nyt jännittää miten käy,kun viikkoja vasta vajaa 19 ja supistuksia ja kipeitä sellasia tulee melko usein jo. missähän vaiheessa se on vaarallista? eli kuinka usein jne... että pitäisi ilmoittaa neuvolaan?
supistelee koko ajan!
6
948
Vastaukset
- välttää
asentoja/liikkeitä joita supistukset seuraavat. Jos siis pystyt yhdistämään supistukset tiettyihin liikkeisiin, niin näitä pitäisi välttää, esim. raskaiden tavaroiden nostelu. Jos ei ole mitään selkeää aiheuttajaa, kannattaisi varmaan kysellä neuvolasta apua.
- soita tai käy neuvolassa
kannattaa rauhoittaa omia menoja.levähä paljon.mulla ainakin rauhoittui kun jäin sairaslomalle ja makoilin aina kun vaan mahdollista.en siis imuroinut tai tehnyt mitään mikä aiheuttaa supistuksen.olen ollut rv 24 viikolta sairaslomalla ja nyt onkin jo 37 5.kannattaa sanoo neuvolassa niin ne laittaa sut lääkärin luokse tutkimuksiin ettei vaan paikat ala aukeemaan ja pehmenemään.
- heidiina
täällä,mutta miten tuo sairasloma oikein "jo" tuossa vaiheessa menee? (oletan,että käyt työssä?)
Maksaako palkkaa kuinka pitkältä ajalta ja miten sitten kun tippuu kelan sairauspäivärahalle?
paljonki eroa tuloissa?
pääsitkö supistelujen takia sitten "putkeen" pitkälle saikulle vai kirjottiko se vaihtuvan syyn jokakerta ?
aiheen vierestä :) mutta painin tälläisen kanssa! - Mamelo80
heidiina kirjoitti:
täällä,mutta miten tuo sairasloma oikein "jo" tuossa vaiheessa menee? (oletan,että käyt työssä?)
Maksaako palkkaa kuinka pitkältä ajalta ja miten sitten kun tippuu kelan sairauspäivärahalle?
paljonki eroa tuloissa?
pääsitkö supistelujen takia sitten "putkeen" pitkälle saikulle vai kirjottiko se vaihtuvan syyn jokakerta ?
aiheen vierestä :) mutta painin tälläisen kanssa!Itse jäin sairauslomalle rv 20 tienoissa supistuksien vuoksi. Nyt menossa rv 33 ja sairausloma vaihtunut jo äitiyslomaksi. Itse sain täyden palkan 60 päivältä ja sitten 2/3 palkan sen jälkeen 120 päivältä. Viikon verran palkatonta ehti tulemaan, kun sattui valitettavasti muistakin syistä sairauslomaa olemaan ennen noiden supistusongelmien alkamista. Nuo palkanmaksuasiathan riippuu työsopimuksesta, itsellä pitkä sijaisuus alla. Kelan sairauspäiväraha määräytyy työtulojen mukaan joko 2005 vuoden tulojen mukaan tai edeltävästi 6 kuukaudelta. Tätä selvitellään melko hyvin Kelan sivuilla. Mulla sairauslomaa jatkettiin samasta syystä katkotta.
- neuvolaan
Mulla on supistellu rv15 asti, nyt viikkoja 27. Välillä käyn lääkärillä vähintään kerran viikossa ja tarkistettiin kohduntilanne. Joillain ne supistukset tulee tulehduksesta tai rasituksesta, mulla ne kuulemma vain tulevat =/ enkä ole kuulemma ainoa. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan, ne osaa neuvoa sulle jatkoa. Tsemppiä sinne!
- Mamelo80
Mulla supistelut alkoivat siis rv 20. Provosoituivat pienestäkin rasituksesta, mutta sitten kun levolla eivät menneet ohitse menin sairaalaan tarkistuttamaan tilanteen. Kaikki oli onneksi hyvin eikä syytä supisteluille voitu selittää. Silloin mua neuvottiin ottamaan uudelleen yhteyttä mikäli ilmaantuu limaista, verensekaista vuotoa tai jos supistukset kovenevat levosta huolimatta. Nyt menossa rv 33 ja kaikki on hyvin. Neuvolalääkäri sanoi, että joskus vauvan asento ja potkut tiettyyn kohtaan kohdussa saavat supisteluja aikaan ilman, että ne avaisivat kohdunsuuta. Supistukset loppuivat noin neljä viikkoa sitten kuin itsestään. Tokihan vältin kaikkea sellaista mikä oli supistelut saanut aikaan. Nyt voi vaikka imuroida eikä mitään poikkeavaa ilmene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244