Lentoyhtiö Finnair on vaihtanut Airbusin kanssa tekemänsä miljarditilauksen konetyyppiä. Yhtiö tilaakin ranskalaisvalmistajalta kaksimoottorisia A330-koneita aiemmin kaavailtujen nelimoottoristen A340-koneiden sijaan.
Airbusin A330-koneen lentokantama on lyhyempi ja rahtikapasiteetti pienempi kuin A340-koneen. Kumpaankin malliin mahtuu noin 270 matkustajaa.
Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen perustelee mallin vaihtamista laivastouudistuksen nopeuttamisella. Tilatut koneet alkavat korvata yhtiön nykyistä laivastoa ensi vuoden lopulla.
Kaikkiaan Finnair tilaa Airbusilta seitsemän A330-300E-mallin konetta. Lisäksi yhtiöllä on varaus kolmesta lisäkoneesta.
(STT)
Onko paniikkinappia painettu?
9
1385
Vastaukset
- Simupappi
No mikä se paniikki nyt oli?
- Simupippeli
Koneiden hankintasuunnitelmia muutetaan jatkuvasti, koneita ei saada ja vanhat laukeavat käsiin. Osa uusistakin toimii huonosti.
- Reimo taivaalta
Simupippeli kirjoitti:
Koneiden hankintasuunnitelmia muutetaan jatkuvasti, koneita ei saada ja vanhat laukeavat käsiin. Osa uusistakin toimii huonosti.
Sen takia niihin hankintoihin on tehty optiot että niitä voi muuttaa tarpeen mukaan. Daiju!
Hyvähän se oli että vanhat ja paljon kuluttavat 340 -mallit jätetään tilaamatta. Nehän onkin aika lailla paskoja koneita muutenkin.
Aika kaukaa haeuttu tuo sinun paniikkinappisi. Onko simussasi sellainen vai onko se paniikkinappulasi se pikku pippeli jota näpläät simulla lentäessä? - Simupippeli
Reimo taivaalta kirjoitti:
Sen takia niihin hankintoihin on tehty optiot että niitä voi muuttaa tarpeen mukaan. Daiju!
Hyvähän se oli että vanhat ja paljon kuluttavat 340 -mallit jätetään tilaamatta. Nehän onkin aika lailla paskoja koneita muutenkin.
Aika kaukaa haeuttu tuo sinun paniikkinappisi. Onko simussasi sellainen vai onko se paniikkinappulasi se pikku pippeli jota näpläät simulla lentäessä?>"Hyvähän se oli että vanhat ja paljon kuluttavat
340 -mallit jätetään tilaamatta. Nehän onkin aika lailla paskoja koneita muutenkin.
Vastahan vähän aikaa sitten, taisi olla viime kesänä, viimeksi ylistettiin näitä 340-koneita uusiksi, hienoiksi ja nykyaikaisiksi yhtiön Aasia-strategian uusiksi lippulaivoiksi. Jopa kaikki rekvisiitta mainosanimaatioista lasten leluihin piti muuttaa kiireellä vanhoista MD-11:sta nelimoottorisiin A340-konreisiin! - Simustuertti
Simupippeli kirjoitti:
>"Hyvähän se oli että vanhat ja paljon kuluttavat
340 -mallit jätetään tilaamatta. Nehän onkin aika lailla paskoja koneita muutenkin.
Vastahan vähän aikaa sitten, taisi olla viime kesänä, viimeksi ylistettiin näitä 340-koneita uusiksi, hienoiksi ja nykyaikaisiksi yhtiön Aasia-strategian uusiksi lippulaivoiksi. Jopa kaikki rekvisiitta mainosanimaatioista lasten leluihin piti muuttaa kiireellä vanhoista MD-11:sta nelimoottorisiin A340-konreisiin!Paskoja ne ovat olleet jo kymmenen vuotta. Vuonna 91 käyttöön otettu epätaloudellinen vanha malli joita ei tilaa kun Finski.
Alunalkujaankin oli virhe ottaa moisia paskoja.
- Insinjööri Larssen
Finnairilla on viime viikkoina testattu ja havaittu että kaksimoottoriset koneet pärjäävät yhdellä moottorilla niin mitä sitten niillä 4-moottorisillakaan tehdään...
- Gbgtukgtu
ONKO käyty Finnairin koneita kuvaamassa ja flight simulatoria pelaamassa?
- Jarmonen
Uppasit 10 vuotta vanhan kesksutelun. Hienoa!
- Kalliitalentää
Uppaus ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen ollenkaan, mutta toipa hyvin esiin, sen kuinka 10 v vanhan aloituksen kirjoitus oli mennyt pieleen ja yhtiö oikeassa että suuntaus on taloudellisempiin koneisiin.
Nythän nuo Finnairin viimeiset A340set on poistettu jo reittiliikenteestä, eivätkä ole edes vanhoja. Normaalitapauksessahan ne lennettäisiin "loppuun", jos niitä ei saataisi myytyä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632594
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096