Rondo-langathan lienevät kunnon vintagea.
Tietäisiköhän kukaan, onkohan näille aikoinaan Valvillan valmistamille Rondo-langoille vastaavia nykyään?
- Impivaara ja seitsemän veljestä (-veikkaan että tämä olisi 7 veljestä nykyään?)
- Untuva (100% villaa?)
- Timantti (100% villaa?)
- Marimba (100% villaa?)
- Keltavuokko
- Vilpoinen villa
- Royal Crepe
- Sinivuokko
- Laila
Ko. lankoja on käytetty WSOY:n (vm. 1983) kirjassa Neuleita ihan pienille, kirj. Liisa Teirisalo.
Rondo langat- vastaavia nykyään?
5
9849
Vastaukset
- mimmu777
7-veljestä on nykyinen nimi "Impivaaralle".
Untuva on kaiketi nykyisin Vauva-lanka.
Tarkan tiedon käytössä olevista langoista saanet varmimmin Novitan asiakaspalvelusta! - Anna I
... silloinen Helsingin Villakehräämö Oy, nyk. Novita osti Rondo-tuotemerkin, ja itse asiassa myikin aika pitkään Rondo Nallea, ennen kuin muutti sen Novita Nalleksi.
Rondon langat hävisivät pikku hiljaa markkinoilta, kuten muidenkin kotimaisten kehräämöiden, HVK:n ostettua kilpailijansa yksi toisensa jälkeen.
Impivaara jne = 7 veljestä, voit myös käyttää Gjestalin villaisempaa Jannea
Untuva = Bambino, mikä tahansa villainen vauvalanka käy - ovat tiheyksiltään niin lähellä toisiaan
Marimba - voit korvata Gjestalin Naganolla (100% villa) tai Superwash Siljalla (75% villa, 25% polyamidi)
Vilpoinen Villa - taisi olla metreiltään ja tiheyksiltään aika lähellä Hjertegarnin Sock4 (villa 75%, polyamidi 25%, 210m = 50g) sekä Zitronin Trekking Pro Naturaa (villa 75%, bambu 25%, 100g = 420m)
Muita lankoja en muista, vuokkosarja oli puuvillan/pellavan yms sekotetteita, niille mahdollisesti löytyy korvaavia lankoja myös tänäkin päivänä.- Anonyymi
Rondo Platina Mikä vastaa
- Anonyymi
Mulla on tällaista hyvin tumman vihreää mohair lankaa pyöreässä perässä diva Rondo Helsingin villakehräämö oliko nyt niin että Novita on sen ostanut ei ehkä tuollaista mohair lankaa enään valmisteta?
- Anonyymi
Mulla loppui juuri kesken sukan harmaa 7veljestä. Onneksi muistin tädin perintölankavuoren ja tadaa! Impivaara ja seitsemän veljestä kerä löytyi ♡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742952
- 682827
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 201600
- 251582
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259