Milloin olisi parasta lähteä Keniaan safarille.
milloin paras aika matkustaa safarille
2
1862
Vastaukset
- Misty
Mun kokemuksen mukaan ei kannata lähteä sadekauden aikaan. Itse olin päivän safarilla "lyhyen" sadekauden aikaan ja safaripäivämme meni valitettavasti pieleen. Olin siis Keniassa tällöin ylipäänsä - en olisi tietenkään lähtenyt vain safarille Suomesta käsin tällöin.
Suosittelisin siis kaikkia muita ajankohtia. Keniassa lämpimintä on joulu-tammikuussa.
Riippuu varmaan hiukan myös minne olet menossa safarille. Muistelisin, että Masai Marassa ainakin eläimet vaeltavat tiettynä aikana vuodesta valtavin joukoin joten tällöin eläimiä ainakin näkisi paljon, mutta hinnat ovat sesonkiajan vuoksi varmasti korkeammalla. En tiedä milloin tämä vaellusreissu alkaa. - heinä-elokuussa
Olimme kesällä 2004 heinä-elokuussa Keniassa. Kävimme Masai Marassa safarilla silloin. Silloin on juuri se gnu-antilooppien vaellus Serengetin puolelta Masai Maraan joten eläimiä oli paljon (gnuiden perässä tulevat tietysti myös saalistajat). Kelihän on silloin viileimmillään eli lämpöä ei ole kuin vähän yli 20 astetta. Yhtenä iltana satoi vähän safarin aikana, muuten oli aurinkoista ja pilvipoutaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096