..Nyt kun kesä on jo auttamattomasti mennyt tältä vuodelta niin onkin jo hyvä hetki ryhtyä jouluvalmisteluihin, joulukuusta ei kannata vielä sisälle tuoda sulamaan vaan sen ehtii vielä ensiviikollakin tehdä. Naapurin metsästä kyllä voi käydä merkkaamassa kuusen itselleen ja GPS:n avulla se myös talven nietosten keskeltä löytyy yön pimeydessäkin...
Nyt on kuitenkin ehkä hyvä hetki lahjojen paketoimiselle, tai joulukorttien kirjoittamiselle, pipareita voi myös paistaa nehän säilyy hyvin tämä lyhyen hetkosen joka jouluun on enää aikaa
Minä aloitin jouluvalmistelut jo aikaisin keväällä, kävin terasseilla bongailemassa kinkkuja, näköhavaintojeni mukaan kinkuista ei tule olemaan puutetta, ulkolaista kinkkua on ehkä hieman enemmän kuin aiempina vuosina?
Nyt jouluvalmisteluni on siirtyneet palstan tavoin Next Levelille, vietän joka viikonloppu pikkujoulua..sitähän vietetään ennen joulua aika vapaalla aikataululla, toisaalta myös joulukuu näyttäisi olevan minulla aika täyteen buukattu joten aloitin pukkeilun ajoissa, innokkaita lahjanvastaanottajia onkin ilmaantunut kiitettävästi
Kuinka sinä olet varautunut tai ryhtynyt jouluvalmisteluja tekemään?
PikaGalluppia pukkaa...
26
1111
Vastaukset
sitä pukkia pitäis pikkuhiljaa alkaa miettimään...Pirhana, ku onneton ehtii aina käymään meillä ilman et ehin ees nähdä.Taidan tulevana jouluna ripustautua itte joulukuuseks, ja yllätän sen äijän..;)
...mitään säännöllistä työaikaa, jotkut käyvät jouluaattona kylässä jolloin koko perhe on kokoontunut pukkia vastaanottamaan, toiset pukit taas käyvät silloin kun lapset on joulusaunassa tai poissa näköpiiristä, sitten on taas pukkeja jotka käyvät kun lapset on koulussa ja iskä töissä..
JoulukuuSeksi koristautuminen on varmaan pukille mieleen ja yllätys vailla vertaa ;)- Vege-Mix
vain pallot korvakoruina, vautsi.
Vege-Mix kirjoitti:
...korviksien kanssa olla se joulutähti myös asusteena...tosin ei latvassa.. ehkä??
- Vege-Mix
Kadunmies kirjoitti:
...korviksien kanssa olla se joulutähti myös asusteena...tosin ei latvassa.. ehkä??
mieltä kanssasi joulutähden paikasta...pientä jännitystä pitää Jouluna ollakin.
Vege-Mix kirjoitti:
mieltä kanssasi joulutähden paikasta...pientä jännitystä pitää Jouluna ollakin.
...nopsaan aito joulumieli aikaiseksi, nyt tuli aivan eläimellinen joulunkaipuu, ei malttais millää odottaa jouluun asti ;D
- Vege-Mix
Kadunmies kirjoitti:
...nopsaan aito joulumieli aikaiseksi, nyt tuli aivan eläimellinen joulunkaipuu, ei malttais millää odottaa jouluun asti ;D
pakettia kannata jaksaa odottaa. Enää nelisen kuukautta ja se (hän) on siinä.
Mukavaa odotella että pääsee koristelemaan kuusta. Kadunmies kirjoitti:
...mitään säännöllistä työaikaa, jotkut käyvät jouluaattona kylässä jolloin koko perhe on kokoontunut pukkia vastaanottamaan, toiset pukit taas käyvät silloin kun lapset on joulusaunassa tai poissa näköpiiristä, sitten on taas pukkeja jotka käyvät kun lapset on koulussa ja iskä töissä..
JoulukuuSeksi koristautuminen on varmaan pukille mieleen ja yllätys vailla vertaa ;)se säikähtää niin,että saa sydärin...;) Jos teitillä ei näy pukkia ens jouluna,niin tiedätte sitten miksei...
Vege-Mix kirjoitti:
mä olin vähän aatellu tälläytyä joka ikiseen koristeeseen, mitä talosta löytyy..Muutenhan se pikkupukki ei uskalla tulla..;)
Se on sit eri asia,mitä jää jäljelle,ku mä ryntään esiin...:D- Vege-Mix
mii-su kirjoitti:
mä olin vähän aatellu tälläytyä joka ikiseen koristeeseen, mitä talosta löytyy..Muutenhan se pikkupukki ei uskalla tulla..;)
Se on sit eri asia,mitä jää jäljelle,ku mä ryntään esiin...:Dtietysti ensin rynnätä :)
Ei vaan, kyllä mieluusti näkisin sinut mii-sumaisessa tyttötonttuasussa. Vege-Mix kirjoitti:
tietysti ensin rynnätä :)
Ei vaan, kyllä mieluusti näkisin sinut mii-sumaisessa tyttötonttuasussa.se olisikin joku punainen asu..Ei mua kyllä sais ilkosillani pomppimaan..ei varsinkaan oudon ukon nenän eessä...:)
- jane.london
vielä ajatella jouluja kun en ole saanut valopäätä vielä toimimaan kunnolla.
Uskoisin kuitenkin,että pääni loistaa kilpaa lasten tähtisilmäin lailla,kuusenkynttilöistä puhumattakaan next christmas!
Jos nyt jotain pitäisi esivalmistella niin ehkä laitan jalat lipeään.En ole olleenkaan vakuuttunut liekkö Levelillä vietetään Joulua. Se saattaa kytkeytyä Vappuun, tai pyyhkityä turhakkeena olemattomuuteen.
- jane.london
NainenKirjoittaa kirjoitti:
En ole olleenkaan vakuuttunut liekkö Levelillä vietetään Joulua. Se saattaa kytkeytyä Vappuun, tai pyyhkityä turhakkeena olemattomuuteen.
viettää näköjään sen puhki:(
jane.london kirjoitti:
viettää näköjään sen puhki:(
..vietetään, rääppiäisiin loppiaisena pitää jäädä vielä vähän mistä ottaa ilo irti ;)
- yopollo
eräs tuttavani vietti jo tuossa toukokuun loppupuolella vuoden 35. pikkujouluaan, terassiaikainen kirikausi on voinut nostaa nykyisen luvun jo lähelle sataa sikäli kun maksa on kestänyt.
..tahtia on sitten pitänyt, hyvä että toisilla riittää joulumieltä koko vuodelle, minä en ole ehtinyt terassille varmaankaan kohta kymmeneen vuoteen..pitäisköhän uskaltautua?
Maksa kestää kyllä koko elämän ajan..- yopollo
Kadunmies kirjoitti:
..tahtia on sitten pitänyt, hyvä että toisilla riittää joulumieltä koko vuodelle, minä en ole ehtinyt terassille varmaankaan kohta kymmeneen vuoteen..pitäisköhän uskaltautua?
Maksa kestää kyllä koko elämän ajan..hänkin sanoi että vaihtaa uuteen sitten seuraavassa elämässä. Nyt vain pitämään peukkuja pystyssä että inkarnoituu aikanaan sellaiseksi ötökäksi jolla on maksa eikä esimerkiksi kastemadoksi tai vallan kaaliksi, horsmallakaan ei taida olla...
yopollo kirjoitti:
hänkin sanoi että vaihtaa uuteen sitten seuraavassa elämässä. Nyt vain pitämään peukkuja pystyssä että inkarnoituu aikanaan sellaiseksi ötökäksi jolla on maksa eikä esimerkiksi kastemadoksi tai vallan kaaliksi, horsmallakaan ei taida olla...
...lappareiden "Tenukeppi"-laulussa ollut tuo ilmaistu niin miehisen herkästi:
"Olen te te te te tenukeppi juoppolalli
kännikala hirvee denso kauhee doku
no me me me me menköön tämä elämä nyt näin
ensi kerralla selvinpäin"
Vierestä kun olen seurnnut vuosien saatossa niin monellakin tulee elämässä vaihe jolloin janottaa aika reippaasti, sitten tulee toisille toppi..yleensä lääkärisetä viimeistään kehottaa jarruttelemaan, mikähän siinä on ettei aikuinen itse ymmärrä milloin homma on mennyt överiksi?
Minä itse pitäisin inkarnoitumistani melkoisen kovana rangaistuksena, kyllä mulle tämä yksi kerta riittää, en oikein ymmärrä mitä hyvää se seuraava kerta voisi tuoda tullessaan?
- mayanna
punasta rusettinauhaa 743 metriä ja keitin riisipuuron valmiiksi. Perskutarallaa, harmittaa vaan, kun mantelit on lopussa.
Eikä suurta joulukuusenkoristelaatikkoakaan löydy.- Vege-Mix
Hyvää Joulua :)
Kylläpä meni taas vuosi vinhaan.
Laitoin kinkun uuniin.
Pitänee pikkuhiljaa sitäkin miettiä, tässä kun oon vasta marjastamassa käyny.
Pikkupikku tonttupuku täytynee hankkia, punainen pikku hamonen ja turkisreunainen tonttulakki. Pukkia tuskin jouluna näkyy, mutta tonttuna voin tanssahdella...pitää kun hamosen alta turkisreuna vilahtaa...Oooppss..siis punainen hame ja turkisreunainen tonttulakki ovat todella tärkeet että saavuttaa oikean jouluntunnelman..
Minun pitäisi lasikuudestani selvittyäni suunnata myös metikköön, haaveena olisi saada mielettömästi sieniä, en kyllä oikeen ymmärrä miksi minulle on tullut erityisesti tänävuonna kauhea himo kaikkiin sieniruokiin???
- ikäävää hminen
hartaudella ja huolellisesti koko vuoden.
Tarkastan vähintään kolmen kuukauden välein erityisalmanakastani, ettei tämä tämä tärkeä juhla livahda huomaamatta ohi ja sitten kun oikea hetki koittaa......tarkastat, ehkä sinun pitäisi tarkastaa tuo hiukan useammin, joulu on kuitenkin vain yksi päivä ja se vilahtaa nopeasti ohi..voisitko laittaa muistuttajan joka alkaisi huutamaan oikeana ajankohtana kuin palosireeni "joulu on taas joulu on taas kattilat täynnä puuroo"...Hmmm tuohan muuten sopisi erinomaisesti kännykkään soittoäääneksi
- ikäävää hminen
Kadunmies kirjoitti:
..tarkastat, ehkä sinun pitäisi tarkastaa tuo hiukan useammin, joulu on kuitenkin vain yksi päivä ja se vilahtaa nopeasti ohi..voisitko laittaa muistuttajan joka alkaisi huutamaan oikeana ajankohtana kuin palosireeni "joulu on taas joulu on taas kattilat täynnä puuroo"...Hmmm tuohan muuten sopisi erinomaisesti kännykkään soittoäääneksi
tarkistelen kerran viikossa, enintään sen muutaman kuukauden malttaa antaa olla.
Palosireeni? Se on mulla sisäänrakennettu, arvannet milloin se on parhaimmillaan äänessä?
Tämä palstailu nykyisellään pitää patterit hyvin ladattuna, hauduttaa ryyninmureaksi.
Tulenkohan koskaan unohtamaan rakasta d'eniroa?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.37114677Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1082226- 941829
- 831703
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451301- 971230
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2801113Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281064Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211043Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin771035