peitsaaminen

ongelmana

mulla on 16 vuotias lämppäri tamma, jolla ongelmana on tuo peitsaaminen.. ollut siitä asti kun sain tamman(4vuotta sitten). muuten tamma menee todella nätisti mutta rupeaa yleensä laukan jälkeen tai kesken peitsaamaan..mitä sille voisi tehdä?

3

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuyu-girl

Voisit juoksuttaa sitä nii että se laukkaa, laukkaa, laukkaa, jos se rupee peitsaamaan niin käske takaisin laukkaan eläkä anna sen peitsata.. :)

• Sandra_84

Aloita koko homma maasta käsin, eli juoksuttamalla hevostasi liinassa. Jos hyppää laukalle ja rupeaa peitsaamaan, niin "aja eteen". Eli pakota hevosesi laukkaamaan ja jos laukan jälkeen rupeaa vielä peitsaamaan, ota alas ja komenna EI-käskyllä. Muista kuitenkin palkita heti, kun hevonen menee 2-4 kierrosta PUHDASTA askellusta!
      Juoksuttaa kannattaa ainoastaan sellaiset 10-15 minuuttia kumpaankin suuntaan. Enempää ei kannata, koska se rasittaa hevosen jalkoja.

Itsellä oli ongelmaa 5-vuotiaan lv-ruunan kanssa. Ruuna, kun ei millään pysynyt ravilla, vaan hyppi aina laukoille kärryjen ja satulan kanssa. Juoksutuksella sitten opetin ruunan siihen, ettei saa laukata ja nythän se kulkee, kuin unelma kärryjen sekä satulan kanssa. Laukoista tietoakaan. :)

• neneh

..laittaa hevoselle etupäähän painoa, esim. bootsit. Sitten aina kun ollaa peitsin, näpäytä lavalle pienesti raipalla, otat käynnin takaisin. Toista tätä. Hevonen oppii kyllä sen.

Omalla kohdalla toimi erittäin hyvin, nyt ei tarvitse enään bootseja, eikä aikaakaan mennyt kun joku parisen kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe