Tämä meni jo tuonne Sisätautien puolelle, mutta on varmaan hyvä laittaa tämä tännekin, jotta saa vastauksia.
Mulla olisi pari kysymystä keliaakikoille:
- Voiko keliakiaan liittyä tukkoisuutta ja tavallisen allegian/nuhan kaltaisia oireita? Onko kellään ollut näitä oireita keliakin puhkeamisen yhteydessä tai muulloin, kun olette syöneet gluteenia sisältävää ruokaa?
- Liittyykö keliakiaan ilmavaivoja? Jos liittyy, niin miten pahoja ne ovat?
- Voiko vatsa olla aamulla sekaisin ja tuntuu siltä, että on pakko mennä vessaan?
Mulla on ollut näitä oireita jo muutaman viikon ajan ja alan epäillä keliakiaa.
Kysymyksiä keliaakikoille
Metteno
2
424
Vastaukset
- keliaakikkona 25v
Tukkoisuus ei kuulosta keliakian oireelta, mutta kaipa sekin on mahdollista. Itselläni ei sellaista oiretta ole ollut koskaan. Ilmavaivat liittyvät kyllä hyvinkin monella! Itselläni ei kovin pahoja kylläkään kun en saa gluteenista juuri mitään oireita. Vatsa voi olla aamulla sekaisin, monestakin syystä, myös keliakiasta.
Kannattaahan testi tehdä mutta nuo oireet voivat viitata mihin tahansa allergiaan tai laktoosi-intoleranssiin.- Metteno
Kiitos tiedosta. Varasin äsken lääkäriajan, joten eiköhän tämä ala pian selviämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002