HALOO !

tomppa2006

Miten vastaat puhelimeen?

Vastaan aina sukunimellä, selvästi, kuuluvasti ja ilman mitään venkoilua. En pälyile näytöltä, onko soittaja mahdollisesti minulle tuttu.

Viimeksi kun soitin pomolleni, hän vastasi ensisanoikseen:" No, mikäs tompalla on hätänä?" Voi jumatsukka, ikäänkuin hän pystyisi ratkaisemaan alaistensa kaikki ongelmat suuressa viisaudessaan ohimennen tuttavallisesti etunimillä. Pamautin hänelle suoraan sellaisen vain häntä koskevan ongelman, että veti kaverin hiljaiseksi!

79

5936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensä ..

nimeni, joko pelkän etunimen, jos näen, että on tuttu.
      Sitten jos on vain pelkkä numero, vastaan koko nimelläni.
      Paitsi eräälle likkakaverilleni vastaan milloin mitäkin.
      Välillä olen Pentti-täti, välillä dementiaosaston ...Mikäs minä nyt olinkaan? jne.

Ja sitten nauretaan.

• tomppa2006

...nykypäivänä hieman hankalaa onkin, kuka se tuttu oikein on? Esimieheni luultavasti haluaa tutuikseen kaikki alaisensa ja minä taas en halua olla hänen tuttavansa...

• Mysteriet

Mä katson aina, siis ihan AINA, kuka soittaa - jos numero on tuntematon tai ei ollenkaan näy, en vastaa ensinkään...
      Tutuille vastaan etunimelläni =)

Nuo "oudoista" numeroista soittavat tutut taas laittavat yleensä tekstarin, kuka oli ja millä asialla ja soitan sitten takaisin heille =)

Yhdelle muuten vastaan; -Heissan Rakkaani ;D

• tomppa2006

...näitä, jotka haluavat tietää kuka siellä soittelee.

Myönnän myös sen asian joskus raivostuttavan minua, kun isossa seurueessa puhelin vaan soi ja soi...eikä omistajalla tunnu olevan mitään kiirettä vastata. Sitten vielä kommentoidaan kaikille tutuille, että kuka se siellä soittaa...

• Mysteriet
        tomppa2006 kirjoitti:

...näitä, jotka haluavat tietää kuka siellä soittelee.

Myönnän myös sen asian joskus raivostuttavan minua, kun isossa seurueessa puhelin vaan soi ja soi...eikä omistajalla tunnu olevan mitään kiirettä vastata. Sitten vielä kommentoidaan kaikille tutuille, että kuka se siellä soittaa...

Jossain vaiheessa pitimiettiä kahden vaihtoehdon välillä - otanko salaisen numeron vai tuon tyylin mikä nyt käytössä onkin...
        Toi työ on yksi syy tuommoiseen "varovaisuuteen"...

Kerran pari on muuten sattunut niin kun olen pitänyt puhelinta handsfreessa ja taskussa ja olen vastannut sokkona... niin, siis, olis saanu jäädä vastaamatta :P

Joo - toi muuten on hermojaraastavaa... jotain käytöstapoja soisi ihmisillä olevan :/

• tomppa2006
        Mysteriet kirjoitti:

Jossain vaiheessa pitimiettiä kahden vaihtoehdon välillä - otanko salaisen numeron vai tuon tyylin mikä nyt käytössä onkin...
        Toi työ on yksi syy tuommoiseen "varovaisuuteen"...

Kerran pari on muuten sattunut niin kun olen pitänyt puhelinta handsfreessa ja taskussa ja olen vastannut sokkona... niin, siis, olis saanu jäädä vastaamatta :P

Joo - toi muuten on hermojaraastavaa... jotain käytöstapoja soisi ihmisillä olevan :/

...tuota puhelimella tehtävää häirintää. Useimmiten kohteeksi joutuvat juuri naiset. Ja häirikkönä on mies. Ikävää...

Tämän vuoksi aika monella naisella on salainen numero, kun taas miehet tarvitsevat salaista numeroa hyvin harvoin.

Tuo viivyttely puhelimeen vastaamisessa on myös hermoraastavaa näiden uusien soittoäänien vuoksi. Ei vaan jaksa kuunnella jotain "Dirlandaata" kovin pitkään, heh.

• vastaamattomuus

Silloin kun kännykät alkoivat olla, joka pojalla/tytöllä... Alkoi kuulua tuollaisia vastauksia, että en vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Miksi??? Eihän siitä lankapuhelimestakaan, välttämättä näkynyt kuka soittaa, vaan siihen vastattiin soitti kuka hyvänsä.*Ihmettelee* edelleen... Itse vastaan jokaiseen puheluun, kyllä se sillä selviää kuka soittaa.Onneksi niitä "häiriköitä" ei ole "kannoilla", että sentakia ei voisi vastata.

• Mysteriet
        vastaamattomuus kirjoitti:

Silloin kun kännykät alkoivat olla, joka pojalla/tytöllä... Alkoi kuulua tuollaisia vastauksia, että en vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Miksi??? Eihän siitä lankapuhelimestakaan, välttämättä näkynyt kuka soittaa, vaan siihen vastattiin soitti kuka hyvänsä.*Ihmettelee* edelleen... Itse vastaan jokaiseen puheluun, kyllä se sillä selviää kuka soittaa.Onneksi niitä "häiriköitä" ei ole "kannoilla", että sentakia ei voisi vastata.

Tosin vain omalta osaltani...

Mulla on vähän hassu työ - siinä joutuu tekemisiin kaikenlaisten ihmisten kanssa (mikä on tietenkin hienoa) - hienoa ei kuitenkaan ole se että jotkut heistä, saadessaan tietää nimeni, voivat soittaa ihan käsittämättömiä puheluita - ihan käsittämättömiin aikoihin...

Kuitenkin työ on vain työ - ei sen tarvi olla elämäntapa - enkä halua sen tulevan vapaa-ajalleni, rajoittamaan sitä miten haluan elämääni muuten elää...
        Siksi numeroni on julkinen ja sellaisena pysyy - vaihtoehtona minulle on olla vastaamatta.

Minäkään en muuten käsitä, miksi ihmisistä on kännykän myötä tullut pakko-olla-online-ihmisiä...
        Minulla ainakin palaa hihat justiinsa jos joku odottaa minun päivystävän puhelinta 24h - olkoonkin kännykkä - ja vielä mainitsee asiasta -argh

• vastaamattomuus kirjoitti:

joka pojalla ja tytöllä alkoi olee känny :=)
        oli wielä kohteliaisuus joka päiwäistä :=)
        eli miksi piti soittaa tuntemattomasta numerosta?
        en itsekään wastaa jos lukee tuntematon no soittaa :=)
        ja minulla on kaksi salaista numeroa itsellä mutta sallin numeron näkyä?

silloin kun otin lankapuhelimen sai liittymän joka purki salatun numeron :=)
        ja syy että itsellä on salattu no on se että ei soittele lehtimyyjät tai muut wastaawat ääliöt tjn

ja on en kiellä ollut häiriköitä ihan riittämiin :=)
        niitä sen kummemmin erittelemättä :=)
        mutta esim pomot jakeli numeroani kaikenmaailman tawaran toimittajille jotka/joiden waimot/miähet soitteli öisin et kenen numero tää on :=)
        ja wastasin et pitää se tietää jos osaa soittaa tähän numeroon :=)
        eli mihin katosiwat käytöstawat kannyjen myötä :=)

• Jos numero näkyy, vastaan etunimelläni... tiedän, olis kohteliaampaa vastata sukunimellä.

Jos numeroa ei näy, vastaan haloo. Sitten kysellään onko se ja se henkilö, siihen vastaan... riippuu kuka kyselee. Jos on jokin kauppias, tyrmään heti hänet sanoin, ei kiinnosta. Jos taas on asia soitto, vastaan puhelimessa.

Tämä muuten toimii...=))))

• tomppa2006

...mutta omasta mielestäni pääsen vielä nopeammin kaupustelijoista eroon, kun ei tarvitse tehdä noita alkukyselyjä onko se ja se / kuka kysyy...

Nimeni kertomisen jälkeen seuraava lauseeni on suoraan, ei kiinnosta.

• neitoperhoxl

etkai sanonut että *vaimos* vaimos valittaa kun ei susta oo mihinkään ;))(sängyssä)

• tomppa2006

...kyse siitä, heh!

Vaan kerroin, että kohta on media/lehdistö hänen kimpussaan. Alkoi pojanklopin ääni väristä, kun joutui ensi kertaa tosipaikan eteen. Jos hän olisi vastannut asiallisesti puhelimeen, olisin voinut auttaa häntä. Nyt en sitä tehnyt. Hykertelin vaan, että kenelläköhän nyt on hätä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...kyse siitä, heh!

Vaan kerroin, että kohta on media/lehdistö hänen kimpussaan. Alkoi pojanklopin ääni väristä, kun joutui ensi kertaa tosipaikan eteen. Jos hän olisi vastannut asiallisesti puhelimeen, olisin voinut auttaa häntä. Nyt en sitä tehnyt. Hykertelin vaan, että kenelläköhän nyt on hätä...

jos uhomisella parannettais maailmaa sää olisit warmaan ykkönen siinä :=)

• Tuo.
        tomppa2006 kirjoitti:

...kyse siitä, heh!

Ole ihan selvää kiristystä,ja vain yhden
        puhelun tähden.Joka ei sinun luonnolle
        sopinut.

• ..jos numero ei näy, vastaan vaikka joo.. Sitten kun kysytään, onko se ja se; tekisin mielelläni kuten mohna, että kukahan kysyy. Mutta harmikseni unohdan sen, ja vastaan heti 'kohteliaasti' että kyllä on :/
      Jos numero näkyy, mutten tunne, vastaan koko nimellä. Tutuille etunimellä, tai soittajasta riippuen esim. moi velipoika tms. :)

• tomppa2006

...tyyppisesti tapahtuu meidän rouvan puhelimeen vastaaminen. Olen yrittänyt opettaa pojalleni edes jonkinlaista puhelin käyttäytymistä, koska monet hänen kavereistaan eivät kerro kuka soittaa tai jos kertovat etunimellään, niin pelkkä "Niko" ei kerro minulle mitään, kun tunnen niitä ainakin neljä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...tyyppisesti tapahtuu meidän rouvan puhelimeen vastaaminen. Olen yrittänyt opettaa pojalleni edes jonkinlaista puhelin käyttäytymistä, koska monet hänen kavereistaan eivät kerro kuka soittaa tai jos kertovat etunimellään, niin pelkkä "Niko" ei kerro minulle mitään, kun tunnen niitä ainakin neljä...

..miten vastailen hlökohtaiseen aina mukana
        kulkevaan 'luuriini' :)
        Duunissa on hivenen asiallisemmat kuviot..

• Pomo

Sitten laitoin puhelimen pöytälaatikkoon,
      sieltä kuului jotain polotusta,
      sanoin 15 minsan kuluttua:"Ootko Tomppa vielä siellä?"
      Sitten suljin telefonin.

• tomppa2006

...koska tiesin takuuvarmasti sinun jossain vaiheessa saapuvan. Taudinkuvasi on hieman parantunut, sitten viime näkemän, et enää vieraile päivittäin kanavilla...

• Pomo
        tomppa2006 kirjoitti:

...koska tiesin takuuvarmasti sinun jossain vaiheessa saapuvan. Taudinkuvasi on hieman parantunut, sitten viime näkemän, et enää vieraile päivittäin kanavilla...

Kerrohan siitä enemmän!

• tomppa2006
        Pomo kirjoitti:

Kerrohan siitä enemmän!

...nettihäiriköinniksi. Vastataan keskustelupalstoilla aloittajalle aivan puuta heinää. Huumorintaju ja hauskuus ovat tälläisen kirjoittajan omassa päässä, muut lukijat eivät pysty sitä löytämään.

Toinen lievempi vaihe on, että aletaan valittamaan miksi keskustelijoita on niin vähän tai miksi palstalla ei ole kunnon aloituksia?

• tanssiva_tamma

näkökään ei oo niinku ennen, rillit aina teillä tietymättömillä...siinä menee penat ja annet sekasin, joten ehkä silleen hiukka varovaisesti kannattaa vastata hah

• tomppa2006

...kuka soittaa, ei ole mitään merkitystä. Silloin jos en ehdi vastaamaan, siitä on hyötyä, kun tietää kenelle voi soittaa takaisin...

• Kaksin -puhelimin - kaunehimpi

Töissä on tottunt aina sanoon koko nimensä. Niinpä kotonakin vastaan lankapuhelimeen aina koko nimellä; etu -ja sukunimi...Minulla ei ole siinä numeronäyttöä..... Tuntuu jotenskin silleen asialliselta. MUTTA kännyyn vastaan etunimellä. Sen numeroa ei saa tiedustelusta enkä ole sen numeroa virallisesti missään ilmoitellut...
      Njaah, parin ystävättereni kanssa vastataan lisäks milloin mitäkin / puolin ja toisin ;)

• tomppa2006

...tunsin jo hetken epävarmuutta olenko vähemmistössä sukunimi vastaamiseni kanssa, heh.

Jos on siviilikännykkä ja numero tiedossa vain harvoilla ja valituilla, voi vastata aivan miten parhaaksi katsoo. Itselläni on yhdistetty työ- ja kotipuhelin, mikä soi aivan liian usein! Sen vuoksi, en pälyile kuka siellä soittelee, vaan vastaan selvästi, ettei ainakaan minun puolelta ole epäselvää, kuka puhelimessa on...

tomppa2006 kirjoitti:

...tunsin jo hetken epävarmuutta olenko vähemmistössä sukunimi vastaamiseni kanssa, heh.

Jos on siviilikännykkä ja numero tiedossa vain harvoilla ja valituilla, voi vastata aivan miten parhaaksi katsoo. Itselläni on yhdistetty työ- ja kotipuhelin, mikä soi aivan liian usein! Sen vuoksi, en pälyile kuka siellä soittelee, vaan vastaan selvästi, ettei ainakaan minun puolelta ole epäselvää, kuka puhelimessa on...

Kun (ja jos) soittaa "asiapuhelua" on tosi miellyttävää kun puhelimeen vastataan selkeästi nimellä - tietää heti soittaneensa oikealle henkilölle (tahi vaihtoehtoisesti väärälle - tämäkin on tärkeä tieto).....Siksipä siis vastaan niinkuin vastaan ...... Ja sinäkin siis vastaat... :) :)

• tomppa2006
        Kaksin -puhelimin - kaunehimpi kirjoitti:

Kun (ja jos) soittaa "asiapuhelua" on tosi miellyttävää kun puhelimeen vastataan selkeästi nimellä - tietää heti soittaneensa oikealle henkilölle (tahi vaihtoehtoisesti väärälle - tämäkin on tärkeä tieto).....Siksipä siis vastaan niinkuin vastaan ...... Ja sinäkin siis vastaat... :) :)

...tästä juuri aloituksessani oli kyse. Jos soitan esimiehelleni asiapuhelua, toivon ensimmäiseksi saavani selkeästi tiedon mihin puheluni on mennyt. Eikä mitään ihmeellistä pelastusrenkaan heittämiseen viittaavaa älytöntä kommenttia!

tomppa2006 kirjoitti:

...tästä juuri aloituksessani oli kyse. Jos soitan esimiehelleni asiapuhelua, toivon ensimmäiseksi saavani selkeästi tiedon mihin puheluni on mennyt. Eikä mitään ihmeellistä pelastusrenkaan heittämiseen viittaavaa älytöntä kommenttia!

Jos on kuullut, että "alaisiansa" pitäisi lähestyä ns.kevennetysti..." me - hengessä".... Eikä siihen sitten olekaan suurempaa "tietotaitoa" -voiskohan siinä "kömmähtää" näin......

• tomppa2006
        Kaksin -puhelimin - kaunehimpi kirjoitti:

Jos on kuullut, että "alaisiansa" pitäisi lähestyä ns.kevennetysti..." me - hengessä".... Eikä siihen sitten olekaan suurempaa "tietotaitoa" -voiskohan siinä "kömmähtää" näin......

...nykyään järjestetään monenlaisia johtamistaidon seminaareja. Ehkä kuitenkin yleensä on parempi jättää tuollaiset "pienet kevennykset" puhelun loppupuolelle. Useimmiten puhelinsoiton tarkoituksena kuitenkin on jonkin "asian" kertominen.

tomppa2006 kirjoitti:

...nykyään järjestetään monenlaisia johtamistaidon seminaareja. Ehkä kuitenkin yleensä on parempi jättää tuollaiset "pienet kevennykset" puhelun loppupuolelle. Useimmiten puhelinsoiton tarkoituksena kuitenkin on jonkin "asian" kertominen.

Pitää osata ottaa kulloinenkin tilanne huomioon.
        Kaikelle on aikansa............
        ja paikkansa.
        Tämän "kuolemattoman viisauden" myötä tunnistan tietäväni aikani ja siksi toivotan sinulle mahtavaa ruskan aikaa!
        Ps.Vastaan edelleen kokonimelläni.... toiseen puhelimeeni...... jatkossakin :)

• adalmiina-1

näihin ärsyttäviin vastaajiin,huomaan:) Jos kännykässä näkyy,kuka soittaa,voin vastata juuri noin,vieden sanat soittajan suusta! "Moi Mari.." En ole kyllä ikuna ajatellut,että se on loukkavaa! Anteeksi siis kaikki,joita olen näin loukannut.Itselleni vastataan myös näin,enkä pidä sitä loukkaavana.Jos en tunne numeroa,vastaan koko nimellä,ja tuntemattomaan numeroon vastaan yleensä vain etunimellä. Pitää varmaan alkaa kouluttaa itseä parempaan puhelinkäytökseen. Siihen en vielä ole alkanut,mitä kuulen nuorten käyttävän "nii?". :)

• tomppa2006

...useimmiten ole kovin loukkaavaa. Tulee vaan tilanteita, että jos joutuu odottamaan kovin kauan toisen vastaamista ja alkaa touhuamaan jotain muuta, eikä enää muista kenelle oli soittamassa tai valitsiko oikean numeron. Tai vastaaja ei ole ääneltään kovin tuttu, niin tulee epävarmuus puhuuko oikean henkilön kanssa?

• adalmiina-1
        tomppa2006 kirjoitti:

...useimmiten ole kovin loukkaavaa. Tulee vaan tilanteita, että jos joutuu odottamaan kovin kauan toisen vastaamista ja alkaa touhuamaan jotain muuta, eikä enää muista kenelle oli soittamassa tai valitsiko oikean numeron. Tai vastaaja ei ole ääneltään kovin tuttu, niin tulee epävarmuus puhuuko oikean henkilön kanssa?

kun puolustelet minua:) En vastaa tyyliin,moi,muille,kuin aivan läheisilleni.Jos on vähän oudompi,vastaan etunimellä ja tuntemattomille koko nimellä. Ja nuorimmaiseni vastaa ainakin lankapuhelimeen koko nimellään,eli siinä oppi on mennyt perille:) Ja kuulin juuri eräältä henkilöltä,että hänellä meni kauan,ennenkuin hän oivalsi, kenen kanssa puhui,kun ei ollut numeroa muistissa ja hänelle soitti eräs tuttava,alkaen heti jutella kuin vanhalle tutulle,ilman kunnon esittelyä. Yritä siinä sitten kuunnella,kuka toinen on ja samalla kuunnella,mitä asiaa hänellä on. Kun itse soitan,varmistan,että toinen tietää,kenen kanssa puhuu ja mistä:))

• tomppa2006
        adalmiina-1 kirjoitti:

kun puolustelet minua:) En vastaa tyyliin,moi,muille,kuin aivan läheisilleni.Jos on vähän oudompi,vastaan etunimellä ja tuntemattomille koko nimellä. Ja nuorimmaiseni vastaa ainakin lankapuhelimeen koko nimellään,eli siinä oppi on mennyt perille:) Ja kuulin juuri eräältä henkilöltä,että hänellä meni kauan,ennenkuin hän oivalsi, kenen kanssa puhui,kun ei ollut numeroa muistissa ja hänelle soitti eräs tuttava,alkaen heti jutella kuin vanhalle tutulle,ilman kunnon esittelyä. Yritä siinä sitten kuunnella,kuka toinen on ja samalla kuunnella,mitä asiaa hänellä on. Kun itse soitan,varmistan,että toinen tietää,kenen kanssa puhuu ja mistä:))

...on mennyt oppi perille jälkikasvulle. Ihana seurata vierestä, pieni aikuinen...

Kiusallista mielestäni, että joku aloittaa puhetulvan, jonka alku menee aivan haaskuun, kun saatat luulla häntä eri henkilöksi ja epätoivoisesti yrität saada selville, kuka hän on. Pahimmassa tapauksessa kuuntelet väärän numeron vuolasta höpötystä asioista, jotka eivät ole sinulle tarkoitettuja.

• Seijasini

Tietty soittoääni kun pärähtää niin sokkonakin vastaan "äiti". Joku pilteistä siellä minua kaipailee *hymyilee*.

Jos näen, että soittaja on joku läheinen (äiti, sisarukset, parhaat kaverit), vastaan etunimellä.

Jos on joku muu tai en näe esim. hämärässä bussissa lukea, vastaan etunimi sukunimi. Tai jos en voi tai halua puhua, painan hiljennä nappulaa; soittajalle jää mahdollisuus jättää viesti nauhalle.

*jotkut kailottavat bussissa puhelimeen niin kovaa, että täytyy ihmetellä, mihin sitä puhelinta oikeastaan tarvitaan... Ihan kuin kaikkea kansaa kiinnostaisi jonkun viikonlopun mokailut tai kuka taas olikaan kenen kanssa. no, onneksi voi tunkea mp3:n kuulokkeet tiukemmin korville*

• tomppa2006

...sanan käytöstä pakko kertoa eräs tapahtuma. Istuimme työpaikalla tärkeässä palaverissa, kun erään naisen puhelin soi ja hän tosiaan vastasi siihen, äiti! Meillä oli juuri silloin kova kiire ja kieltämättä tuli kiusaantunut olo, kun odottelimme hänen perheasioiden hoitamisen päättymistä.

Ulkopuoliset eivät pysty minun vastaamisesta päättelemään hoidanko työ- vai siviiliasioita. Ovat kotona oppineet huomaamaan, että jos ensimmäinen vastaukseni on lyhyt: "Selvä...", ilmeisesti isällä on töissä kiire...

• Seijasini
        tomppa2006 kirjoitti:

...sanan käytöstä pakko kertoa eräs tapahtuma. Istuimme työpaikalla tärkeässä palaverissa, kun erään naisen puhelin soi ja hän tosiaan vastasi siihen, äiti! Meillä oli juuri silloin kova kiire ja kieltämättä tuli kiusaantunut olo, kun odottelimme hänen perheasioiden hoitamisen päättymistä.

Ulkopuoliset eivät pysty minun vastaamisesta päättelemään hoidanko työ- vai siviiliasioita. Ovat kotona oppineet huomaamaan, että jos ensimmäinen vastaukseni on lyhyt: "Selvä...", ilmeisesti isällä on töissä kiire...

Palaverien ajaksi kännykkä menee kyllä kiltisti hiljaiseksi. Tarpeen tullen kommunikointi hoidetaan huomaamattomasti tekstiviestein... Jos asia siis on ihan pakko palaverin aikana hoitaa.

Muuten minua ei häiritse, jos ulkopuoliset erottavat puhunko työ- vai kotiasioita. Toisaalta pyrin julkisilla paikoilla (esim. bussissa)puhumaan niin, etten häiritse muita. Jos siis joku utelias haluaa sanomiseni kuulla, niin joutuu korviaan venyttämään...

Enkä muuten ota puhelinta aina lenkillekään mukaan.
        Enkä koskaan vessaan... Kyllä siinä nolostuu toisen puolesta, kun huomaa tämän vastaavan tunnistettavassa taustalorinassa.

• tomppa2006
        Seijasini kirjoitti:

Palaverien ajaksi kännykkä menee kyllä kiltisti hiljaiseksi. Tarpeen tullen kommunikointi hoidetaan huomaamattomasti tekstiviestein... Jos asia siis on ihan pakko palaverin aikana hoitaa.

Muuten minua ei häiritse, jos ulkopuoliset erottavat puhunko työ- vai kotiasioita. Toisaalta pyrin julkisilla paikoilla (esim. bussissa)puhumaan niin, etten häiritse muita. Jos siis joku utelias haluaa sanomiseni kuulla, niin joutuu korviaan venyttämään...

Enkä muuten ota puhelinta aina lenkillekään mukaan.
        Enkä koskaan vessaan... Kyllä siinä nolostuu toisen puolesta, kun huomaa tämän vastaavan tunnistettavassa taustalorinassa.

...nuori nainen tunnut olevan. Puhelimen käytöllä tosiaan voi aiheuttaa häiriötä muille ihmisille, pois se meistä...

En ota koskaan lenkille mukaan puhelinta, mahdollisimman vähän helisevia ja painoa lisääviä kapistuksia. Yleensä vapaa-aikanani kännykkä on kirjahyllyssäni, en kanna sitä läheskään säännöllisesti mukana. Tavoitan kyllä ihmiset tarvittaessa myöhemmin...

• MyNicki

Mitä?

:)

• tomppa2006

...puhelimeen: Niin mitä?

Vaikea on kommentoida, todella vaikea...

• MyNicki
        tomppa2006 kirjoitti:

...puhelimeen: Niin mitä?

Vaikea on kommentoida, todella vaikea...

niin mitä :)))

Toi niin mitä: On tullut väärään paikkaan, oli tarkoitettu eräälle joka on vastannut aloitukseesi.

Etu nimellä vastaan.

Tuli kömmähdys mulla :(

• blackwomans

Niin meillä töissä on tärkeää sanoa ensin ammatti ja sen jälkeen joko sukunimi tai etu ja sukunimi.

Yleensä priva puhelimeen ,vastaan etunimellä ,jos tunnen soittajan,jos en tunne numeroa tai soittajaa vastaan etu ja sukunimellä.

Mielestäni on kohteliasta sano nimensä,mua ällöttää ihmiset jotka vastaa puhelimeen,esim hei tai moi..
      Ei se ei sovi mulle ei sitten millään.
      Tapoja niitä pitää olla,vaikka ei näköpuhelinta vielä omistakkaan.

• musta-g

Napakka vastaus saa veret seisahtumaan.
        Ja vaikka mitä muutakin mukavaa...

• tomppa2006

...hymyssä suin, iloisella mielellä ja veikeällä virnistyksellä!

Kohteliaisuus kunniaan! Monet menevät hauskuuden tavoittelussaan överiksi ja vastauksesta voi tulla todella ällöttävä.

Pieni opettava tarina tähän väliin...

Olimme työpisteessämme tekemässä pitkää iltavuoroa. Puhelimen soidessa väsynyt työkaverini yritti piristää meininkiä vastaamalla puhelimeen laulun lurituksen sanoin "halloo, halloo, onko sairaala...", työkaverin typertynyt ilme paljasti, että nyt meni huumori metsään. Sillä soittaja tosiaankin oli sairaalasta, ilmoitti erään henkilön sairastuneen vakavasti ja tarvitsevansa tietoja eräästä työssämme käytettävästä vaarallisesta aineesta.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

...hymyssä suin, iloisella mielellä ja veikeällä virnistyksellä!

Kohteliaisuus kunniaan! Monet menevät hauskuuden tavoittelussaan överiksi ja vastauksesta voi tulla todella ällöttävä.

Pieni opettava tarina tähän väliin...

Olimme työpisteessämme tekemässä pitkää iltavuoroa. Puhelimen soidessa väsynyt työkaverini yritti piristää meininkiä vastaamalla puhelimeen laulun lurituksen sanoin "halloo, halloo, onko sairaala...", työkaverin typertynyt ilme paljasti, että nyt meni huumori metsään. Sillä soittaja tosiaankin oli sairaalasta, ilmoitti erään henkilön sairastuneen vakavasti ja tarvitsevansa tietoja eräästä työssämme käytettävästä vaarallisesta aineesta.

Mihin suhtautua vakavasti.
        Yksi niistä on omakäytös,emmehän toki ole live-elämässä pellejä?

Usein ihmisen käytös kertoo hänestä todella paljon.

Toivotavasti työkaverisi muistaa kyseisen puhelun jälkeen,ottaa siitä opikseen.

Koskaan ei tiedä mitä asiaa voi olla soitajalla.

Ehkä hän oppi keskustelusta edes jotain.

Kiitos Tomppa:)

• blackwomans
        musta-g kirjoitti:

Napakka vastaus saa veret seisahtumaan.
        Ja vaikka mitä muutakin mukavaa...

Siihen sopivnan neulan,iskee neulan Musta-g persiiseen ja aspiroi seisahtuneen veren pois.

Näin ollen on sunkin helpompi olla,veri kiertää normaalisti.

Eikä veren ohennus lääketä vielä tässä vaiheessa tarvitse:)

Napakka sen olla pitää,veltoista ei ole mihinkään:)

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

Mihin suhtautua vakavasti.
        Yksi niistä on omakäytös,emmehän toki ole live-elämässä pellejä?

Usein ihmisen käytös kertoo hänestä todella paljon.

Toivotavasti työkaverisi muistaa kyseisen puhelun jälkeen,ottaa siitä opikseen.

Koskaan ei tiedä mitä asiaa voi olla soitajalla.

Ehkä hän oppi keskustelusta edes jotain.

Kiitos Tomppa:)

...kaveri oppi karvaalla tavalla käyttäytymisen kultaista kirjaa. Sanoi ettei ole koskaan elämässään hävennyt yhtä paljon ja ollut niin nolona. Ei ole mukava joutua pelleksi!

Nimenomaan on tärkeää tiedostaa, ettei koskaan voi tietää mitä asiaa soittajalla on.

Blackwomans, en tiedä huomasitko, että lähetin sinulle eilen varmuuden vuoksi kolme viestiä, heh.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

...kaveri oppi karvaalla tavalla käyttäytymisen kultaista kirjaa. Sanoi ettei ole koskaan elämässään hävennyt yhtä paljon ja ollut niin nolona. Ei ole mukava joutua pelleksi!

Nimenomaan on tärkeää tiedostaa, ettei koskaan voi tietää mitä asiaa soittajalla on.

Blackwomans, en tiedä huomasitko, että lähetin sinulle eilen varmuuden vuoksi kolme viestiä, heh.

Olit kait niin innoisasi,koska usein olemme samaa mieltä asioista.

Nykyään en vaan viitsi/jaksa kirjoitella tänne.

Usein illalla tämä myös tökkii niin paljon,ettei vastaukset edes lähde/näy keskusteluissa.
        Tai näkyvät useana samana vastauksena.

Aurinkoista päivää sinulle:)

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

Olit kait niin innoisasi,koska usein olemme samaa mieltä asioista.

Nykyään en vaan viitsi/jaksa kirjoitella tänne.

Usein illalla tämä myös tökkii niin paljon,ettei vastaukset edes lähde/näy keskusteluissa.
        Tai näkyvät useana samana vastauksena.

Aurinkoista päivää sinulle:)

...eniron palvelut iltaisin, todella pahasti.

Aurinkoista päivää myös sinulle, olet oikeastaan tämän palstan päivänsäde...

• riippuen...

Tutuille etunimellä, "virasto"puheluihin koko nimellä - oudot kännynumerot ja salatut numerot käännän vastaajaan.
      En jaksa selitellä esim. innokkaille myyjille ostohaluttomuuttani - jos on asiaa, voi jättää viestin ;)

• tomppa2006

...ja kaupustelijoita en päästä noin vähällä. Teen heille selväksi, ettei kiinnosta ja sen verran tomerasti, että nimeni varmasti vedetään yli heidän listaltaan...

• Milana

Soittoäänestä tunnistan pojat ja miehen, joten vastaan joko "äiti" tai jotain muuta, jota en halua tässä paljastaa ;-))

Joihinkin puheluihin vastaan "Pronto!" Jos numero on minulle outo, vastaan yleensä sukunimellä, koska se on sen verran epäsuomalainen, että se helposti mykistää soittelijan, jollei hän tasan tarkkaan tiedä, kenelle soittaa. Jos soittajan numero ei näy, en vastaa ollenkaan, koska kännykän etuja on juuri se, että sen kaltaisiin soittoihin ei tarvitse vastata - soittajahan saa halutessaan numeronsa näkyviin.

Työpuhelimeen tietysti ammatti ja sukunimi.

• tomppa2006

...tuli muuten mieleen oikein kunnon italialaiselokuvat, heh. Hieno sana, siinä on voimaa...

Jos soittajan numero ei näy näytöllä ei ole minulle merkitystä. En ole koskaan saanut mitään häirikköpuheluita, tämän vuoksi minun on helppo aina vastata puhelimeen.

Sukunimellä vastaaminen tapahtuu minulla aivan luonnostaan. Isältäni sen olen oppinut ja vastaamme vielä tänäkin päivänä lähes samalla äänenpainolla ja samalla nimellä puhelimeen...

• Usko.

Että pomosi tarkoitti mitään pahaa sillain
      kysyessä,ilmesesti vain suutut ihan turhasta.
      Tollainen uhkailu on aivan tyhmää,jos kaikki
      ei mene kuten haluaa.

• Että.

Ei pomosi tarkittanu mitään pahaa,noin vastaten.
      Aiva turha ottaa itseensä,ja minusta uhkailu
      on aivan tyhmää.Ei normaali ihminen sellaista
      harrasta.

• Luulen.

Ettei pomosi mitään pahaa tällä tarkoittanut,
      otit sen vain turhan tosissasi.Ja uhkailu on minusta ihan tyhmää,ei kukaan täysijärkin
      sellaista tee.

• tomppa2006

...en minä mitään uhkaillut!

Kyse oli siitä, että ei ole yhtään hauskaa osoittaa vastaajalle katsoneensa näytöltä kuka soittaa.

Päinvastoin on ärsyttävää vetäistä toiselta sanat suusta ja aloittaa suoraan jollain ällöttävällä kommentilla.

Normaali kohtelias vastaus kertoo soittajalle tämän tavoittaneen juuri sen henkilön kenet oli tarkoituskin saada puhelimeen. Esittelyn jälkeen kumpikin tietää kenen kanssa puhuu ja tällöin voidaan siirtyä itse asiaan...

• Märk

Töissä puhelin ei kerro soittajasta, joten täytyy olla korrekti ja ilmoittaa nimensä.

Oman kännykän näytöltä vilkaisen onko soittaja joku nimetty vai ennestään tuntematon. Tutuille vastaan ylleensä 'haloo', 'halloo' tai 'helou', mutta muuten täytyy olla virallisempi.

Olen niitä miehiä, joilla ns huumorintaju menee joskus hyvän maun ulkopuolelle. Se merkitsee, että puhelinvastailussa on tullut irroteltua jollain ajankohtaisella aiheella. Sen kesäisen Vanhanen/Forsius -tapauksen jälkeen taisin kerran vastata "Lohjan terveyskeskus, vessapaperivarasto".

• tomppa2006

...mene hyvän maun ulkopuolelle, jos ystäväpiirisi tietää, että sinulle soittaessa vastaukseksi saattaa saada aivan mitä tahansa. Toisaalta se on ikävää, jos soittaja on liikkeellä vakavalla asialla ja vastauksesi on loukkaava. Esimerkiksi soittaja ilmoittaa kuolemantapauksesta ja sinä vastaat puhelimeen: "Hautausurakoitsija Märk!"

• vastaan puhelimeen ja myös äänenväriin kiinnitän huomiota.

Jos numero on vieras vastaan etunimi sukunimi.
      Jos sieltä on tulossa jonkunlaista kaupustelua kieltäydyn ystävällisesti. Minulla ei ole mitään syytä olla heille tyly. Työtään hekin tekevät. Toivottelen vielä hyvää päivän jatkoa.

Tutuille vastaan etunimellä esim. 'Mariet terve', tai muuta vastaavaa.
      Tutut kaverit joiden kanssa ollaan tekemisissä usein tai päivittäin vastaan jollain tervehdyssanalla.
      Se miksi noin vastaan on se kun tiedän että kaikki yleensä katsoo puhelimesta kuka soittaa. Soittajakin sen arvaa. Onpa tuttu soittaja kerran ihmetelly ja häkeltyny miks vastasin niin virallisesti kun vastasin koko nimellä. Silloin oli tilanne etten ehtinyt puhelinta katsomaan.

Itsestäni tuntuu mukavalta kun kaveri vastaa vaikkapa tyyliin "no moikka Mariet". Koska tiedän että vastaaja on kuitenkin vilkaissut puhelimesta kuka siellä soittaa. Eikä yritä tekeytyä niinkuin ei tietäisi kuka kyselee.

Nuo tyyliin "Hgin palolaitoksella", "rikospoliisissa" yms on just sellasta venkoilua joka ei kyllä naurata yhtään.

• tomppa2006

...sujuvasti perustavanlaatuiseen kysymykseen. Onko tärkeätä kuka sinulle soittaa? Kirjoitit että yleensä katsotaan kuka soittaa ja haluat vastata heti jollain tervehdyssanalla.

Vai onko tärkeätä, että vastataan vain soivaan puhelimeen? Kuten minä teen, ei ole väliä kuka soittaa. Saan päivän mittaan kymmeniä puheluita, en pälyile näyttöä, saatan tehdä samaan aikaan jotain muuta työtä tai yleensä muuta asiaa.

Eikä minun tarvitse tekeytyä niinkuin en tietäisi kuka soittaa. Minä en tiedä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...sujuvasti perustavanlaatuiseen kysymykseen. Onko tärkeätä kuka sinulle soittaa? Kirjoitit että yleensä katsotaan kuka soittaa ja haluat vastata heti jollain tervehdyssanalla.

Vai onko tärkeätä, että vastataan vain soivaan puhelimeen? Kuten minä teen, ei ole väliä kuka soittaa. Saan päivän mittaan kymmeniä puheluita, en pälyile näyttöä, saatan tehdä samaan aikaan jotain muuta työtä tai yleensä muuta asiaa.

Eikä minun tarvitse tekeytyä niinkuin en tietäisi kuka soittaa. Minä en tiedä...

kun olet paljon puhelimessa ja jos vapaa-aikanakin joudut työasioissa puhelimeen vastaamaan. Silloin tulee sellanen oma selkeä tapa vastata puhelimeen.
        Itse taas en puhelimessa hoida työasioita.

Itse katson aina kuka soittaa. Näin olen ympärilläni huomannut muidenkin tekevän. Uteliaisuusko vai mikä syynä :).
        Ei sitä vaan ennen tiennyt kuka soittaa kun lankapuhelimeen vastasi. Silloin vastattiin aina etunimi sukunimi. Lapsillekin tuli opetettua koko nimellä vastaaminen. Tyttärellä oli jossain vaiheessa melko samanlainen ääni kuin itselläni ja soittajan olis muuten aina pitäny kysyä kumpi meistä on puhelimessa.

• vastaan puhelimeen ja myös äänenväriin kiinnitän huomiota.

Jos numero on vieras vastaan etunimi sukunimi.
      Jos sieltä on tulossa jonkunlaista kaupustelua kieltäydyn ystävällisesti. Minulla ei ole mitään syytä olla heille tyly. Työtään hekin tekevät. Toivottelen vielä hyvää päivän jatkoa.

Tutuille vastaan etunimellä esim. 'Mariet terve', tai muuta vastaavaa.
      Tutut kaverit joiden kanssa ollaan tekemisissä usein tai päivittäin vastaan jollain tervehdyssanalla.
      Se miksi noin vastaan on se kun tiedän että kaikki yleensä katsoo puhelimesta kuka soittaa. Soittajakin sen arvaa. Onpa tuttu soittaja kerran ihmetelly ja häkeltyny miks vastasin niin virallisesti kun vastasin koko nimellä. Silloin oli tilanne etten ehtinyt puhelinta katsomaan.

Itsestäni tuntuu mukavalta kun kaveri vastaa vaikkapa tyyliin "no moikka Mariet". Koska tiedän että vastaaja on kuitenkin vilkaissut puhelimesta kuka siellä soittaa. Eikä yritä tekeytyä niinkuin ei tietäisi kuka kyselee.

Nuo tyyliin "Hgin palolaitoksella", "rikospoliisissa" yms on just sellasta venkoilua joka ei kyllä naurata yhtään.

• tuffe

miksi siinä puhelimessa muuten näkyisi nro tai soittaja jos se ei olisi juuri siksi että tietää kuka soittaja on. Säästää aikaa ja rahaa.

Sitäpaitsi kiva kuunnella kuinka lehtimyyjä vetää henkeä kun sille vastaa iloisesti Terve! :))

Jollekin on mennyt väärinkin se lapsille tarkoitettu "mitäs nuppu", mutta ei ole kukaan vielä purrut.. vaikka välillä toivoiskin :)

• tuffe kirjoitti:

miksi siinä puhelimessa muuten näkyisi nro tai soittaja jos se ei olisi juuri siksi että tietää kuka soittaja on. Säästää aikaa ja rahaa.

Sitäpaitsi kiva kuunnella kuinka lehtimyyjä vetää henkeä kun sille vastaa iloisesti Terve! :))

Jollekin on mennyt väärinkin se lapsille tarkoitettu "mitäs nuppu", mutta ei ole kukaan vielä purrut.. vaikka välillä toivoiskin :)

Mun on ihan pakko aina katsoa kuka soittaa. Sitä samalla ehtii ikäänkuin valmistautumaan ennenkuin vastaa.

Onpa joskus tullut sellainenkin puhelu tutusta numerosta että siihen ei pienessä mielessäänkään osannut varautua. Soittaja ei ollutkaan sama henkilö kenen puhelinnumero oli.

Kuinkas tuhvetin kesä on mennyt? Oletko sinä mennut rakastumaan kesän aikana ;)?

• tuffe
        Mariet kirjoitti:

Mun on ihan pakko aina katsoa kuka soittaa. Sitä samalla ehtii ikäänkuin valmistautumaan ennenkuin vastaa.

Onpa joskus tullut sellainenkin puhelu tutusta numerosta että siihen ei pienessä mielessäänkään osannut varautua. Soittaja ei ollutkaan sama henkilö kenen puhelinnumero oli.

Kuinkas tuhvetin kesä on mennyt? Oletko sinä mennut rakastumaan kesän aikana ;)?

töpättyä tulee aina välillä, mutta sehän on vain lisämauste elämässä :))

Kiitos, kesä taisi tällä kertaa hurahtaa ohi :/ Rakastunut? Ehhei, olen terve kuin pukki enkä ota mitään tauteja vastaan *köh köh* :)))

Mitäs sinä? Onko löytynyt jo kiusankappale sinun elämääsi? Kiva nähdä sua täällä välillä :)

• tuffe kirjoitti:

töpättyä tulee aina välillä, mutta sehän on vain lisämauste elämässä :))

Kiitos, kesä taisi tällä kertaa hurahtaa ohi :/ Rakastunut? Ehhei, olen terve kuin pukki enkä ota mitään tauteja vastaan *köh köh* :)))

Mitäs sinä? Onko löytynyt jo kiusankappale sinun elämääsi? Kiva nähdä sua täällä välillä :)

niitäkin on mulle sattunut, onneksi vain pari kertaa. Joillakin nuo mokat on todella pahoja mitä olen matkan varrella kuullut. Itsekin olen saanut pari tekstaria jotka olis kuulunut toiselle mutta ei ne pahoja olleet.

Jaa-a tuohon vastakysymykseesi... sanoisinko että sydän on kyllä ollut syrjällään jo pitemmän aikaa. Ihan kuin elämä olisi ihanasti sekaisin. :)

• tuffe
        Mariet kirjoitti:

niitäkin on mulle sattunut, onneksi vain pari kertaa. Joillakin nuo mokat on todella pahoja mitä olen matkan varrella kuullut. Itsekin olen saanut pari tekstaria jotka olis kuulunut toiselle mutta ei ne pahoja olleet.

Jaa-a tuohon vastakysymykseesi... sanoisinko että sydän on kyllä ollut syrjällään jo pitemmän aikaa. Ihan kuin elämä olisi ihanasti sekaisin. :)

satuttiinpas samaan aikaan :)

Ihanat uutiset! :)))) Siellähän sen sydämmen kuuluu ollakin, syrjällään ;) Oikein isot onnittelut kummallekin, ja erityisesti sille kiusankappaleelle :))

• tuffe kirjoitti:

satuttiinpas samaan aikaan :)

Ihanat uutiset! :)))) Siellähän sen sydämmen kuuluu ollakin, syrjällään ;) Oikein isot onnittelut kummallekin, ja erityisesti sille kiusankappaleelle :))

Siellä toinen yökukkuja :).

Niin, hyvältä kyllä tuntuu tällä hetkellä. Eihän sitä koskaan tiedä mihin elämä lopulta viepi mutta nyt olo on onnellinen. Asutaan kyllä eri paikkakunnilla mutta onneksi välimatkaa ei ihan kauheesti ole.

• et haloo :=)
      johtaja on waikka ei kaikkeen ratkaisua tiedäkään JOHTAJA sinullekin :=)
      huono päiwä wai :=)

ps poistuukohan tää ja saan taas pannin :=)

• niisku-myy ejk

että aina kannattaa vastata suht asiallisesti. Elikkä oma etunimi taikka sitten koko nimi.

Vahinkoja sattuu herkästi, jos vilkaisee kiireesti vain soittajan nimen etukirjaimen... Siinä saapi sitten punastella tosissaan, jos soittaja ei olekaan oma lapsi... vai joku virastohenkilö tai vastaava. Hän ei välttämättä tykkää kuulla olevansa mamman oma kulta :)

• tomppa2006

...liian kepeät vastaukset voi olla myös merkki lapselle, että mukamas tuttujen kesken sinne luuriin voi suoltaa ihan mitä tahansa...

Sitten on vielä jonkin verran tätä puhelimen lainaamista, soitetaan toisen puhelimella ja pelkän näytöltä luetun olettamuksen perusteella voit erehtyä sanomaan sellaista, mikä oli tarkoitettu hyvin intiimiksi.

• niisku--myy ejk
        tomppa2006 kirjoitti:

...liian kepeät vastaukset voi olla myös merkki lapselle, että mukamas tuttujen kesken sinne luuriin voi suoltaa ihan mitä tahansa...

Sitten on vielä jonkin verran tätä puhelimen lainaamista, soitetaan toisen puhelimella ja pelkän näytöltä luetun olettamuksen perusteella voit erehtyä sanomaan sellaista, mikä oli tarkoitettu hyvin intiimiksi.

nuo kaksi nuorta miestä on vaan niin IHANIA....Siis puhun omista pojistani :) Ei minulla mitään haaremia ol =) eikä sitä erotiikkaa,j oten.... johonkin täytyy purkaa lämpöiset tunteet... Vaikka sitten jahdata näitä kahta ympäri huushollia ja vaatia haleja.

Tai vastata puhelimeen; "Hei muru." Mutta vain silloin, kun tiedän, ettei poika ole kaverijoukossa ja kännyn puhelin ole kaiutin päällä =)

• niisku-myy ejk
        tomppa2006 kirjoitti:

huushollissa lainailla. Toisten kännyihin ei edes vastailla, eikä kurkita yksityisasioita.

Niisku-myy - von tiukkatäti Ujottaja

• tomppa2006
        niisku--myy ejk kirjoitti:

nuo kaksi nuorta miestä on vaan niin IHANIA....Siis puhun omista pojistani :) Ei minulla mitään haaremia ol =) eikä sitä erotiikkaa,j oten.... johonkin täytyy purkaa lämpöiset tunteet... Vaikka sitten jahdata näitä kahta ympäri huushollia ja vaatia haleja.

Tai vastata puhelimeen; "Hei muru." Mutta vain silloin, kun tiedän, ettei poika ole kaverijoukossa ja kännyn puhelin ole kaiutin päällä =)

...varsinkin nuorten miesten käytös on monasti niin aseistariisuvaa, etten yhtään ihmettele, vaikka saavat sinut purkamaan lämpöisia tunteita...

Tuo kaiutin on myös yks juttu, jonka kautta kauniit sanat voivat mennä väärien korvien kuultaviksi.

• tomppa2006
        niisku-myy ejk kirjoitti:

huushollissa lainailla. Toisten kännyihin ei edes vastailla, eikä kurkita yksityisasioita.

Niisku-myy - von tiukkatäti Ujottaja

...voitko vannoa, ettet koskaan istuessasi vessanpytyllä huuda pojille: "Vastatkaa mun kännykkään..."

• niisku-myy ejk
        tomppa2006 kirjoitti:

...voitko vannoa, ettet koskaan istuessasi vessanpytyllä huuda pojille: "Vastatkaa mun kännykkään..."

onko soittaja äiti-muori. Mikäli on, niin saa vastata. Muuten ei :))

Juups.

• mertentuulia

Jos soitetaan tutusta numerosta niin vastaan yleensä ystävilleni moi ja työpuheluihin tietysti nimelläni. Mikäli kännykkääni soitetaan numerosta jota en tunnista, saattaa olla että en viitsi vastata ollenkaan ja jos vastaan niin sanon haloo. Toisessa päässä jos kysytään missä on niin teen vastakysymyksen että missä pitäisi olla. Mikäli soittaja kysyy mihin numeroon hän on soittanut niin vastaan hänelle että sinunhan se pitäisi tietää mihin numeroon soitit eikä minun. Numeroni on salainen eikä sitä saa mistään tiedusteluista, tämän takia vastaukseni ovat edellä mainitut.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      269
      10914
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      408
      3009
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1718
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1545
    5. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1419
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      78
      992
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      971
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      897
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      843
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      246
      817
    Aihe