kattelet suomityttöjä muutaman vuoden päästä kun valtio lopettaa tuon avokätisen avustamisen. Alkaa aika monella naisella unohtua rakkaus kun haluaa pitää elintasonsa. Vaikeat ajat on tulossa vähän kaikillee euroopan rikkaammissa maissa...

Muutenkin tuo romanttinen rakkaus on vähän ihme juttu johon lopetin uskomisen thaimaan reissulla kun tyrkytettiin tyttöjä vaimoiksi ja useampi olisi halunnut naimisiin heti...silloin tajusin etteiole väärin haluta rikasta puolisoa.

Itse nykyään en tahdo enää muuta kuin rikkaita naisia. Hyvä tulotaso joka ylittää reippaasti omani on hyvä. Noita suomalaisten "aitoja" suhteita olen sivusta ihan tarpeeksi seurannut ja tullut siihen tulokseen että romanttinen rakkus tuhoaa valtaosan ihmsistä tai he ovat muuten vaan päästään vialla. JA tahdon myös ihmsien näköisen naisen joten suomalaiset eivät tule kysymykseen.

• Odottajatyyppi
        ollut hyvä kirjoitti:

fillariry@hotmail.com
        ...kun olisi siellä sievä neito odottelemassa...

• Matti ja Seppo

Vaivaa se vaatii, mutta ei paljoakaan rahaa. Lahetystoista saat oikeimmat ohjeet, oma tapaukseni on jo niin vanha etta saannot on ehtiny muuttua.

• Suomeen

Mikä siinä viisumin saannissa Suomeen on niin vaikeaa? Mun kiinalainen tyttöystävä (silloin opiskelija) sai viime kesänä ensi yrittämällä turistiviisumin Suomeen/Schengen alueelle. Ei siinä muuta tarvittu kun mun lähettämä kutsukirje, vakuutus ja lentoliput. Itse olin ennen hänen vierailuaan käynyt Kiinassa 4-5 kertaa.
        Eikös se kannata mennä naimisiin täällä Suomessa ja laittaa sen jälkeen oleskelulupahakemus vireille. Puoliso saa sillon jäädä odottamaan päätöstä tänne Suomeen.

• Teppo
        Suomeen kirjoitti:

Mikä siinä viisumin saannissa Suomeen on niin vaikeaa? Mun kiinalainen tyttöystävä (silloin opiskelija) sai viime kesänä ensi yrittämällä turistiviisumin Suomeen/Schengen alueelle. Ei siinä muuta tarvittu kun mun lähettämä kutsukirje, vakuutus ja lentoliput. Itse olin ennen hänen vierailuaan käynyt Kiinassa 4-5 kertaa.
        Eikös se kannata mennä naimisiin täällä Suomessa ja laittaa sen jälkeen oleskelulupahakemus vireille. Puoliso saa sillon jäädä odottamaan päätöstä tänne Suomeen.

Minkäslaisen kutsun kirjoitit?

• kertoa sitä
        Teppo kirjoitti:

Minkäslaisen kutsun kirjoitit?

tällä palstalla kun silloin alkaisi ryntäys joka puolelta maailmaa.

• kuitenkin...
        kertoa sitä kirjoitti:

tällä palstalla kun silloin alkaisi ryntäys joka puolelta maailmaa.

Se oli hyvin lyhyt kutsukirje. Ensin omat ja kutsutun henkilötiedot. Muutamalla lauseella kerroin missä ja koska tutustuttiin. Milloin ja missä olemme sen jälkeen tavanneet. Suunniteltu matkustusajankohta ja matkan kesto. Lopuksi kerroin huolehtivani hänen kaikista oleskeluun liittyvistä kuluista täällä Suomessa.

• Teppo
        kuitenkin... kirjoitti:

Se oli hyvin lyhyt kutsukirje. Ensin omat ja kutsutun henkilötiedot. Muutamalla lauseella kerroin missä ja koska tutustuttiin. Milloin ja missä olemme sen jälkeen tavanneet. Suunniteltu matkustusajankohta ja matkan kesto. Lopuksi kerroin huolehtivani hänen kaikista oleskeluun liittyvistä kuluista täällä Suomessa.

Millä kielellä sen raapustit?

• Suomeen
        Teppo kirjoitti:

Millä kielellä sen raapustit?

Jos muija menee hakemaan Suomen/Schengen viisumia Suomen lähetystöstä, niin ihan suomenkielinen kutsukirje käy. Ei sen muijan tarvi itse ymmärtää mitä siinä kutsukirjeessä lukee.

• dsjfskfjksdf
        Suomeen kirjoitti:

Visainen kysymys...

• Jos tarkoitus on mennä Kiinassa naimisiin niin kannattaa hakea sen jälkeen suoraan oleskelulupaa Suomeen ja unohtaa koko viisumi. Viisumin saanti on yleensä kuitenkin niin hankala kiinalaiselle saada että voi olla turhaa ajan haaskausta.
      Jos sinulla kuitenkin riittävästi asumisaikaa Kiinassa ennen naimisiinmenoanne niin oleskelulupakin tulee alta kuukaudessa, eli ei vie paljoa kauempaa aikaa kuin viisuminkaan odottelu :).
      Itsekin aikoinani kuvittelin että vaimoni tulisi ensin Suomeen viisumilla, ja sitten vasta anottaisiin oleskelulupa mutta eipä viisumia hänelle myönnetty. Kun sitten tein oleskelulupa-anomuksen niin ei tarvinnut odotella kuin 2 vikkoa kun hän jo sai oleskeluluvan.
      (Minä olin myös asunut Kiinassa jonkin aikaa ennen naimisiinmenoamme siellä).

• Teppo

Eli ensin naimisiin Kiinassa ja sitten vaimolle Suomeen oleskelulupa anomus vetämään? Mistä sitä haetaan jos ollaan ulkomailla? Muutenhan ensimmäisen oleskeluluvan antaa nimismies.

Eli asustaa ensin siellä ja sitten animisiin ja odotella vielä n. kuukausi lappuja?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe