Ja jumalauta vielä opiskelijatkin viettämään välivuotta 2 vuoden opiskeluista,provosoin tahallani ajan. Miettikää nyt nuoret vähän mitä vaaditte maksajilta ja itseltänne. Kukahan sen maksaisi puolestasi kun et ole työelämässä ja jos olet et ole saanut ehkä säästöön rahaa lähes vuoden menoihin. Anteeksi nuoret opiskelijat mutta tämä alkaa vaikuttaa siltä kuin hakisitte elämäänne maksumiestä ja opiskelunne alkaa vaikutta elämäntapa intiaanin touhulta. Miten helvetissä luulette saavanne eläkettä tulevaisuudessa kun opikelut jatkuvat lähemmäs 30 ikävuotta. Myöhempään elämään voi vielä kuulua työttömyysjaksoja jotka eivät ole teistä itsestänne riipuvaisia. Alentavat kuitenkin eläkettä jatkuttuaan pidempään. Ei taida opiskelusta olla muuta hyötyä kuin olla elättinä,tosin kunniallisena sellaisena. Onhan se komeeta kun voi sanoa olevansa opiskelija eikä työtön lähiössä. Masentava tulevaisuuden näkymä teillä edessä jos välivuodet saatte ja pidätte. Vain 35 vuotta työelämässä takana eikä vituta yhtään että olen niin tehnyt ilman yhtäkään välivuotta tai joutumalla työttömäksi. Ehkä olen ollut vain onnekas.
vai tämäkin vielä
Nimetön
2
766
Vastaukset
- Kyseenalaistaja
Melko katkeran ihmisen puhetta. Välivuosi käsite taitaa sinulla olla melko hakusessa. Yleensä se tarkoittaa sitä, että ihminen menee töihin - maksaa veroja ja eläke karttuu. Eikä nyt edes saman tien tule mieleeni yhtään koulutusta, joka kestäisi 2 vuotta..
Otappa seuraavan kerran selvää asioista ennen kuin alat täällä itkeä ja inistä. - Tiedoksi..
Itse olen pitänyt kaksi välivuotta, nyt aloitan opiskelut. Näinä kahtena vuotena en kertaakaan ole hakenut valtiolta minkäänlaisia tukia. Ja eläkehän ei ala tietääkseni kertyä kuitenkaan ennen 23-vuoden ikää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191762- 271671
- 241667
- 201630
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289