Hei!
Olen perustanut akvaarion pari viikkoa sitten. Nyt kaikki ostamani kasvit näyttävät surkeilta. Ne muuttavat lehtensä ruskeiksi ja pudottavat ne. Onko se ihan normaalia, että uudessa akvaariossa kasvit kärsivät, kun ne joutuvat uuteen erilaiseen veteen? Olen lannoittanut kasveja pohjalannotteilla ja nestemäisellä. Pohjana minulla on hienoa hiekkaa n. 7 cm:kerros. Olen testannut veden laatua testiliuskoilla ja kaikki arvot olivat ok. Lämpötila altaassa 25. Antakaa vinkkejä kasvien pelastamiseksi. Harmittaa, jos kalliit kasvit kuolevat =(
uusi akvaario, kasvit kuolevat
4
870
Vastaukset
- RRR
Kabnnattaa kypsyttää allas kunnolla niin ei tule noita kasvi ja /tai kala menetyksiä...
Kypsytys kestää n 4vko....
Lukaseppas vielä tuolta noista edellisistä linkeistä tuo AKVAARION KYPSYTYS...
Eiköhän se siittä sitte ala rulaan..???
Itse ostelin myös alku aikoina kesken kypsytyksen kasveja altaaseen ja kuolihan ne sinne...kantapään kautta menty tääläkin päin ;)- alkup.
Kalat on jo hommattu akvaarioon, joten tuo kypsytys ei tule enää kysymykseen. Onko muita ideoita kasvien pelastamiseksi?
- Rihma
alkup. kirjoitti:
Kalat on jo hommattu akvaarioon, joten tuo kypsytys ei tule enää kysymykseen. Onko muita ideoita kasvien pelastamiseksi?
Mittailet sitten sitä nitriittiä tippatestillä ja vaihdat heti vettä, jos vedestä sitä myrkkyä löytyy. Kyllä se kypsytys olisi pitänyt tehdä ennen kasvien ja kalojen tuontia. :(
- alkuper.
Rihma kirjoitti:
Mittailet sitten sitä nitriittiä tippatestillä ja vaihdat heti vettä, jos vedestä sitä myrkkyä löytyy. Kyllä se kypsytys olisi pitänyt tehdä ennen kasvien ja kalojen tuontia. :(
Kypsytys kyllä hoidettiin ihan akvaarioliikkeen pitäjän ohjeiden mukaan. Veden parannusaineiden ja nitriitin poistajien kanssa vesi kypsyi kaksi viikkoa ennen kaloja. Kasveja laitoin silloin, kun liuskatesti osoitti veden olevan kaikin puolin ok!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107070- 954581
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista544397Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503703- 513668
- 2013595
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san253064- 502653
- 312151
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222028