Vaikuttaako ulkonäkö työnhakuun?!

She

Oletko päässyt töihin ulkonäkösi vai taitojesi takia? Haluaisin kuulla miesten ja naisten näkemyksiä asiasta. Teen kirjoitelmaa aiheesta, ja olisi mukavaa kuulla omia kokemuksianne !

4

1768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvyyksiä

Tietenkin. Ihan siitä kiinni minkä vaikutelman työnantaja muodostaa.

• kelmu

Tietenkin se riippuuu paikasta esim.sosiaali-työssä (Kassalla tai myyntihommissa yms..) pitää olla hoidettu naama.

esim itse oon metalli-alalla, ja kyllä jotenkin tuntu ettei siine ketä vaan hörhöjä oteta,

mutt kyllä se taito ja tietämys oli edellä.

• Sinnuli

Mä en tiedä, kahteen edelliseen työhön tuntui vain tarvittavan "joku" töihin ja työhönvalitsijat olivat miehiä.

Ekassa perehdyttäminen kesti 4 päivää ja sitten minun olisi pitänyt osata kaikesta kaikki. Se oli aivan kamalaa, sillä varmaan n. 80 % asioista oli jäänyt kertomatta :( Toisessa sitten työ oli puolet helpompaa kuin ekassa ja siellä perehdytys kesti 2,5 kuukautta. Jälkimmäiseen taisin päästä sen vuoksi, etten ollut paikkakuntalaisia, kun muutenkin toiminta on hyvin vainoharhaista.

Nyt sain tänään uuden työpaikan ja olin ihan varma, etten siihen työhön pääse. Jäi sellainen tunne, etten ollut tällä kertaa varma asiasta. Yleensä tunnen/aavistan sen, pääsenkö työhön vaiko en. Työhönottaja oli nainen ja koska kroppani ei ole kovin kaksinen, niin uskoisin, että valintaan vaikutti persoonallisuus ja se, että olen hyvin kouluttautunut alalle. Naisilla vaikuttaa enemmän intuitiot ja siksi tuntuu, että siellä ei niin katsottu kroppaa.

Olen usein ajatellut, kun olen ravannut työhaastatteluja, että jossain on vikaa. Että kroppa ei miellytä tai sitten palkkatoivomus on liian korkea.

• Debby Ferrases

Onhan se ihan eri juttu jos esim. Mallitstolle hakee duuniin niin pitää olla ulkonäköpuoli niin loistavassa kunnossa, mulla kävi vaan niin että olin malliksi "liian laiha", mua ei otettu malliksi vaikka voitin kahdet mallikilpailut jotka järjestettiin Suomessa. No nyt olen konttoristi, enkä koe olevani mitenkään alempiarvoinen tässä duunissa kuin kuka tahansa, toisin kuin mallinhommissa, jossa pitää olla niin perfect!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe