Moikka!
Tykkään tehä puolukkarahkaa, mutta sitä on kyllä pakko makeuttaa jollain! Mustikat ja mansikat menee sellasenaan jugurtteihin ja rahkaan, mutta irvistelyks menee puolukan suhteen.
Mites te muut makeutatte puolukkarahkan? Ite oon laittanu hedelmäsokeria tai fun lightia, mutta jotenki en haluis käyttää noita keinomakeutusjuttuja, kun pyrin luonnonmukaisuuteen ruokien laitossa. Toisaalta taas hedelmäsokeri kuulostaa niin SOKERILTA ja sitä taas pyrin välttämään..
Puolukan makeutus
2
681
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
hedelmäsokeri on sokeria, tosin ehkä himpun terveellisempää kun juurikassokeri - kaloriessakaan ei just eroja tai hiilareissa, vähän kuitenkin parempaa hiilareiden osalta kun ruoko- tai juurikassokeri.
Jos keinomakeat ei käy (miksi sitten käytät F&L?)
, niin vitsit on vähissä.
Banaani saattais olla hyväksi, mutta hiirareiden välttäjälle bansku ei sovi.
Itse laitan puoleen litraan puolukoita jotian keinomakeutusjauhetta sekä noin 2 tl hunajaa joka antaa hyvää makua - keinomakeutetta ei saa laittaa liikaa tai alkaa maistumaan kamalalta.- tipat ei
Keinomakeutusjauheessa on aspartaamia, joka maistuu hieman ikävälle. Makeutustipoissa on paremman makuista sakariinia ja sklamaattia. Jauheessa on lisäksi rutkasti hiilihydraattia!! (täyteaine maltodekstriini, joka tosin on harvaa, mutta puhdasta hiilihydraattia noin suunnilleen kuitenkin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279