Kilpikonna aloittelijalle?

-.-

Mikä olisi hyvä kilpikonna aloittelijalle? Ja paljonko se tulisi maksamaan sen muut tarvikkeet? (Terraario...) Toivottavasti se on mahdollisimman huokea. :)

7

6647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punakorvakilpikonnan voit saada ilmaiseksikin, mutta maakilpikonnaa hankittaessa hinta ei todellakaan ole huokea. Ja toki punakorvaankin liittyy paljon tarvike hankintoja, joille voi tulla hintaa useita satoja euroja.

Punakorva on suokilpikonna ja tarvitsee siis ison uimatilan, yhdelle konnalle minimi allaskoko on 300l, tällaisen saa käytettynä parilla sadalla eurolla. Konnia pidetään yleisesti pienemmissäkin, mutta se ei ole konnalle kovinkaan miellyttävää. Altaassa täytyy olla järeä veden suodatin, joka poistaa ulosteet yms. vettä pilaamasta. Lisäksi tarvitaan UV-lamppu, jolle sillekin tulee hintaa suunnilleen 50€. Lisäksi tarvitaan lämpölamppu, mutta se ei ole kovin kallis hankinta.

Maakilpikonna (kreikankilpikonna tai nelivarvaskilpikonna) maksaa eläinkaupasta noin 300€, hyvänkokoisen terraarion saa itserakentamalla aikaiseksi noin 150€:lla ja konna tarvitsee UV-valon ja lämpölampun, kuten punakorvakin.

Molempiin sitä rahaa uppoaa useita satoja euroja, vaikka konnan saisikin ostettua yksityiseltä, joka joutuu luopumaan omastaan. Jos olet valmis laittamaan rahaa eläimeen, tutustu ensin osoitteisiin
      www.maakilpikonna.com
      www.herppi.net
      www.konnamaa.com
      Lisäksi kannattaa hankkia omaksi tai ainakin lainata kirjastosta (harvoin löytyy sieltä..) Jarmo Perlän kirjoittamat Maakilpikonnat -kirja tai Punakorvakilpikonna -kirja.

Jos tämän jälkeen vielä kiinnostaa, kannattaa alkaa seuraamaan konnamaa.com:n osto- ja myynti palstaa, samoin myös herppi.net:n vastaavaa.

• oona et tiedoks!!!!!

ok mut onko ne sitten niinku halpoja vai kalliita jasyökö esim:nelivarvaskilppari vaan kasviksia ???? vastatkaa ny jo

• 69

Kyllä 300 on paljon ainakin minulle.
      Maakonnat syövät vain salaatteja,kotimaista myrkytönta luonnoskasvia(esim voikukan lehdet),kaupan yrttejä,marjapensaiden ja mansikan lehtiä ynm ynm...
      Kannattaa oikeesti lueskella tuolta herppi.net sivuita konnan hoidosta ennen kuin ees harkitsee hommaamista...

• Kilpikonna|||||:D

Meille aika varmasti tulee kilppari. osaako joku sanoo joka olisi helppohoitonen ja halpa? Voisiko joku vinkata rotuja jotka olisi 10-20cm välillä. En löydä tietoja hyvin.... Herppi.net on antanu 89% kaikki tiedot mitä tiedän. Auttakaa tekin mua

• kilpikonna|||||:D

Saako kilpikonnia yhtään halvemmalla kuin 300e . Saako esim kreikan-punakorva-nelivarvaskilpikonnaa 30-100e välillä. Onko kenelläkään tietoa? :)

• KonnaOmistaja

mee tonne eläin.fi sivulle, se on ihan täynnä konna ilmotuksia. itekki meinasin ku viime vuonna olin hankkimassa, ostaa eläinkaupasta, mut ne oli törkeen kalliita (meilläpäin 300-400 €) ja koska netti on täynnä ilmotuksia missä ihmiset kyllästyy konniinsa tyyliin kuukauden päästä, päätin pelastaa konnan.
      Oma konnani on 15 v. ja maksoi 150 €. Olisin varmasti saanut konnan halvemmallakin, mutta kun asutaan sellasella alueella missä ei konnia paljoa ole myynnissä, piti konna löytää mahdollisimman läheltä, se rajoitti konnan ostoa eniten. Eli jos asut hensingin/Tampereen/Vantaan lähettyvillä, konna löytyy alta aikayksikön. Siellä päin niitä on eniten.
      Riippuu ihan myyjästä, minkä hintasia konnat on. Nyt vaan sinne eläin.fi sivulle ettimää mieluisa.
      Autan teitä mielellään, koska on itse tullu todettuu, kui vaikeeta se konnan hankkiminen on. Ite ku aloin ettimää, ei mulla ollu harmainta aavistustakaan miten sitä hoidetaan tai mistä ylipäätään niitä saa. Nyt melkein vuoden konna on ollut mulla, enkä ole kyllästynyt, vaikkei sitä voi hihnassa ulkoiluttaa tai sen kanssa ei voi leikkiä. Monella on just tää käsitys että kilpikonna ei voi olla kiinnostava tai hauska eläin eikä sen kanssa voi tehdä mitään. Olen kuitenkin eri mieltä.
      Jos haluutte lisää tietoa tai apua niin laittakaa rohkeesti sähköpostia, ois mukava olla avuksi =)

noora.makkonen95@hotmail.com

• Anonyymi

Sörnäästen vanakilasta löytyy konnia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3374
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1923
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1896
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1847
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1429
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1339
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe