Koneella pyörii kaikki nykyiset pelit riittävän hyvin,myös "pieni" prosessorin ylikelloitus mahdollista.
Hinta n. 700€ jos käyttöjärjestelmä ennestään.Hintaan ei sisälly myöskään näyttöä,kaiuttimia eikä näppis/hiiri viritelmää.
Ylempänä AMD ja Intel alla.koneet ovat saman hintaisia ja samaa kaliiberia nopeudeltaan.Makuasia on kumpaan kallistuu.
AMD
-64X2 5200
-E4400
-MSI K9N NEO
-MSI P35 NEO
-2Gigaa DDR2
-DVD-asema
-GF 8800GTS 320MB
-Antec 6580 430W
-250Gigan SATA kiintolevy
Noilla osilla hintaa tuli n.700€.Toki osia voi vaihdella tämä vain esimerkkinä pikaisesti mietittynä.
Halpaa tuntuu olevan rauta johtuen mm. muistin halpuudesta.
Mainittakoon että itse maksoin pelkästään prosessorista,muistista ja emolevystä saman verran vuosi sitten.Tuo kasaamani paketti on vähintään yhtä nopea peleissä kuin minun kone.
Jos merkittävästi nopeamman koneen haluaa kun tuo esimerkin 700€.n kone saa sitten laittaa 1000€ ja rapiat.
Toki Intel alustaan voi vaihtaa esim. E2140-2160 prossun ja kellottaa sen 3GHz ja yli jolloin päästään jopa vähän halvemmalla.
Tarkoitus oli vain esittää kuinka halpa on nykyaikainen tehokas PC.
Laitetaan lopuksi mitä itse maksoin vuosi sitten.Nuokin rahat mitä itse laitoin olisi varmaan kannattanut sijoittaa muualle kuin tietokoneeseen sillä näissä hinta putoaa paljon nopeammin kuin vaikka autoissa.Tunnetustihan uusi auto ei ole hyvä sijoituskohde.
prossu 240€
emolevy 180€
muisti 250€
kiintol. 90€
näytönohjain 290€
virtalähde 90€
yht.1140€
ennestään oli kotelo ja asema
joille 60€.
Yhteensä 1200€ ja esimerkin kone 700€ eikä ole ainakaan hitaampi peleissä...muuten ehkä riippuu paljonko tätä kelloittelen.
Halpa tehokas pelikone
0
591
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778