Hamsterin häkki=)

Hamsuliini

No elikkä olisin hankkimassa hamsteria..en tiiä paljonko häkit maksaa eihän sen tarvitsisi olla mikään luksus häkki mut häkkki kuiteski..elikkä hinta ois hyvä..ja mitkä hamsteri rodut on niinku parhaimpii ja elinikä kuinka vanhaksi elää..oon saanu semmosen käsityksen et noi 2-5 vuotiaiksi=) elikkä vastauksii tulemaaan

10

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

eläin kaupas maksaa dunat jtn. 50-70euroo ja hamsut ei todellakaa elä 5 vuotiaiks!!!! 1-3vuotiaiks

• Jos haluat asuttaa hamsterisi häkissä, jossa sen on hyvä olla, joudut maksamaan siitä noin 60-90€. Nykyään on enää hyvin harvoin tarjolla hyvälaatuisia häkkejä alta viidenkympin.

Käytettynä saat häkin hieman halvemmalla, hyvällä tuurilla jopa parilla-kolmella kympillä.
      Eläinkauppa on kallein paikka hankkia häkki, mutta niissä on aika hyvät valikoimat (jos ei tuijota hintoja). Kirpparit, osto- ja myyntipalstat ja huuto.net ovat halvempia, mutta niistä on vaikeampi löytää hyvä häkki. Terraariota et saa juuri halvemmalla kuin häkkiäkään.

Hamstereita pidetään lemmikkinä viittä eri lajia. Ne ovat syyrialainen hamsteri, venäjänkääpiöhamsteri talvikko, venäjänkääpiöhamsteri roborovski, venäjänkääpiöhamsteri campbelli ja kiinankääpiöhamsteri. Pitkäikäisin laji on roborovski, jotka elävät usein jopa 3-vuotiaiksi. Urokset elävät kaikissa lajeissa pidempään kuin naaraat.

Parasta lajia ei voi kukaan sanoa. Sinun pitää itse tutustua kaikkiin lajeihin; niiden luonteisiin ja hoitoon. Siten saat selville, mikä laji olisi sinulla paras.

• Julia.

eivät kaikki hamsterit niin vähän elä! oma kääpiöhamsteri (talvikko) eli n.4,5vuotiaaksi.

• .....

4,5 vuoden ikään hamsteri ei pysty elämään terveenä. Luultavasti vanhempasi olivat ostaneet sinulle salaa uuden hamsterin jottet olisi tullut surulliseksi kun hamsterisi kuoli

• .,.

No syyrialaiset, että myös kääpiöt elävät YLEENSÄ 2-2,5 vuotiaiksi.. HYVIN harvat hamsterit elävät 3 vuotiaiksi.
      Mutta itse suosittelen syyrialaista ensimmäiseksi hamteriksi, koska syyrialaiset ovat (MINUSTA) paljon helpompia hoidettavia.

Häkin hinta alkaa yleensä 50e ylös päin. Voi tietenkin olla että hamsterin hintaan kuuluu myös häkki esim. terraario.. (Minulle kävi niin yhdesti) sen hinta oli vain 20 e ja sain 2 syrkkiä sillä hinnalla kaikki terraariossa olevat tavarat.. Mutta se johtui siitä että se eläinkauppa lopetti.. Mutta siis jos muovihäkin haluat se on yleensä se 50 e, mutta jos kalterihäkin niin sen hinta voi olla vähän enemmän. Riippuu tietenkin häkin koosta! :)

• Roborovski <3

Minä sain hamsterilleni muovisen häkin 40 € (hamsterini on venäjänkääpiöhamsteri roborovski). Siellä ei siis tietenkään ollut mitään tavaroita mukana, mutta ne ostin erikseen, eli hinta oli n. 90- 100 € :)
      Jos olet hamsteria hankkimassa, roborovski on hyvä ;)

• tykkään hamsuistaa

mut hei Roborovski

• hamsterit on kivoi

Mäkin olisin halumassa kääpiöhamstereille häkkii joku halpa ja pieni mut ei liian pieni koska mulla ei ole ennaltaan häkkiä :) ja miten pitkään kääpiöhamsterit elää

• Hamsu neiti

"Hamsterit on kivoi" Kääpiötkin elävät yleensä n.1 - 2,5 vuotta. Voivat elää hieman pidempään, on niitä yli 3v. tavattu. :)

Kääpiöhamsterille suosittelisin terraariota tai akvaariota, häkistä se voisi päästä karkuun pienen kokonsa vuoksi ja terraarioon saa enemmän purua kaivelemiseen.

Eläinkaupoissa on monesti kääpiöhamsterille sopivia muovisia terraarioita mutta hintaa voi olla sopivan kokoisella 100 euroa, pienintä ei kannata ostaa.

Suosittelen jos vaan mahdollista niin katsomaan Huuto.net tai Tori.fi sivujen terraario osastoja, joista saa halvallakin asumuksia kääpiöhamsterillekin. :) (Hakukenttään terraario omalta asuinalueelta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe