Hiuksista

uskontoon kuulumaton

Eli jotenkin ajauduin nettisivulle, jossa sanottiin että "intialaisnaiset leikkaavat perinteisesti pitkät palmikkonsa mennessään naimisiin". Useimmat intialaiset ovat kai hinduja joten ajattelin, että tietääköhän joku pitääkö väite paikkaansa. Jos pitää niin kuinkahan moni nainen leikkaa pitkät hiuksensa vapaaehtoisesti lyhyiksi. Itse en ole hindu, mutta tämä vain sattui pistämään silmään. Tutkin nettisivuja yms. mutta en ole löytänyt asiasta mitään tietoa. Kiitoksia vastauksista.

12

1013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madhava

Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta, mutta en toisaalta ole hindujen perhetapoihin niin perehtynytkään. Saattaa olla joku alueellinen tapa. Pitkäksi ainakin kasvattavat varmasti uudelleen, harva nainen täällä Intiassa hiuksiaan lyhyinä pitää.

• Hyvä homma

Vältä poken selailua.

• make

mun on pakko sanoa et jeesus rakastaa sua ja rukoilee taivaan isää että armahtaisi sinua, että pääsisit eroon noista harhoista!

• pakko kysyä
        make kirjoitti:

mun on pakko sanoa et jeesus rakastaa sua ja rukoilee taivaan isää että armahtaisi sinua, että pääsisit eroon noista harhoista!

On aivan pakko kysyä, että miten niin? Mistä ihmeestä sinä kirjoitat?

Tiedätkö muuten, että jos on kiinnostunut hindulaisten tavoista, ei suikaan sulje pois kristillistä uskoa. Ymmärrys toisista uskonnoista - erityisesti hindulaisuudesta - on auttanut minua ymmärtämään omaa uskonnollista suhtautumistani.

Älä sinäkään sulje silmiäsi - vaan avaa ne. Se auttaa sinua.

• HÖRHÖR
        make kirjoitti:

löysää pipoa. Ei sun tarttee rukoilla kenekää puolesta mitään.
        Silloihan sä menet Jumalan Tontille ja sanot: Sun pitää tehdä noin. Ei käy, ei käy. Et ole Jumala.

Jeesus on astunut minun elämääni Joulun tienoilla
        1994, se oli usean viikon prosessi.

Ei Jeesus rukoile Isäänsä, sillä Hän sanoo:"Isä ja minä olemme yhtä".

Sun Kantsis Kake antaa muiden olla rauhassa ja
        miettiä missä sulla ittellä meni pieleen.

Jos välttämättä haluat käännyttää ihmisiä pois uskostaan (mikä on synti) niin aloita näistä Suomen musselmanneista.

HUOM ! Ei Jeesus käskenyt käännyttää ketään.
        Hän käski vain VIEDÄ tämän sanoman jokaiselle, ja sen jälkeen on Jumalan antama vapaa valinta ihmisellä alkaen Aatamista ja Eevan-perkeleestä..
        sano

• kuullut...

tällaisesta hinduismissa. Bhutanissa sen sijaan (mahayana buddhalaisia) tämä on perinne, jossa naitu nainen leikkaa hiuksensa polkkatukka malliseksi.

• pitää

Ei voi pitää paikkaansa. Tiedän melko tuoreita aviovaimoja ja kyllä heillä kaikilla on täyspitkät hiukset. Enpä muista nähneeni yhtään intialaista naista, jolla olisi ollut lyhyet hiukset. Kai niitäkin on, mutta tuon väitteen hiusten leikkuusta täytyy olla väärä.

• uskontoon kuulumaton

Kiitoksia vastauksista. Tuosta mahayana buddhalaisuudesta vielä että, hyväksyvätköhän he sen tavan että hiukset leikataan kun mennään naimisiin. Näin länsimaisena ihmisenä tuntuisi siltä, että joku
        ei välttämättä mene naimisiin jos hiukset on "pakko" leikata. Tietenkin jos se tapa on ollut on aina niin kai siihen on totuttu ja se on hyväksytty. Tai sitten länsimaissa on hiuksilla ja ulkonäöllä liian suuri merkitys. Täältä voi löytyäkkin joku joka valitsee ennemmin pitkät hiukset kuin avioiumisen. Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta en tosiaankaan tunne idän uskontoja.

• uskontoon kuulumaton
        uskontoon kuulumaton kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista. Tuosta mahayana buddhalaisuudesta vielä että, hyväksyvätköhän he sen tavan että hiukset leikataan kun mennään naimisiin. Näin länsimaisena ihmisenä tuntuisi siltä, että joku
        ei välttämättä mene naimisiin jos hiukset on "pakko" leikata. Tietenkin jos se tapa on ollut on aina niin kai siihen on totuttu ja se on hyväksytty. Tai sitten länsimaissa on hiuksilla ja ulkonäöllä liian suuri merkitys. Täältä voi löytyäkkin joku joka valitsee ennemmin pitkät hiukset kuin avioiumisen. Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta en tosiaankaan tunne idän uskontoja.

Anteeksi että edellinen viestini koskee buddhalaisuutta, mutta se ikään kuin liittyy tähän ketjuun.

• ulkomaailmalta

joten kapinahengestä traditiota vastaan en tiedä. Veikkaisin kuitenkin, että naiset menevät naimisiin, tai sitten toinen vaihtoehto on se että ryhtyvät nunniksi, hiukset pois kokonaan.

• HÖRHÖR

pysy hiukset päässä (ne harvat) ja vaimolla
        mahtava silkinmusta tukka lähes lanteille vaikka menimme Thaimaan Buddhalaisen tradition mukaan naimisiin v.2000.
        sano

Nyt ei oo tukasta kyllä kuin muisto. Minulla.

• jhsa
        HÖRHÖR kirjoitti:

pysy hiukset päässä (ne harvat) ja vaimolla
        mahtava silkinmusta tukka lähes lanteille vaikka menimme Thaimaan Buddhalaisen tradition mukaan naimisiin v.2000.
        sano

Nyt ei oo tukasta kyllä kuin muisto. Minulla.

Juu, eivät hindut leikkaa hiuksiaan naimisiin mennessään. Päinvastoin, naiset eivät juurikaan leikkaa hiuksiaan. Kun naisesta tulee leski, niin silloin hän saattaa leikata päänsä kaljuksi ( luopua koristuksistaan), mutta tästäkin tavasta ollaan pikku hiljaa luopumassa. Vanha käytäntö oli leskien suojaksi tarkoitettu, että olisivat "rumia", eivätkä muut miehet heihin viehtyisi kun oma ei ole enää suojelemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe