Lohdullista jos on kärsinyt

vääryyttä

"Jumalan mylly jauhaa hitaasti. Kreik. Plutarkhoksen teoksessa mainitaan jumalien myllyt. "Jumala myllyt jauhavat hitaasti, mutta erittäin hienoksi ne jauhavat. Joskin pitkämielisyydestä hän viipyy, hän otta tarkasti kaiken mukaan jauhettavaksi." Pitäis muistaa että pallo on pyöree. Minkä taakses jätät sen eestäs löydät.

5

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hildurvonhopsis

Paljon olen lukenut, mutta tuo sinun laittamasi teksti on minulle vieras, paitsi tuo viimeiset lauseet:"Pitäis muistaa että pallo on pyöree. Minkä taakses jätät sen eestäs löydät".

Haluaisitko kertoa miksi laitoit juuri tuon tekstin? Mitä haluat sillä kertoa ja kenelle?

• Room. fil.Sextus Empiricus

Lauseparsi hyvin vanhoilta ajoilta tunnettu, tuskin kaipaa selityksiä.

• NaVaN

ja omalla kohdalla aina joskus kun tulee vaikea tilanne ja mietin pitäisikö iskeä takaisin ja jos niin miten se tehdään niin, ettei toinen vahingoitu. Silloin muistan yleensä Raamatusta hyvän neuvon: "Herra sotii teidän puolestanne ja te olkaa hiljaa".

Tästä helpottuneena päätän suunnata ajatukseni muualle kuin saamaani kirpeyteen ja puuhastelen jotain uutta ja ajatukset toisaalle suuntaavaa touhua. Kaiken varalta vältn tätä toista ihmistä kunnes pystyn kohtaamaan hänet vilpittömän asiallisesti karvoineen ja nahkoineen.

Sitä ennen yleensä pohdin mikä minua on satuttanut joskus aiemmin ja miksi juuri tämän ihmisen käytös nostaa sen tunteitani koettelemaan. Toiseksi mietin sitä mikä minussa on niin keskeneräistä, että mieluummin projisoin sen tuohon toiseen.

Rauha ja hyvyys lisääntyvät vain hyvän lisäämisellä. Jos nokikolarin kanssa painii, kohta molemmat ovat yhtä mustia.

Ps. Usein itkeä tihruuttelen ja ryven itsesäälissäni, nukun ja annan auringon nousta herätessäni.

pps. Minulla ON viidenkympinkriisi ja pohdiskelen ja teen elämäni inventaariota, siitä monisanaisuuteni väärissäpaikoinkin.

• hildurvonhopsis

Sekin on hyvä kohta: "Älkää itse kostako, rakkaani..." ja loppuosa "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä" (Room. 12: 19-21).

Jos sinulla on viidenkymmenen kriisi, niin tiedäthän, että 'Kriisi on aina jonkun uuden alku'.

♥ Onnea ja rauhaa pohdintoihisi. Anna anteeksi heille, jotka ovat sinua satuttaneet. Aina heitä ei edes ole enää olemassa ja itseä satuttaneet ihmiset ovat jo poistuneet tästä elämästä. Itseä kuitenkin helpottaa, kun jättää taakseen taakat anteeksiantamuksen kautta ja heittää nuo loukkaukset 'unohduksen kaivoon' ja jatkaa elämäänsä ilman niitä taakkoja ♥

• Anonyymi

Hyviä näkemyksiä. Voin allekirjoittaa. Jumalan myllyt jauhavat... Sen olen nähnyt omalla kohdallani. Omat syntini ovat tulleet eteeni näkyville, usein hitaasti. Ja myös joskus on käynyt niin että tavalla tai toisella minua riistänyt ihminen palaa eteeni ja joutuu kokemaan sisimmässään, että toimi väärin, ehkä useita vuosikymmeniä sitten.
      Kosto ei ole meidän, se on Jumalan käsissä.
      Voimme antaa anteeksi ja jättää asian Herran haltuun.
      Jumalan myllyt jauhavat. Jokainen sen joutuu kokemaan.
      Jumala ei ole joulupukki, joka tulee paikalle kerran vuodessa hou hou vaan Hän on suuri, kaikkivaltias Jumala. Häntä pitää pelätä ja kunnioittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe