Olen aikas monta autoa värkännyt tuolta Saksan maalta, mut taitaa mennä hermo. Missä vika hyvät asiantuntijat. Toin Saksasta tullikilvillä auton. Varasin siihen puolen vuoden kilvet, että ehtisi tullikin miettiä, paljonkohan tosta nyt raapaistaisiin veroa. Vaan mitä vielä.... Pari viikkoa sitten oikein tyrkytettiin kolmen kuukauden ajoaikaa, vaan nytpä sanottiin, että top tykkänään. Et saa ajaa yhtään ko. autolla, koska se on tuotu firman nimiin (niin oli edellinenkin). Tuolla tullin palstalla kuitenkin on tekstiä, että jos on EU-kansalainen punaisilla kilvillä saisi ajaa sen voimassaoloajan kunhan ilmoitukset on tehty viiden päivän sisällä jne. Tartteeko valittaa EY -tuomioistuimeen, vai mikä se on ?
Kilvistä vaan
6
860
Vastaukset
- kilpipaja
Joo mä olen ymmärtänyt että vain yksityis henkilö saa ajella punapäillä suomessa? eli just olet laittanut auton firmannimiin niin ei saisi ajaa? SIIS AIVAN PERSEESTÄ tuokin mokoma!!!
Ottaa päähän sun puolesta ja ne 6kk punapäät ei ole aivan ilmaset!! mitä muuten maksoi? muistanko oikein että 2kk olis ollu 250e??- metallimies
pirusti eli 570 piti vielä maksaa Saksan valtiolliseen verotoimistoon, kun ajoaika oli yli kuukauden. Ihmetyttää vielä sekin, kun tullin sivulla on kaavake "auton käyttöönottoilmoitus" ja siinä leimoille paikka, milloin ilmoitus annettu ja milloin ilmoitus tullille annettu. MISSÄÄN ei lue, että se ei olisi muille kuin yksityisille. Mrrrrrrrrrr
- varmuuden vuoksi
siat. ne ei tajuu...
valittaa EY-tuomioistuimeen. Tulli on tänään informoinut, että punapäisillä kilvillä saa ajaa, vaikka se on yrityksen nimissä. Jo huhtikuusta asti on saanut, mutta tiedonkatkos jossain.....
- Audin-uittaja
parrakas kirjoitti:
valittaa EY-tuomioistuimeen. Tulli on tänään informoinut, että punapäisillä kilvillä saa ajaa, vaikka se on yrityksen nimissä. Jo huhtikuusta asti on saanut, mutta tiedonkatkos jossain.....
Kuinka kaun saksalaisilla punaisilla vientikilvillä oikeen saapi ajella? Tulli väittää 3 kk:
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/02_Muut_tiedotteet/vipnews_31818.jsp
Joku täällä väittää että 6kk. Eli voiko ajella 6 kk punaisilla, ja sitten vaikka myydä sen jobbarille "tax free"? - Metallimies
Audin-uittaja kirjoitti:
Kuinka kaun saksalaisilla punaisilla vientikilvillä oikeen saapi ajella? Tulli väittää 3 kk:
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/02_Muut_tiedotteet/vipnews_31818.jsp
Joku täällä väittää että 6kk. Eli voiko ajella 6 kk punaisilla, ja sitten vaikka myydä sen jobbarille "tax free"?Et voi toimia noin. Sinun tulee jättää autoveroilmoitus viiden päivän sisällä tulliin, jos aiot ajaa VEROTTOMALLA autolla Suomessa. Vaikka olisit tuonut auto Y-tunnuksella saat käyttöönottoilmoituksella ajoaikaa ensin tullilta sen 3kk ja saat ajella rauhassa, jos kilpien voimassaoloaika riittää. JOS kilvissä ajoaikaa vielä sen jälkeen kun veropäätös on tullut lienee mahdollista ajaa punaisilla kilvillä ajoaika loppuun ja rekisteröidä se vasta sen jälkeen. Tosin mahantuontikatsastus (=rekisteröintikatsastus) on jo vanhentunut 3 kk:ssa, mutta senkin voi uusia vuosikatsastuksen hinnalla. Tieto ei ole aivan varma(toi loppuaika)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475957Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6152390Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.62965- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58789