Moro
Oon ostamassa crossia ja nuo ois vaihtoehtoina,nyt pitäis päätää kumman ostan?
Pyörä tulis normi harrastus käyttöön eli sorateitä ja metsäpolkuja ajellen!
Oisko jollain kokemuksia pyöristä?
Ja lisäksi haluaisin tietoja mitä tyyppi vikoja noissa on,jos on!
Kumpi Yamaha YZF 450 -04 vai Honda CRF 450 -05
10
10680
Vastaukset
- jammu-eno
Metsäpolkuja ja sorateitä ajelu EI ole crossipyörän normaalia harrastuskäyttöä. Missä meinasit saada laillisesti ajaa sorateitä rekisteröimättömällä crossipyörällä? ja onko sulla maanomistajan lupa ajella niitä metsäpolkuja?
Ja en käsitä mihin ihmeeseen tarviit tiheävälitteistä crossi pyörää tiellä ajeluun, tollanen iso crossipyssy on huonoin mahdollinen pyörä ajella tiellä. esim -04 YZ 450 F:ssä on 4 vaihteinen laatikko. että vauhti ei pahemmin päätä huimaa koska pyörä on tarkoitettu CROSSIRADALLE! ja polkujakin sillä on melkoisen huono ajaa koska jo 1 vaihde on todella pitkä ja pyörä "stumppaa" erittäin helposti puunkierrossa. Hanki hyvä mies mielummin a-kortti ja osta joku iso enduro!
Crossikäyttöön molemmat ovat hyviä pyöriä, mutta eivät todellakaan mitään aloittelijan pelejä. yleensä 250 2-t / 450 4-t pyörillä ajelevat jo pitempään harrastaneet tai veteraanit, joilla on PALJON kokemusta. Piikki tai 250nelari riittää monille miltei keski-ikään asti! ja usein radalla koviten menevätkin nuoret aktiiviharrastajat tai kisacrossarit 250 nelkuilla..
Molemmat sekä jammu että honda ovat luotettavan pyörän maineessa ja molemmissa omat hyvät puolensa. hondan puolia on esim se että siinä on omat öljytilat moottoriöljylle ja vaihteistolle ja alumiininen palkkirunko. kun taas jammussa on 04 vielä putkirunko.
Itselläni on juuri -04 YZ 450 F ja olen ollut todella tyytyväinen pyörään. mitään ongelmia ei ole ilmennyt ja isoja remonttejakaan ei ole tarvinnut pakon edessä tehdä. Pyörällä on ajettu aktiivisesti crossia noin 1-3krt/viikko eli kohtuu kovalla käytöllä kuitenkin on ollut.- Jäppä
A-kortin jo omistan ja samoin moottoripyörän ja nyt vain halutas alkaa ajeleen noita mettäreittejä crossilla kun on tullut nuorena poikana niitä ajeltua ja aattelin että vois taas alkaa ajeleen!
Maanomistajalta on luvat ja omaa mettää muutamia hehtaareja ja muutenkin noita traktorin uria menee täälä maalla joka paikassa!
Miten kallis projekti on tuolaseen crossiin laittaa valot,ois kiva ajella talvellakin ja siks aattelin noita valoja! - Tumppi_1982
Jäppä kirjoitti:
A-kortin jo omistan ja samoin moottoripyörän ja nyt vain halutas alkaa ajeleen noita mettäreittejä crossilla kun on tullut nuorena poikana niitä ajeltua ja aattelin että vois taas alkaa ajeleen!
Maanomistajalta on luvat ja omaa mettää muutamia hehtaareja ja muutenkin noita traktorin uria menee täälä maalla joka paikassa!
Miten kallis projekti on tuolaseen crossiin laittaa valot,ois kiva ajella talvellakin ja siks aattelin noita valoja!Jammu-eno on oikeassa. Crossi ei ole paras valinta tuohon käyttöön, eli jos metsäpolkuja ajelet niin enduro on siihen parempi. Välitykset ja koneen luonne sopii paremmin kannonkiertoon sekä valot vielä kaupan päälle.
Yamahalta löytyy mm WR250f, sekä wr450f. Kotarilta EXC:t ja Hondan enduromallien maahantuonnista en ole varma. katso vaikka nettimotosta endurot - Joskus nähnyt
Tumppi_1982 kirjoitti:
Jammu-eno on oikeassa. Crossi ei ole paras valinta tuohon käyttöön, eli jos metsäpolkuja ajelet niin enduro on siihen parempi. Välitykset ja koneen luonne sopii paremmin kannonkiertoon sekä valot vielä kaupan päälle.
Yamahalta löytyy mm WR250f, sekä wr450f. Kotarilta EXC:t ja Hondan enduromallien maahantuonnista en ole varma. katso vaikka nettimotosta endurotKovimmat kisakuskit, siis ne jotka eivät itse maksa kuluja, rakentavat crosseista enduroja. Tavalliselle harrastajalle sellainen ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.
Kuten jo sanottiin, crossi stumppaa todella herkästi pienillä kierroksilla. Mitä valoihin tulee, se saattaa olla hyvinkin kallista. Riippuen kuinka paljon lisäosia virtapäähän tulee. Moottori on todella repivä ja paras toiminta alue löytyy ylhäältä.
Enduron aloitteluun sopii ehdottomasti parhaiten siihen tarkoitettu laite. Jos sinulla on mahdollisuus laittaa rahaa harrastukseen, suosittelen laitetta jossa on sähköstartti. Helpottaa monessa kiperässä paikassa. 250 cc 4-tahti on varteen otettava vaihtoehto. Se on tehokas ja kohtuu kevyt käsitellä. 2-tahtinen on aina kevyempi tosin. Toisaalta myös 400 cc 4-tahdissa on etunsa. Voimaa on tarjolla jo alempaa, jolloin ajamisesta tulee miellyttävämpää kun ei tarvitse koko ajan "vinguttaa" jotta pääsee pahemmista paikoista. Vastaavasti se on raskaampi ja herkempi karkaamaan. Jos tarkoituksenasi on ajella traktorispooria ja marjapolkuja, 250 cc nelari on paikallaan.
Yksi mikä saattaa kallistaa sinua crossin puolelle on se, että nettimotossa crossit ovat järjestään 1000 € halvempia kuin enskat. Kun asiaan perehtyy, tuon hintaeron ymmärtää ja hyväksyy. Tarvittavat muutokset eivät kuittaannu tonnilla. Ainakaan jos laskee omalle työlleen edes jonkinlaisen hinnan.
Laitteet kuntoon, niin tiedossa pitkä ja hauska harrastus! - Jäppä
Joskus nähnyt kirjoitti:
Kovimmat kisakuskit, siis ne jotka eivät itse maksa kuluja, rakentavat crosseista enduroja. Tavalliselle harrastajalle sellainen ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.
Kuten jo sanottiin, crossi stumppaa todella herkästi pienillä kierroksilla. Mitä valoihin tulee, se saattaa olla hyvinkin kallista. Riippuen kuinka paljon lisäosia virtapäähän tulee. Moottori on todella repivä ja paras toiminta alue löytyy ylhäältä.
Enduron aloitteluun sopii ehdottomasti parhaiten siihen tarkoitettu laite. Jos sinulla on mahdollisuus laittaa rahaa harrastukseen, suosittelen laitetta jossa on sähköstartti. Helpottaa monessa kiperässä paikassa. 250 cc 4-tahti on varteen otettava vaihtoehto. Se on tehokas ja kohtuu kevyt käsitellä. 2-tahtinen on aina kevyempi tosin. Toisaalta myös 400 cc 4-tahdissa on etunsa. Voimaa on tarjolla jo alempaa, jolloin ajamisesta tulee miellyttävämpää kun ei tarvitse koko ajan "vinguttaa" jotta pääsee pahemmista paikoista. Vastaavasti se on raskaampi ja herkempi karkaamaan. Jos tarkoituksenasi on ajella traktorispooria ja marjapolkuja, 250 cc nelari on paikallaan.
Yksi mikä saattaa kallistaa sinua crossin puolelle on se, että nettimotossa crossit ovat järjestään 1000 € halvempia kuin enskat. Kun asiaan perehtyy, tuon hintaeron ymmärtää ja hyväksyy. Tarvittavat muutokset eivät kuittaannu tonnilla. Ainakaan jos laskee omalle työlleen edes jonkinlaisen hinnan.
Laitteet kuntoon, niin tiedossa pitkä ja hauska harrastus!Eli pitäänee alkaa ehtiin enduro,ois vaan ollut yks Yammu kiikarissa mutta pitänee unohtaa se ja hommata enduro,kiitos vastaksista!
- Anonyymi
Honda crf 450r on todella helppo ajettava, ehkä haastava radalla.
- Nimetön
Ota ihmeessä se Honda! Mulla itellä juuri -05 crf450 En voi yhtään valittaa.. Ainoa vika Hondassa on.. liikaa tehoa..
- Jäppä
Tuli ostettua jo tollanen KTM LC4 620SC -99!
- jj
Jäppä kirjoitti:
Tuli ostettua jo tollanen KTM LC4 620SC -99!
Mies !
- ämmät
jammu-eno voi työntää halon perseeseensä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239