kutittaaako viini?

viininystävä

Hei!
Onko kellään tietoa viinien aiheuttamista allergiareaktioista?
Joskus saan aivan kauheaa kutinaa käteen ja nyt mieleen tuli voisiko sen aiheuttaa viini?

Täytyypä testata joku kerta kun tämä kauhea kutina menee ohi. Nyt kaadan viinin lavuaariin :)

4

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokkiSamuli

Mulle kävi melkeen samalla tavalla. Yhden dooriksen kanssa juotiin pullo punkkua.
      Pyöreesti viikkoo myöhemmin alko hirvee kutka, mut ei se mitää, ne oli vaan satiaisia.

• Punaviinistä voi..

Punaviini ainakin saattaa aiheuttaa allergiaa. Ja viinissähän on kaikenlaisia jäämiä...Guugleta. En osaa tarkemmin kertoa, olen joskus lukenut asiasta.

• Viinimestari

Kyllä viini voi aiheuttaa allergisia reaktioita, kutine jne. Yksi syy voi olla tanniini tai muu viinin olennainen ainesosa, mutta uskoisin kokemuksesta, että useimmat allergiset reaktiot ovat peräisin viinin sisältämästä rikistä, jota käytetään säilyvyyden turvaamiseksi.

• joulujuhlissa

Oltiin 20 ihmistä joulujuhlissa. Kun olin juonut valkoviiniä venäläisessä ravintolassa puoli lasia, oli kasvot isojen punaisten läikkien peitossa, kutinaa ja huono olo. En nähnyt tällaista reaktiota kenelläkään muulla. Join pari litraa vettä sen jälkeen, niin saattoi jatkaa istuskelua. Lukeeko pullojen kyljessä tanniini tai säilytysaineet? En ole sen jälkeen uskaltanut juoda viiniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2592
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe