Millainen mies vaatii

tasa-arvoa miehille?

Katsoin äsken jotain paskaa keskusteluohjelmaa, missä joku mies kitisi, että sukupuolten välinen tasa-arvokeskustelu pyörii liikaa naisten ympärillä. Tämä jannu esim. valitti, että on tosi epäreilua, kun miesten pitää mennä armeijaan ja miehiä haukutaan putkiaivoiksi ja miehen pitää rakentaa omakotitalo ja tehdä pitkää päivää elättääkseen perheensä. Miehet syrjäytyvät ja tekevät itsareita. Jätkä oli jopa kirjoittanut kirjan nimeltä "Mies vailla tasa-arvoa".

Ihan käsittämätöntä! Onneksi miesten keskuudessa ei ole tuollainen kitinä ottanut tuulta alleen. Olen mies ja helvetin onnellinen siitä että synnyin mieheksi. Rakastan naisia ja toivon kaikille naisille pelkkää hyvää. Mä en ainakaan tunne oloani mitenkään sorretuksi enkä koe että miehet olisivat jotenkin huonossa asemassa nyky-yhteiskunnassa.

Ihmeellistä ruikuttamista! Toivottavasti tuollainen ruikuttaminen jätetään jatkossakin naisten harteille. Toki osa naisista ruikuttaa ihan aiheestakin, mutta mielestäni miehelle ei sovi tuollainen paskanjauhanta.

Miehet ja naiset ovat erilaisia ja mielestäni täydellisen tasa-arvon saavuttaminen on pelkkää utopiaa. Miehet ovat miehiä ja naiset ovat naisia. Ja miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä.

Hyvät illanjatkot kaikille palstan miehille ja muistakaa pitää itsenne MIEHINÄ!

31

4228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenä :

haluan kritisoida sitä että joudun elättämään yh-äippien retkuilla teettämiä muksuja ilman osuutta perheonnesta muuten kuin maksumiehen osassa, se jos mikä on väärin!

• rusalkaa

haluan kritisoida sitä, että alkoholisteja hoidetaan sairaaloissa kalliisti, kun itse ovat sen maksansa räjäyttäneet. Yleensä vieläkin suurin osa näistä juopoista on miehiä.

Kuuluuko kommenttisi mielestäsi tähän keskusteluun?

• onpi kuule
        rusalkaa kirjoitti:

haluan kritisoida sitä, että alkoholisteja hoidetaan sairaaloissa kalliisti, kun itse ovat sen maksansa räjäyttäneet. Yleensä vieläkin suurin osa näistä juopoista on miehiä.

Kuuluuko kommenttisi mielestäsi tähän keskusteluun?

viinassa sen verta veroa, että ne sairaalalaskut on jo maksettu ennekö se maksa posahtaa..
        T: Veronmaksaja

• ........
        onpi kuule kirjoitti:

viinassa sen verta veroa, että ne sairaalalaskut on jo maksettu ennekö se maksa posahtaa..
        T: Veronmaksaja

alkoholi- ja tupakkaverotuksella ei pystytä mitenkään kattamaan sitä, mitä näiden aiheuttamat sairaudet maksavat yhteiskunnalle. Suomi maa, jossa ei tarvitse ottaa vastuuta omista tekemisistään. Kyllä yhteiskunta huolehtii ja veronmaksajat maksavat. Tämän takia moni syrjäytyykin, kun ei tarvitse ottaa vastuuta tekemisistään ja työn tekeminen ei kannata ja ylikoulutettujen maassa työtä ei saa ilman tutkintoa, vaikka työn hallitsemiseksi riittäisi työhön perehdytys, ei kuusivuotista teoreettista tutkintoa.

• samaa mieltä

Miehen ei kuulu valittaa ja kadehtia naisia. Antaa naisten ruikuttaa. Korvasta sisään ja toisesta ulos. Annetaan naisille illuusio tasa-arvosta, mutta tärkeissä asioissa ja tosi paikan tullen naiset on lopulta kuitenkin rinnastettavissa lapsiin. Ne kaipaa hellyyttä ja rakkautta, mutta ei niille kuulu vastuuta antaa koska ei ne ole siihen valmiita.

• alkup.

Siitä olen samaa mieltä, että miehet eivät saa valittaa olevansa jotenkin heikommassa asemassa naisiin nähden.

Mutta en mä halua muuten lähteä naisia mollaamaan tai kohdella heitä jotenkin alentuvasti. Tunnen sen verran monta vahvaa ja älykästä naista, että mä ainakaan osaa rinnastaa naisia lapsiin. Toki pieni osa naisista on selkärangattomia pikkuprinsessoja, jotka pitävät suunsa kiinni vain silloin kun mies työntää kullin nieluun.

Mutta suurin osa naisista on hyviä tyyppejä jotka kyllä selviävät myös kovissa tilanteissa.

• sie höpäjät?
        alkup. kirjoitti:

Siitä olen samaa mieltä, että miehet eivät saa valittaa olevansa jotenkin heikommassa asemassa naisiin nähden.

Mutta en mä halua muuten lähteä naisia mollaamaan tai kohdella heitä jotenkin alentuvasti. Tunnen sen verran monta vahvaa ja älykästä naista, että mä ainakaan osaa rinnastaa naisia lapsiin. Toki pieni osa naisista on selkärangattomia pikkuprinsessoja, jotka pitävät suunsa kiinni vain silloin kun mies työntää kullin nieluun.

Mutta suurin osa naisista on hyviä tyyppejä jotka kyllä selviävät myös kovissa tilanteissa.

Myönnä pois, että tykkäät niistä selkärangattomista kullinimeskelijöistä kuitenkin, koska niistä ei ole sinulle mitään vastusta ja saat pitää miehuutesi. Tunnetusti miehet pelkäävät vahvoja ja älykkäitä naisia. Eikö sellainen myötäilevä ja hiukan tyhmä kullinimeksijänainen olisi aivan ihana?

• alkup.
        sie höpäjät? kirjoitti:

Myönnä pois, että tykkäät niistä selkärangattomista kullinimeskelijöistä kuitenkin, koska niistä ei ole sinulle mitään vastusta ja saat pitää miehuutesi. Tunnetusti miehet pelkäävät vahvoja ja älykkäitä naisia. Eikö sellainen myötäilevä ja hiukan tyhmä kullinimeksijänainen olisi aivan ihana?

Yritin kyllä tehdä selväksi, että mä ainakin kunnioitan naisia, jotka kunnioituksen ansaitsevat. Ja tällaisia naisia on siis selvä enemmistö kohtaamistani naisista.

Vahvan ja älykkään miehen ei tarvitse pelätä vahvaa ja älykästä naista. Itse olen kaikista mieluiten tekemisissä sellaisen naisen kanssa, joka antaa mulle vastusta. Älä sotke mua niihin joihinkin luuserimiehiin, jotka haluavat naisen olevan hiljaa nyrkin ja hellan välissä.

• eipä kaveri
        sie höpäjät? kirjoitti:

huomannut, että pikkupikku rinsessahan se sielä taas ei saanut sitä suuta pidettyä kiinni..

noh minä sitten kerron asian hänen puolesta..

• Jaakko Naakka

Noin! Tuon toteaa ilmeisesti tosimies. Valitettavasti hän ei oivalla, että kyse on politiikasta, jonka tavoitteena on kaiken vallan haltuunotto. Tuon välttämiseksi muussa politiikassa toimii oppositio. Oppositio ei valita eikä kadehdi. Se pitää huolen osapuolten tasapainosta.
        Äidit kasvattavat naisia kunnioittavia tosimiehiä, jotka eivät kehtaa väitellä naisten kanssa. He korkeintaan viittaavat kintaalla naisten "kitinöihin" huomaamatta että heitä viedään kuin pässiä narusta teuraaksi. Juuri siksi naiset ovat päässeet niskan päälle erityisesti Ruotsissa, jossa feministinen falangi on määräävä poliittinen voima. Suomessa samainen liike toimii samojen opinkappaleiden mukaisesti sama tavoite mielessään.
        Mikäli miehet eivät herää - tulemme näkemään yhä perverssimpiä ja sosiaalisesti sairaampia lakeja, joilla säädellään nimen omaa miesten käyttäytymistä siten että naisten liikkuma-ala on maksimaalinen.

• äiti45

tarkoitatko nyt että suomen presidentti on käytännössä lapsi? olet säälittävä ja pikkusieluinen suomalaismies joka selkeästi on itse rinnastettavissa lapsiin säälittävän ja vastenmielisen kommentin vuoksi. avaa silmäsi.

• kysymyksiä.

Miehet ovat miehiä ja naiset naisia. Ja miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä.

Näin sanot.

Missä nämä roolit on sitten määritelty ja sovittu? Ja mitä niihin miehen tehtäviin kuuluu, entä naisen? Onko sopimus tehtäväjaosta sellainen, että sitä ei voi muuttaa? Pohjautuuko kaikki vain perinteisiin ja totuttuihin tapoihin?

Todellisen tasa-arvon saavuttaminen ei ole utopiaa, kun siihen tosissaan haluttaisiin, oikeastaan se ei ole edes vaikeaa.

On olemassa vain kolme asiaa, mitkä ovat naiseuteen sidottuja; raskaus, synnytys ja imettäminen. Kaikki muut ihmiselämän asiat voi tehdä kuka tahansa, sukupuolesta riippumatta.

• -vahva nainen-

Voi hyvät hyssykät, nytkö miehillä ei ole tasa-arvoa? Ymmärrän, että olet tyytyväinen ollessasi mies.

Olen juuri eilen ja tänään törmännyt idioottimieheen, joka on yrittänyt korostaa miehisyyttään mollaamalla naista. En tiedä, yrittikö hän olla hauska, mutta tuo iänikuinen: "Tuo on niin tyypillistä naiskuskeille"-vitsailu ei oikein jaksa naurattaa enää. Kai mun olisi pitänyt kikattaa naisellisesti, kun maksua palvelusta ehdotettiin luonnossa. Kyllä oli "hauskaa".

Hoidan omat asiani ja jos tarvitsen jonkin liikkeen apua, on euroni varmaan samanlaisia kuin miestenkin. Onneksi tässä kaupungissa on muitakin liikkeitä, joita voi käyttää.

Onneksi kaikki miehet eivät ole moisia idiootteja. Tuo kertoo mielestäni huonosta itsetunnosta. Jospa häneltä puuttuu kotona tasa-arvo. ;)

• yksi lisää

Olen juuri eilen ja tänään törmännyt idioottimieheen, joka on yrittänyt korostaa miehisyyttään mollaamalla naista. En tiedä, yrittikö hän olla hauska, mutta tuo iänikuinen: "Tuo on niin tyypillistä naiskuskeille"-vitsailu ei oikein jaksa naurattaa enää.
        -hei miehet on tuollaisia juntteja näin se vaan on, välillä häpeän itsekin meidän miesten puolesta.. (ei kannata kyllä ottaa vakavasti)

Kai mun olisi pitänyt kikattaa naisellisesti, kun maksua palvelusta ehdotettiin luonnossa. Kyllä oli "hauskaa".

-Niin.. ikävä kyllä sama vastaus, kun edelliseen toiset ei tajua, kun vitsit on 10 vuotta vanhoja, että ei ne naurata enään ketään..

Hoidan omat asiani ja jos tarvitsen jonkin liikkeen apua, on euroni varmaan samanlaisia kuin miestenkin
        - Luin kylläkin lehdestä, että naisten euro on 80 centtiä. (hohhooo.. oli pakko, kun olen vain yksinkertainen vääräleukainen mies :))

Onneksi tässä kaupungissa on muitakin liikkeitä, joita voi käyttää.

-Suosittelen tätä, mutta olisi kyllä hyvä vähän joskus kuitata näille eunukeille takaisin, että tosi tuore juttu mistäs oikein kuulit tms..

• ..edellinen
        yksi lisää kirjoitti:

Olen juuri eilen ja tänään törmännyt idioottimieheen, joka on yrittänyt korostaa miehisyyttään mollaamalla naista. En tiedä, yrittikö hän olla hauska, mutta tuo iänikuinen: "Tuo on niin tyypillistä naiskuskeille"-vitsailu ei oikein jaksa naurattaa enää.
        -hei miehet on tuollaisia juntteja näin se vaan on, välillä häpeän itsekin meidän miesten puolesta.. (ei kannata kyllä ottaa vakavasti)

Kai mun olisi pitänyt kikattaa naisellisesti, kun maksua palvelusta ehdotettiin luonnossa. Kyllä oli "hauskaa".

-Niin.. ikävä kyllä sama vastaus, kun edelliseen toiset ei tajua, kun vitsit on 10 vuotta vanhoja, että ei ne naurata enään ketään..

Hoidan omat asiani ja jos tarvitsen jonkin liikkeen apua, on euroni varmaan samanlaisia kuin miestenkin
        - Luin kylläkin lehdestä, että naisten euro on 80 centtiä. (hohhooo.. oli pakko, kun olen vain yksinkertainen vääräleukainen mies :))

Onneksi tässä kaupungissa on muitakin liikkeitä, joita voi käyttää.

-Suosittelen tätä, mutta olisi kyllä hyvä vähän joskus kuitata näille eunukeille takaisin, että tosi tuore juttu mistäs oikein kuulit tms..

Huomenta

Ajattelin heittää, että täytyy varmaan etsiä ammattimies, joka homman hoitaa.

Yleensä jaksan noita juttuja ja saatan pistää pahemmaksikin. Nyt tuon ekan jutun luettuani tuli mieleen, että kuinkahan monen miehen itsetuntoa olen jutuillani järkyttänyt. Olen tietenkin hurjan pahoillani, jos joku mies on kokenut tasa-arvonsa järkkyneen minun juttujen takia. ;))

Vielä korostan, että suurin osa tuntemistani miehistä on asiallisia ja mukavia. Tuo idioottisakki on pieni otos miehistä, mutta sitäkin näkyvämpi. He kun tekevät suurta numeroa itsestään.

• tai epävarma

Tervehdys. Tuollaisia "miehiä" kaivataan tasapainottamaan epätasa-arvoista tilannetta. Naisia pitää kunnioittaa, naisia pitää sitä ja tätä jne.

Lutkat eivät juuri mitään ansaitse.

• alkup.

Siis sun mielestä miehillä on asiat jotenkin huonosti? Sorretaanko miehiä sun mielestäsi?

Mun ei pitäis lähteä mukaan tällaiseen provoiluun, mutta oletko sä sitä mieltä, että naisia ei pidä kunnoittaa?

No onnea vaan valitsemallasi tiellä. Taidat olla aika yksinäinen kaveri. Toivottavasti joskus tapaat naisen, jota voit kunnioittaa ja jota et pidä lutkana.

• meitsi vaan
        alkup. kirjoitti:

Siis sun mielestä miehillä on asiat jotenkin huonosti? Sorretaanko miehiä sun mielestäsi?

Mun ei pitäis lähteä mukaan tällaiseen provoiluun, mutta oletko sä sitä mieltä, että naisia ei pidä kunnoittaa?

No onnea vaan valitsemallasi tiellä. Taidat olla aika yksinäinen kaveri. Toivottavasti joskus tapaat naisen, jota voit kunnioittaa ja jota et pidä lutkana.

"Siis sun mielestä miehillä on asiat jotenkin huonosti?"

Ei ollenkaan.

"Sorretaanko miehiä sun mielestäsi?"

Koko ajan.

"Mun ei pitäis lähteä mukaan tällaiseen provoiluun, mutta oletko sä sitä mieltä, että naisia ei pidä kunnoittaa?"

Ei ole provoilua. Naisia ei pidä kunnioittaa sen takia että ovat naisia. Eihän miehiäkään kunnioiteta sen takia että ovat miehiä. Vittu pitääkö jotenkin väännellä rautalangasta?

"No onnea vaan valitsemallasi tiellä. Taidat olla aika yksinäinen kaveri. Toivottavasti joskus tapaat naisen, jota voit kunnioittaa ja jota et pidä lutkana."

Olen aika yksinäinen kaveri. Miksi toivot että tapaisin naisen? Kunnioitan muutamaa naista tällä pallolla, mutta en anna arvostusta lutkille. Ihan oikeasti et käsitä edes perusasioita? Taidat olla kiimainen lutka.

• alkup.
        meitsi vaan kirjoitti:

"Siis sun mielestä miehillä on asiat jotenkin huonosti?"

Ei ollenkaan.

"Sorretaanko miehiä sun mielestäsi?"

Koko ajan.

"Mun ei pitäis lähteä mukaan tällaiseen provoiluun, mutta oletko sä sitä mieltä, että naisia ei pidä kunnoittaa?"

Ei ole provoilua. Naisia ei pidä kunnioittaa sen takia että ovat naisia. Eihän miehiäkään kunnioiteta sen takia että ovat miehiä. Vittu pitääkö jotenkin väännellä rautalangasta?

"No onnea vaan valitsemallasi tiellä. Taidat olla aika yksinäinen kaveri. Toivottavasti joskus tapaat naisen, jota voit kunnioittaa ja jota et pidä lutkana."

Olen aika yksinäinen kaveri. Miksi toivot että tapaisin naisen? Kunnioitan muutamaa naista tällä pallolla, mutta en anna arvostusta lutkille. Ihan oikeasti et käsitä edes perusasioita? Taidat olla kiimainen lutka.

"Naisia ei pidä kunnioittaa sen takia että ovat naisia."

Kunnioitus ei missään nimessä ole kiinni sukupuolesta. Avaan oven naiselle koska olen vanhanaikainen, mutta mä en kunnioita naista vaan sen takia että kyseessä nainen. Sekä miesten että naisten pitää ansaita kunnioituksensa.

Missä ihmeessä sä olet tavannut niin paljon lutkia? Mä en tunne ainuttakaan henkilökohtaisesti.

Ja millä tavalla sun mielestäsi miehiä sorretaan?

Sori kun meitsi utelee, mutta mua aina kiinnostaa, että mistä tää joidenkin miesten pohjaton naisviha oikein kumpuaa.

• Aurinko79-
        alkup. kirjoitti:

"Naisia ei pidä kunnioittaa sen takia että ovat naisia."

Kunnioitus ei missään nimessä ole kiinni sukupuolesta. Avaan oven naiselle koska olen vanhanaikainen, mutta mä en kunnioita naista vaan sen takia että kyseessä nainen. Sekä miesten että naisten pitää ansaita kunnioituksensa.

Missä ihmeessä sä olet tavannut niin paljon lutkia? Mä en tunne ainuttakaan henkilökohtaisesti.

Ja millä tavalla sun mielestäsi miehiä sorretaan?

Sori kun meitsi utelee, mutta mua aina kiinnostaa, että mistä tää joidenkin miesten pohjaton naisviha oikein kumpuaa.

Sen ajan mitä tällä palstalla olen nyt pyörinyt niin olen huomannut että täällä on muutama tyyppi (tai ehkä enemmänkin, eivät käytä nimimerkkejä niin mistäpä sitä tietää) jotka kutsuvat naisia pääsääntöisesti lutkiksi. Lähes joka kirjoituksen yhteydessä on "lutkailua ei tueta, naiset on lutkia". Minäkään en ymmärrä mistä tuo negatiivinen näkökulma kumpuaa mutta eipä näihin kannata sen enempää energiaa tuhlata. Sääli jos joku näkee naiset noin, fiksut miehet sentään osaavat arvostaa enemmän.

Ja mitä tulee tähän itse aiheeseen niin naisena on paha tietty sanoa että sorretaanko miehiä Suomessa vai ei, käsittääkseni ja toivoakseni ei. En ole kuullut yhdenkään miehen ainakaan valittavan. Paitsi eräs n.45-vuotias mies sanoi että miehiä vaaditaan nykyään olemaan liian pehmoja ja tunteellisia, että toivottavasti sentään oluen juonti säilyy miehen perusoikeutena :) Ehkä hän koki että miehiltä vaaditaan liikaa tuossa suhteessa, täytyy olla tunteellinen, hellä ja huomioiva mutta samalla pitäisi olla maskuliininen, vahva ja järkähtämätön.

Toivon että miehillä olisi hyvä olla täällä kuten myös naisilla. Mielestäni tasa-arvossa on kyse siitä että jokaiselle yksilölle taataan samanlaiset perusoikeudet ja mahdollisuudet elämän varrella riippumatta sukupuolesta.

• välittää
        alkup. kirjoitti:

Tuollaiset miehet joutuvat hakemaan vaimon thaimaasta tai venäjältä. Eikä loppujen lopuksi nekään kauaa kestä.

Sääli vaan niitä ulkomaalaisia naisia. Toivottavasti hekin löytävät arvonsa, kuten toivon jo suomalaisten naisten tekevän.

• Mee pois

Ei nää mee läpi millään. Femuilla on housut nilkoissa olleet jo kauan. Ja yleisöllä hauskaa, kun nää idiootit nolaa ittensä kerta toisensa jälkeen. Jotkut saattavat tuntea myös säälinsekaista myötähäpeää.

• vili

on aika vässykkä äijä...mitään ei vaadita, tasa-arvo otetaan, jos on valittamista.

• testomies

kyrpää huoraan.

• aikuinen nainen

Vaikkakin tuo on provo, niin voi kauhistus mikä idiootti. Olin ohittaa tuon, mutta sitten kävi mielessäni, että tuollaisia ihmisiä on vapaana kaupungin kaduilla.

Ihmiskunta on pahasti rappiolla.

• Yleensäkin sellaiset ihmiset varmaan näistä puhuvat jotka tykkäävät laittaa kaiken johonkin kategoriaan. Eli jos sulla nyt on tollanen päähänpinttymä, että sun tarvii miehenä tehdä nuo luetellut asiat jotka tulee ilmi ja se sotii omaa itteään vastaan. Miksi siitä pitää ottaa paineita itselle, jos oikeasti ymmärtää sen tilanteen? Eihän kukaan sua noita pakota tekemään, ellet sitä itse tahdo.. kaikki tuo tulee ulkopuolelta, eikä sisäpuolelta niin kuin pitäisi.

Tasa-arvo asia kun ei ole kaikilla edes sama.. toinen tekee jota toista mielellään ja toinen toista.. ei voi siinäkään yleistää.. nämä jotka näistä puhuu, ei sitäkään voi ymmärtää muiden kannalta, ainoastaan oman kannan.

Olisi vaan helppoa kun tekisi itse omat ratkaisut, siten miltä itsestä tuntuu. Eikä tee niitä ratkaisuja väkisin niin, mitä sulta joku muu odottaa.

Itsestähän se on kiinni.

• Crocuta

Kyllä mä kannatan sitä ideaa, että naisille tulis joku sivari juttu pakolliseks. Noin ottamatta muuhun kantaa. Vaikka siinäkin mulla on tota hevonpaskamacho pelleilyä vastaan olevia mietteitä.

• Miehenhän ei missään nimessä ole pakko tehdä noita asioita. Aina voi valita, voi olla menemättä armeijaan ja tehdä se vaihtoehtoinen asia (mikä se nyt olikaan), ei tartte rakentaa sitä omakotitaloa eikä tartte olla perustamassa perhettä ja elättää jne jne.. Elämä on täynnä valintoja. Voi myös valita asenteensa. Sama pätee naisiin. Aina ei nähdä miten hyvin asiat voi olla kun tuijottaa vain niitä asioita, mitkä ei ole hyvin.

Oli kiva lukea, että olit tyytyväinen siihen, mitä ja missä olet ja laitoin mä peukunkin sulle pystyyn. Ainakin joku mies, joka ei valita. Hienoa :)

• Crocuta

Pakko nyt sanoa tohon intin vaihtoehtoon. Joo se vaihtoehto on keplotella vapautukseen oikeuttavat paperit. Sairas, hullu tai jtn.

• Crocuta kirjoitti:

Pakko nyt sanoa tohon intin vaihtoehtoon. Joo se vaihtoehto on keplotella vapautukseen oikeuttavat paperit. Sairas, hullu tai jtn.

On sekin toki vaihtoehto.. Mutta luulisin, että aika monelle inttiin meneminen on mielenkiintoista ja jännittävää, ainakin mitä olen monen kuullut kertovan :)

• 38

Tekstiäsi en jaksanut lukea... mutta jos se armeijasta on kiinni niin eikun sinne...
      Kaikki muut hommat onkin meillä ollut akkojen hommia...
      auton korjauksesta remonttihommiin. Eipä ole kynsiä joutanu viilaileen.
      Siinä vaiheessa kun rupesi kitiseen huomiosta... kävi vähä huonommin.
      Hommat jatkuu mutta kitinää ei enää kuulu... ; )

Niin se tasa-arvo.... monenlaista näkökantaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7425
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5374
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      254
      4533
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4465
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2656
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2302
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2252
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe