Hei kaikille!
Ja onnittelut minulle! Pääsin sivuaineopiskelijaksi englantilaiseen filologiaan!
Kotona on vain hyvin tavallinen Gummeruksen suomi/englanti/suomi-sanakirja, jolla ei varmaan pitkälle akateemisissa opinnoissa pötki.
Siis: Mitä sanakirjaa suosittelisit? Varmaan erikseen suomi/englanti ja englanti/suomi?
Se saa maksaakin jo enemmän (ei kuitenkaan maltaita), ja Akateeminen kirjakauppakin on lähellä (vaikka tilaamalla kai saa mihin vain).
Saksasta minulla on se tiiliskivi Duden Deutsches Wörterbuch, ihan raamattu germanistiikassa, mutta koko ei ole ihan kätevä ja sopii vain edistyneemmille, koska kaikki selityksetkin saksaksi. Ei siis mitään sellaista - ainakaan heti alkuun.
Entä idiomisanakirja? Eikö sekin olisi jo heti alkuun hyödyllinen? Olisiko jokin tietty hyvä?
Kiitos jo etukäteen kaikille mahdollisille aloittelijan auttajille!
Hyvä en-sanakirja?
2
725
Vastaukset
- hoppuilla
Odottele nyt rauhassa ja hillitse himosi. Olen varma siitä, että ainakin yhden kurssin alkupäässä pääsette keskustelemaan sanakirjoista ja tilaamaan niitä kimpassa, siis halvemmalla. Samalla selviää, miksi yhtä kirjaa suositellaan enemmän kuin jotakuta toista. Kannattaa pitää korvat auki. Älä osta erikoissanakirjoja, koska niillä et todennäköisesti tee mitään vielä pitkään aikaan ja niillä on taipumusta vanhentua nopeasti.
Sama sitten pääaineen kanssa. Saksa? Mikäs Düdchenissä on vikana? ;)- Eager to get started
Kiitos vastauksesta!
Vanhassa kunnon Dudenissa ei mitään vikaa - on vain huisin epäkäytännöllisen kokoinen - painavaa tietoa!
Jospa nyt yritän odotella - ainakin ekaan käännöskurssikertaan asti. Siellä luulisi tulevan puhe sanakirjoista. Ja saapi sitä sitä itse myös suuta avatuksi ja kysytyksi.
Leppoisaa lauantaita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e651977- 1041901
- 1441649
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031609
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851357- 1191289
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 701132