Puskaparkkikeskustelu on taas herätetty. Liitoutuneiden enemmisto hehkuttaa SF-C alueiden hienoutta,toisaalta valittaa kalleutta ja hintojen nousua ja osin huonoja palveluja.
Yleiset leirintäalueet on jäsenten toimesta tuomittu epäsiisteinä ja meluisina jo aiemmin.
Niinpä valtaosa puskissa kesällä leireilleistä autokunnista onkin leimattu yllätys-SF-C tarroilla.
Myös vaunuja oli runsaasti monissa rantapaikoissa päivien ajan,esim Saimaan kaikki vapaat rannat,joihin oli tie.
Miksi sitten puskaparkkija hyödyntävää karavaanaria syytetään mitä ihmeellistä rikoksista, vaikka kyse on ainoastaan lainmukaisen jokamiesoikeuden täysipainoisesta hyödyntämisestä?
On kateus mennyt aika pitkälle aktiivisienkin harrastajien joukossa.
jokasyksyinen aihe
67
5072
Vastaukset
- Mutta elämä on
Kyllä joskus tekee hyvää pistähtää luonnossa katselemassa,mutta ai miten on iltaseksi herkullista kun pääsee isännän lämmittämän saunan lavetille rentoutumaan,ja vartaassa pyörivän grillipossun kimppuun.Se vasta on laiffii,ja hyvässä seurassa
- jokamies ja joka toinen
Höpö höpö sinä ja jokamiehen oikeutesi.
Mitään oikeutta ei ole leiriytyä toisen maalla ilman lupaa. Ei jokamiehellä eikä joka toisella miehellä.
Sen sijaan pilaatte kaikkien maineen paskaamalla pusikoissa.- pysäköidä saa
Saan pysäköidä autoni esim. valtion metsään. Ei ole leiriytymistä jos olen pysäköidyssä autossani.
Sekö sinua kismittää? - metsissä
pysäköidä saa kirjoitti:
Saan pysäköidä autoni esim. valtion metsään. Ei ole leiriytymistä jos olen pysäköidyssä autossani.
Sekö sinua kismittää?on vapaanpaa, onhan valtio sama kuin sen asukkaat,eli minä ja kaikki muut..näinhän se menee. Nauttikaamme siis valtion metsistä,eli meidän omastaa omaisuudesta ilmaisesti ilman kausipaikkamaksua.
- ja ilman
metsissä kirjoitti:
on vapaanpaa, onhan valtio sama kuin sen asukkaat,eli minä ja kaikki muut..näinhän se menee. Nauttikaamme siis valtion metsistä,eli meidän omastaa omaisuudesta ilmaisesti ilman kausipaikkamaksua.
Meitä toisille niin ystävällisiä lajitovereita. Nautin täysin siemauksin paikasta, jossa lajitoveri on mahdollisimman kaukana.
Eikös tämä palstakin kerro mitä mieltä olemme toinen toisistamme? Puskaan siis! - Uskallan
ja ilman kirjoitti:
Meitä toisille niin ystävällisiä lajitovereita. Nautin täysin siemauksin paikasta, jossa lajitoveri on mahdollisimman kaukana.
Eikös tämä palstakin kerro mitä mieltä olemme toinen toisistamme? Puskaan siis!Mitä hiton väliä sillä on missä kukakin nukkuu yönsä.Saahan omassa autossaan nukkua missä haluaa,ei sitä voi kukaan kieltää.Mutta se on eri asia jos levittelee kalusteita ym katoksia,se on leiriytymistä. Taitaa ne olla kateellisia jotka eivät uskalla nukkua muualla kun leirintäalueella.Ja muijat käy tutkimassa huussien siisteyttä siinä samalla,mitä nautintoa siitäkin saa?
- munaa
tunnustaa tosiasioita.
Pettää itseään. Yrittää uskotella itselleen ja muille, että järjestäytyneet haukkuisivat alueita. Ei sinne päinkään. Alueita haukkuvat ne, jotka puskissa lymyää, eivät tosi karavaanarit, jotka osaavat käyttäytyä.
Eikö ole miehellä munaa tunustaa, että kun ei ole rahaa niin on pakko olla puskissa. Käydä alueilla vain suihkussa ja saunassa salaa.- häh?
Hienoa,että kissa on taas nostettu pöydälle.
- Kaikkienaikojen
Suurin idiootti.
- kuljeksittaan
Leirialueiden ympäristöt on kaluttu niin puhtaiksi marjoista ja sienistä, että pakko on jopa SF-C jäsenen käydä joskus pidemmällä keskuksista, ja viikonloppuna tulee usein myös yövyttyäkin metsätiellä marjastuspaikkojen lähellä,turhaa ajoa välttäen.Myös metsämiehiä tapaa karjalan suunnalla usein, jotka ovat vaunuilla liikkeessä. Ei se niin kauhea rikos ole,vaan turhaa jupinaa,liiton taholta myös.
- vielä, että
olisi hauska nähdä,kun jonkun yhdistyksen isännät jahtasivat metsissä näitä marja ja metsämiehiä, luvattomasta yöpymisestä, jos ei muuta tekoa olisi.Asia ei liene SF-c:n päätösvallassa.
- enää ymmärrä
vielä, että kirjoitti:
olisi hauska nähdä,kun jonkun yhdistyksen isännät jahtasivat metsissä näitä marja ja metsämiehiä, luvattomasta yöpymisestä, jos ei muuta tekoa olisi.Asia ei liene SF-c:n päätösvallassa.
miksi isännät heitä jahtaisivat. EIhän se yhdistyksen isännille kuulu.
Sen sijaan maanomistajat voivat jahdata mikäli haluavat.
Mikähän karavaanaria oikein vaivaa. Kaikkea täytyy haukkua. Puskaparkkilainen haukkuu alueita, niiden kalleutta ja epäsiisteyttä. ALueella yöpyjä puskaparkkilaista roskaamisesta.
Miksi autoilija haukkuu vaunuilijaa ja toisinpäin. Miksi liikkuva kausipaikkalaista jne.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia, vai ollaanko koiria ja haukutaan kaikkea erilaista.
Onko otsalohkossa tilanahtautta?
- Karva.naamari
Enimmäkseen käytän SFC alueita jonkun verran yleisiä, joita talven tullen on aika vähän mutta kesällä olen noin 30% nk. puskaparkeissa.
Alueista SFC alueet sopivat minulle parhaiten, ne ovat rauhallisempia ja siistimpiä kuin yleiset. Puskat taas ovat oikein valittuina todellisia rauhan paikkoja. Joku puhui puskaan paskomisesta, se on helppoa välttää koska jokaisessa matkailuajoneuvossa on WC jonka voi tyhjentää aivan laillisesti useissa paikoissa. Paikkoja löytyy esim. SFC leirintäoppaasta.
Puskaleirintä on osittain jokamiehen oikeudella toteutuvaa, toisen maalla ei yleensä saa ajaa moottoriajoneuvolla joten paikalle pitää olla käytössä oleva tie.
Koskaan ei kukaan ole minua tullut pois ajamaan joten en katso loukanneeni kenenkään oikeuksia. Paikalle jää korkeintaan neljä pyörän jälkeä jotka muutamassa päivässä häviävät. Puskaparkkilaisen tulee tuntea vastuunsa, ei sotkua eikä roskia vaan mieluummin niin, ettei kukaan huomaa sinun siellä olleen kun olet lähtenyt.- Yksityisalueelle
Vaatii aina maanomistajan luvan.
Ja kaikista "jäljistä", ym jätöksistä on vieras korvausvelvollinen. - mutta kummalle
Yksityisalueelle kirjoitti:
Vaatii aina maanomistajan luvan.
Ja kaikista "jäljistä", ym jätöksistä on vieras korvausvelvollinen.Jos olet marjametsässä ja tulee paskahätä ja paskot metsään silloinhan pitäisi metsän omistajan maksaa sinulle lannoituksesta!!
- kemssan
mutta kummalle kirjoitti:
Jos olet marjametsässä ja tulee paskahätä ja paskot metsään silloinhan pitäisi metsän omistajan maksaa sinulle lannoituksesta!!
tyhjennyksestä metsään, maanomistajanhan siinä pitäisi raotella lompuukiaan.
- sisältö lienee päässänne!
kemssan kirjoitti:
Ja sen auton pysäköinti sinne yksityiselle metsätielle on luvatonta.
Tiedän jopa tapauksen, jossa maanomistaja on kaivanut kaivurilla tien poikki metsätielle pysäköidyn auton ja maantien välistä.
Siinä voi nosturia odotellessa tulla todella tarve paskoa metsään.
Ja ei se nosturikaan saa ilman maanomistajan lupaa yksityisalueelle ajaa.
Jos se lupa saadaan, niin ajoneuvojen jäljet on korjattava tiellä ja maastossa. - katkaisu
sisältö lienee päässänne! kirjoitti:
Ja sen auton pysäköinti sinne yksityiselle metsätielle on luvatonta.
Tiedän jopa tapauksen, jossa maanomistaja on kaivanut kaivurilla tien poikki metsätielle pysäköidyn auton ja maantien välistä.
Siinä voi nosturia odotellessa tulla todella tarve paskoa metsään.
Ja ei se nosturikaan saa ilman maanomistajan lupaa yksityisalueelle ajaa.
Jos se lupa saadaan, niin ajoneuvojen jäljet on korjattava tiellä ja maastossa.on hiukka laiton teko, mikäli tiellä liikkuminen on kielletty,se on merkittävä tien päihin erillisillä LAINMUKAISILLA kieltotauluilla mikään pahvilappu ei riitä ollenkaan.Toiseksi karttaan merkityn tien katkaisusta pitää olla merkit tien päissä, ja lupa siihen.Muuten tiellä saa liikkua ilman eri lupia.Maajussit touhuaa yleensä omiaan ilman mitään lupia mutta laki koskee myös niitä ja olette varmaan nähnet lehdistä niitten tiekiistoja, ja miten ne on lopunperin ratkottu oikeuksissa.
- laitonta...
katkaisu kirjoitti:
on hiukka laiton teko, mikäli tiellä liikkuminen on kielletty,se on merkittävä tien päihin erillisillä LAINMUKAISILLA kieltotauluilla mikään pahvilappu ei riitä ollenkaan.Toiseksi karttaan merkityn tien katkaisusta pitää olla merkit tien päissä, ja lupa siihen.Muuten tiellä saa liikkua ilman eri lupia.Maajussit touhuaa yleensä omiaan ilman mitään lupia mutta laki koskee myös niitä ja olette varmaan nähnet lehdistä niitten tiekiistoja, ja miten ne on lopunperin ratkottu oikeuksissa.
Tien katkaisu voi olla laitonta - tai sitten ei, mutta tieoikeuden omistajalla (ei välttämättä maanomistaja)on oikeus ottaa maksu oman yksityisen tiensä käytöstä.
Minua hieman ihmetyttää tuo termisi "karttaan merkitty" sitä tuskin näkyy missään lakitekstissä ja mitähän karttaa se mahdollisesti tarkoittaa?
Ja muuten - minkäpäs sille mahtaa jos tiehoitokunta tai muu tietä hallitseva on päättänyt vaikka ojien perkauksen tai rummun korjauksen ja tien varteen on joku lupia kysymätön puskaparkkilainen jäänyt mottiin työn ajaksi.
Kenellekään ei liene epäselvää jokamiehenoikeuksien rajoitukset, joiden mukaan toisen maalle leiriytymiseen tarvitaan lupa. Ilmeisesti - jos hiuksia halotaan, niin leiriytymisessä matkailuajoneuvon kanssa käytetään samoja kriteereitä kuin parkkipaikoilla. "Luvattomilla jäljillä" ollaan, jos ulkokalustoa on levitelty tai markiisia viritelty tai yöpymään jäädään. Tämä siis jos ei ole maanomistajan tai hänen edustajansa lupaa. - herttileijaa
laitonta... kirjoitti:
Tien katkaisu voi olla laitonta - tai sitten ei, mutta tieoikeuden omistajalla (ei välttämättä maanomistaja)on oikeus ottaa maksu oman yksityisen tiensä käytöstä.
Minua hieman ihmetyttää tuo termisi "karttaan merkitty" sitä tuskin näkyy missään lakitekstissä ja mitähän karttaa se mahdollisesti tarkoittaa?
Ja muuten - minkäpäs sille mahtaa jos tiehoitokunta tai muu tietä hallitseva on päättänyt vaikka ojien perkauksen tai rummun korjauksen ja tien varteen on joku lupia kysymätön puskaparkkilainen jäänyt mottiin työn ajaksi.
Kenellekään ei liene epäselvää jokamiehenoikeuksien rajoitukset, joiden mukaan toisen maalle leiriytymiseen tarvitaan lupa. Ilmeisesti - jos hiuksia halotaan, niin leiriytymisessä matkailuajoneuvon kanssa käytetään samoja kriteereitä kuin parkkipaikoilla. "Luvattomilla jäljillä" ollaan, jos ulkokalustoa on levitelty tai markiisia viritelty tai yöpymään jäädään. Tämä siis jos ei ole maanomistajan tai hänen edustajansa lupaa.Ollaanko tässä taas alakouluasteella (vrt. amis), kun markiisin veto tai puutarhatuolin nosto levähdysalueella olisi "yöpymistä" tai majoittumista..., puhumattakaan että ottaa ratin takana puolentunnin piristysunet (ilman tyynyä).
- ja monesti
laitonta... kirjoitti:
Kenellekään ei liene epäselvää jokamiehenoikeuksien rajoitukset, joiden mukaan toisen maalle leiriytymiseen tarvitaan lupa. Ilmeisesti - jos hiuksia halotaan, niin leiriytymisessä matkailuajoneuvon kanssa käytetään samoja kriteereitä kuin parkkipaikoilla. "Luvattomilla jäljillä" ollaan, jos ulkokalustoa on levitelty tai markiisia viritelty tai yöpymään jäädään. Tämä siis jos ei ole maanomistajan tai hänen edustajansa lupaa.kesän aikana löytyy matkailuauto ja vaunu mailtani.
Otin rekkarin numeron ylös aikoinaan, että saan ilmoittaa roskaamisesta mutta vuosien saatossa olen luopunut tuollaisesta tavasta sillä siellä leireilevät ovat poikkeuksetta olleet siistejä, kunnon ihmisiä.
Roskaaminen ja alueen kasvuston vaurioittaminen voisi laukaista mun aggressiot mutta olen joskus keskustellut joittenkin leireilijöitten kanssa ja tuntuisi perin haetulta aiheelta aloittaa karkoitustoimet heitä vastaan.
Olette kaikki tervetulleita mailleni kunhan ette jätä jälkeenne roskia ja parkkeeraatte niin, että pääsen ohittamaan vaivatta traktorilla. - terttu-tuulikki
ja monesti kirjoitti:
kesän aikana löytyy matkailuauto ja vaunu mailtani.
Otin rekkarin numeron ylös aikoinaan, että saan ilmoittaa roskaamisesta mutta vuosien saatossa olen luopunut tuollaisesta tavasta sillä siellä leireilevät ovat poikkeuksetta olleet siistejä, kunnon ihmisiä.
Roskaaminen ja alueen kasvuston vaurioittaminen voisi laukaista mun aggressiot mutta olen joskus keskustellut joittenkin leireilijöitten kanssa ja tuntuisi perin haetulta aiheelta aloittaa karkoitustoimet heitä vastaan.
Olette kaikki tervetulleita mailleni kunhan ette jätä jälkeenne roskia ja parkkeeraatte niin, että pääsen ohittamaan vaivatta traktorilla.Kiitos, me tulemme!
- järkeviäkin maanomistajia
ja monesti kirjoitti:
Olette kaikki tervetulleita mailleni kunhan ette jätä jälkeenne roskia ja parkkeeraatte niin, että pääsen ohittamaan vaivatta traktorilla.mitäs sitä turhista tappelemaan, maata riittää vielä Suomessa, kun ei pilata roskaamalla.
kemssan kirjoitti:
Kemsanesteet eivät ole luontoon soveliaita aineita. Kemsat on tyhjennettävä niiden tyhjentämiseen varustetuissa tyhjennyspaikoissa. Esim. monilla ABC liikenneasemilla on tyhjennysmahdollisuus.
- tieliikennelaki
herttileijaa kirjoitti:
Ollaanko tässä taas alakouluasteella (vrt. amis), kun markiisin veto tai puutarhatuolin nosto levähdysalueella olisi "yöpymistä" tai majoittumista..., puhumattakaan että ottaa ratin takana puolentunnin piristysunet (ilman tyynyä).
Tutustu ensin tieliikennelakiin jossa nimenomaan mainitaan tuosta yöpymisestä leiriytymismielessä. Se nimenomaan tarkoittaa kalusteiden viemistä ulos ja markiisin vetämistä esille. Ei nämä ole karavaanareiden keksintöjä.
- herttileijalle
herttileijaa kirjoitti:
Ollaanko tässä taas alakouluasteella (vrt. amis), kun markiisin veto tai puutarhatuolin nosto levähdysalueella olisi "yöpymistä" tai majoittumista..., puhumattakaan että ottaa ratin takana puolentunnin piristysunet (ilman tyynyä).
Ei sinun kannattaisi olla noin ylimielinen, kun et kerran asiasta mitään tiedä. Asia on just niin kuin kaverit ovat sanoneet. Voisit ottaa vähän asioista selvää, ennen kuin alat "alakouluasteista" puhumaan.
- Karva.naamari
Karvanaamari kirjoitti:
Kemsanesteet eivät ole luontoon soveliaita aineita. Kemsat on tyhjennettävä niiden tyhjentämiseen varustetuissa tyhjennyspaikoissa. Esim. monilla ABC liikenneasemilla on tyhjennysmahdollisuus.
Tervehdys Karvanaamari.
Kuvittelen sen lätkän siinä nimimerkin vieressä tarkoittavan rekisteröityä nimimerkkiä. Kun aikoinaan hatusta tempaisin sen Karva.naamarin ei järjestelmä herjannut ja ajattelin moisen kirjainyhdistelmän olevan vapaa.
Sorry vaan, että olen vähän niin kuin astunut varpaille, ei ollut tarkoitus. Ero on liian pieni, saattaa tulla sekaannusta kuka mitäkin tarkoittaa joten alan miettiä uutta ilmaisua tällä palstalla mahdollisesti esiintymistä varten.
Taidan jättää Karvan pois ja tyytyä pelkkään naamariin, aiemmin yksi luultavasti naisyksilö jo näki suunnattomasti vaivaa mahdollisista naamakarvoista joten hänkin lienee tähän ehdotukseen tyytyväinen.
Olen muuten suunnattomasti ihmetellyt palstan käytäntöä esiintyä ilman varsinaista nimimerkkiä, minmusta se vaikuttaa vallan sivistymättömältä ja apukoulumaiselta.
terveisin
tästälähtien pelkkä
Naamari - omista
ja monesti kirjoitti:
Olette kaikki tervetulleita mailleni kunhan ette jätä jälkeenne roskia ja parkkeeraatte niin, että pääsen ohittamaan vaivatta traktorilla.maata. Kunhan soitat suutasi. Sinulla on ainoastaan alamittainen varsi, matala otsa ja alle 0.2 älykkyysosamäärä.
Jos muuta väität, kerro maittesi osoite. TUlemme sinne vaikka emme normaalisti puskissa luuhaakaan. Karva.naamari kirjoitti:
Tervehdys Karvanaamari.
Kuvittelen sen lätkän siinä nimimerkin vieressä tarkoittavan rekisteröityä nimimerkkiä. Kun aikoinaan hatusta tempaisin sen Karva.naamarin ei järjestelmä herjannut ja ajattelin moisen kirjainyhdistelmän olevan vapaa.
Sorry vaan, että olen vähän niin kuin astunut varpaille, ei ollut tarkoitus. Ero on liian pieni, saattaa tulla sekaannusta kuka mitäkin tarkoittaa joten alan miettiä uutta ilmaisua tällä palstalla mahdollisesti esiintymistä varten.
Taidan jättää Karvan pois ja tyytyä pelkkään naamariin, aiemmin yksi luultavasti naisyksilö jo näki suunnattomasti vaivaa mahdollisista naamakarvoista joten hänkin lienee tähän ehdotukseen tyytyväinen.
Olen muuten suunnattomasti ihmetellyt palstan käytäntöä esiintyä ilman varsinaista nimimerkkiä, minmusta se vaikuttaa vallan sivistymättömältä ja apukoulumaiselta.
terveisin
tästälähtien pelkkä
NaamariKarvanaamari on vanha nimimerkki, jota on käyttänyt useampikin kirjoittaja. Minäkin aikoinaan harvakseltaan. Viimeaikoina vakituisemmin. Koska kukaan aikaisemmin ei ollut rekisteröinyt tätä nimimerkkiä, rekisteröin Karvanaamari nimimerkin itselleni elokuun alkupuolella. Karva.naamari erottuu tarpeeksi hyvin rekisteröidystä Karvanaamari nimimerkistä, että sekaantumisvaara ei ole. Jatka halutessasi edelleen oman nimimerkkisi käyttöä.
Katsoin kaikki Karvanaamari nimimerkillä kirjoitetut viestit. http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=karavaanarit&poster=karvanaamari&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2007&ed=26&em=9&ey=2007&hpp=25- atrert
omista kirjoitti:
maata. Kunhan soitat suutasi. Sinulla on ainoastaan alamittainen varsi, matala otsa ja alle 0.2 älykkyysosamäärä.
Jos muuta väität, kerro maittesi osoite. TUlemme sinne vaikka emme normaalisti puskissa luuhaakaan.Tuo maanomistaja nyt niin typerä ole, että alkais sinulle ilmottamaan missä maansa ovat. Vastauksesi osoittaa typeryytesi, joten varmasti menisit ja kaataisit puita ja paskoisit muutenkin ympäristön.
- hukassa sulla
atrert kirjoitti:
Tuo maanomistaja nyt niin typerä ole, että alkais sinulle ilmottamaan missä maansa ovat. Vastauksesi osoittaa typeryytesi, joten varmasti menisit ja kaataisit puita ja paskoisit muutenkin ympäristön.
hänhän kutsui mailleen. Normaalisti kutsussa on myös paikka mainittu.
Kumpi teistä onkaan typerä?? - Turhan tähden
katkaisu kirjoitti:
on hiukka laiton teko, mikäli tiellä liikkuminen on kielletty,se on merkittävä tien päihin erillisillä LAINMUKAISILLA kieltotauluilla mikään pahvilappu ei riitä ollenkaan.Toiseksi karttaan merkityn tien katkaisusta pitää olla merkit tien päissä, ja lupa siihen.Muuten tiellä saa liikkua ilman eri lupia.Maajussit touhuaa yleensä omiaan ilman mitään lupia mutta laki koskee myös niitä ja olette varmaan nähnet lehdistä niitten tiekiistoja, ja miten ne on lopunperin ratkottu oikeuksissa.
Mutta puita voin ja saan kaataa omassa metsässäni ja jättää kuivamaan vaikka em. tielle.
Mikään läki ei velvoita ajokieltoja metsätielleni laittamaan, ja jos joku sinne sattuu "mottiin" jäämään, niin oma on ongelmansa.
Tietysti, kun sovitaan tien raivauksen hinnasta nopeammalla aikataululla, niin kyllä sieltä sitten poiskin pääsee.
Mökkitielläni onkin ajokiellon merkki, joten sille ajaminen ja sen seuraukset ovatkin sitten suoraan virkavallan asia rikosilmoitukseni jälkeen. - sitten
Turhan tähden kirjoitti:
Mutta puita voin ja saan kaataa omassa metsässäni ja jättää kuivamaan vaikka em. tielle.
Mikään läki ei velvoita ajokieltoja metsätielleni laittamaan, ja jos joku sinne sattuu "mottiin" jäämään, niin oma on ongelmansa.
Tietysti, kun sovitaan tien raivauksen hinnasta nopeammalla aikataululla, niin kyllä sieltä sitten poiskin pääsee.
Mökkitielläni onkin ajokiellon merkki, joten sille ajaminen ja sen seuraukset ovatkin sitten suoraan virkavallan asia rikosilmoitukseni jälkeen.teidän puskatontille karavanhelikopterilla, niin!
- sepä se
Turhan tähden kirjoitti:
Mökkitielläni onkin ajokiellon merkki, joten sille ajaminen ja sen seuraukset ovatkin sitten suoraan virkavallan asia rikosilmoitukseni jälkeen.asenteella ovat useat maajussit Neste-oil rallin erikoiskokeilla, 5-10€, niin ei ongelmia, pullo Viru Valgea avaa myöskin monet lippusiimat.
- Puut siirry
sepä se kirjoitti:
asenteella ovat useat maajussit Neste-oil rallin erikoiskokeilla, 5-10€, niin ei ongelmia, pullo Viru Valgea avaa myöskin monet lippusiimat.
Kokeile jotain kalliimpaa ja parempaa vuosikertaa.
Ja lisää niihin euroihinkin nolla tai pari loppuun. - sepä se
Puut siirry kirjoitti:
Kokeile jotain kalliimpaa ja parempaa vuosikertaa.
Ja lisää niihin euroihinkin nolla tai pari loppuun.Tuollaisella asenteella ovat useat maajussit_omaan kokemukseeni perustuen_ Neste-oil rallin erikoiskokeilla, 5-10€, niin ei ongelmia, pullo Viru Valgea avaa myöskin monet lippusiimat.
Miltäs nyt tuntuu ;) - tuntua ?
sepä se kirjoitti:
Tuollaisella asenteella ovat useat maajussit_omaan kokemukseeni perustuen_ Neste-oil rallin erikoiskokeilla, 5-10€, niin ei ongelmia, pullo Viru Valgea avaa myöskin monet lippusiimat.
Miltäs nyt tuntuu ;)En ole "turpeenpuskija", enkä ole pikkurahan tarpeessa, halvoista "rahvaan" juomista en myöskään välitä.
Voit työntää pikkurahasi ja halvat viinasi vaikka sinne, minne ei päivä paista ! - Karva.naamari
sitten kirjoitti:
teidän puskatontille karavanhelikopterilla, niin!
Eikö olisi kuitenkin parempi olla selvinpäin tälläkin palstalla. Nämä kannanotot vaikuttavat usein siltä, ettei paljon enää järkikulta kerkiä väliin kun tieto innostuksesta siirtyy näppäimille.
Aika useille osanottajille suosittelen sekä nenänvalkaisua että iltakoulun kirjallisen ilmaisun kursseja.
Eipä näkynyt ainakaan Lahdessa niitä karavanhelikoptereita. - Sofelier
Karva.naamari kirjoitti:
Eikö olisi kuitenkin parempi olla selvinpäin tälläkin palstalla. Nämä kannanotot vaikuttavat usein siltä, ettei paljon enää järkikulta kerkiä väliin kun tieto innostuksesta siirtyy näppäimille.
Aika useille osanottajille suosittelen sekä nenänvalkaisua että iltakoulun kirjallisen ilmaisun kursseja.
Eipä näkynyt ainakaan Lahdessa niitä karavanhelikoptereita.Kunpa Karva.naamari tietäisit, miten huumorin ymmärtäminen laajentaisi sinunkin maailmankatsomustasi.
- Karva.naamari
Sofelier kirjoitti:
Kunpa Karva.naamari tietäisit, miten huumorin ymmärtäminen laajentaisi sinunkin maailmankatsomustasi.
Kyllä humoori on kaukana monestakin tämän saitin viestistä, meillä taitaa olla eri käsitys siitä mikä huumoria on.
Hyvä juttu ja kasku on aina paikallaan, täällä näkyvät tölväisyt eivät mielestäni mitenkään liity siihen huumorikäsitteeseen jonka minä olen lukuisien elinvuosieni aikana muodostanut.
Tämä käsite-ero johtunee laajemmasta maailmankatsomuksestani. On tullut nähtyä ja koettua muutakin kuin pikkutuhmia ja -tyhmiä laukaisuja joita täällä näkee. - Sofelier
Karva.naamari kirjoitti:
Kyllä humoori on kaukana monestakin tämän saitin viestistä, meillä taitaa olla eri käsitys siitä mikä huumoria on.
Hyvä juttu ja kasku on aina paikallaan, täällä näkyvät tölväisyt eivät mielestäni mitenkään liity siihen huumorikäsitteeseen jonka minä olen lukuisien elinvuosieni aikana muodostanut.
Tämä käsite-ero johtunee laajemmasta maailmankatsomuksestani. On tullut nähtyä ja koettua muutakin kuin pikkutuhmia ja -tyhmiä laukaisuja joita täällä näkee.Ketäpä luulet nimimerkin "sitten" tölväisseen? Missä on muka kielletty karavaanihelikopterilla puskaparkkiinkin saapuminen?
Karavaanihelikopterilla on jopa suositeltavaa käyttää puskaparkkeja. Jäsenalueelle laskeutumiselle kun on harvoin tilaa. Saattaisi roottorivirta pöläytellä myös kausipaikkalaisten etutelttojakin ikävästi.
- Siivestäjiä
nämä puskaparkkilaiset. Kaikki pitäisi olla ilmaista. Pari yötä puskassa ja sitten maksulliselle alueelle tyhjentämään kemsat ja pesytymään seuraavaa puskaiskua varten.
- se on
Joo, kirjoitat ihan asiaa. Vielä sitten luulevat, että me muut kadehdimme heitä.
- vaununvetäjä
taitaa olla unta että maksullisella alueella olisi mitään ilmaista vessantyhjennystä tms,jopa raikasvesikannun täytöstä muutamasta litrasta on huoltoasemilla yritetty maksattaa, joten ei sekään enää ilmaista ole,päinvastoin.Tietysti kaikki maksaa myös palveluntarjoajalle, mutta kohtuuhinnottelu pitäisi silti muistaa.
- ainakin...
vaununvetäjä kirjoitti:
taitaa olla unta että maksullisella alueella olisi mitään ilmaista vessantyhjennystä tms,jopa raikasvesikannun täytöstä muutamasta litrasta on huoltoasemilla yritetty maksattaa, joten ei sekään enää ilmaista ole,päinvastoin.Tietysti kaikki maksaa myös palveluntarjoajalle, mutta kohtuuhinnottelu pitäisi silti muistaa.
käyttäessäni huoltsikan tyhjennyskaivoa ja vesipitettä käynyt ostamassa myös vähintään dieselit ko. huoltamosta. Onhan selvää, että palvelun tarjoajan palveluista on hyvien tapojen mukaista maksaa jossain muodossa.
- vaununvetäjä
ainakin... kirjoitti:
käyttäessäni huoltsikan tyhjennyskaivoa ja vesipitettä käynyt ostamassa myös vähintään dieselit ko. huoltamosta. Onhan selvää, että palvelun tarjoajan palveluista on hyvien tapojen mukaista maksaa jossain muodossa.
vaikka muuten ei veloittaisikaan erikseen mitään, niin ainakin pullakahvit on ostettu paikasta.
- Nimimerkki
Kyllä Siivestäjä on ymmärtänyt viestini aivan väärin. En minä sen 10 euron vuoksi siellä puskassa ole vaan, kiireen tai ympäristön.
Kiire, olen matkalla kauemmas ja alkaa väsyttää. Tällöin valitsen puskaparkin, esim. jonkun levähdysalueen, huoltoaseman parkin tai hautuumaan parkin.
Kun olen menossa tutustumaan luontoon, tällöin pyrin löytämään kiinnostuksen kohteen läheltä paikan jossa voin yöpyä. Tämä on varsin ekologinen tapa koska näin aamu ja ilta ajelut leirintäalueille joko SFC tai muu jää tekemättä. Se antaa myös lisäaikaa varsinaiseen harrastukseeni.
Tällä palstalla ovat näköjään äänekkäimpiä ne jotka eivät tiedä mitään asioista, vaan ottavat kantaa sen kuuluisan hevosmiesten tietotoimiston uutisten perusteella.
Kun aihetta ilmenee hoidan kyllä ne kemsajätteet ja roskat laillisille paikoilleen joka on paljon enemmän kuin mitä yleensä näyttää olevan tapana. Pissitään ja roskataan kadut, tiet ja pihat. Roskat heitellään joka puolelle, mene esim. Vappuaamuna katsomaan paikoille jossa ihmiset ovat edellisenä iltana kokoontuneet niin näet miten muut paikkojaan hoitavat! Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että tosiaan kaiken pitäisi olla ilmaista ja verot valtiolle (ja kunnalle) maksuun.
Kylläpäs mielikuvitus kulkee samoja ratoja kuin muilla. Ei käynyt nimimerkiksi se Naamari ei Varakaani eikä Kulkuri kun olivat jo rekisteröityjä, siksi valitsin Nimimerkin kunnes keksin paremman.
Toivoo entinen Karva.naamari - kiire on
Nimimerkki kirjoitti:
Kyllä Siivestäjä on ymmärtänyt viestini aivan väärin. En minä sen 10 euron vuoksi siellä puskassa ole vaan, kiireen tai ympäristön.
Kiire, olen matkalla kauemmas ja alkaa väsyttää. Tällöin valitsen puskaparkin, esim. jonkun levähdysalueen, huoltoaseman parkin tai hautuumaan parkin.
Kun olen menossa tutustumaan luontoon, tällöin pyrin löytämään kiinnostuksen kohteen läheltä paikan jossa voin yöpyä. Tämä on varsin ekologinen tapa koska näin aamu ja ilta ajelut leirintäalueille joko SFC tai muu jää tekemättä. Se antaa myös lisäaikaa varsinaiseen harrastukseeni.
Tällä palstalla ovat näköjään äänekkäimpiä ne jotka eivät tiedä mitään asioista, vaan ottavat kantaa sen kuuluisan hevosmiesten tietotoimiston uutisten perusteella.
Kun aihetta ilmenee hoidan kyllä ne kemsajätteet ja roskat laillisille paikoilleen joka on paljon enemmän kuin mitä yleensä näyttää olevan tapana. Pissitään ja roskataan kadut, tiet ja pihat. Roskat heitellään joka puolelle, mene esim. Vappuaamuna katsomaan paikoille jossa ihmiset ovat edellisenä iltana kokoontuneet niin näet miten muut paikkojaan hoitavat! Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että tosiaan kaiken pitäisi olla ilmaista ja verot valtiolle (ja kunnalle) maksuun.
Kylläpäs mielikuvitus kulkee samoja ratoja kuin muilla. Ei käynyt nimimerkiksi se Naamari ei Varakaani eikä Kulkuri kun olivat jo rekisteröityjä, siksi valitsin Nimimerkin kunnes keksin paremman.
Toivoo entinen Karva.naamariMinulla ei ole lomalla kiire. Etenkään jos matkailen kotimaassa. Jos liikut työasioissa matkailuautolla, niin ymmärrän hyvin tilapäisen nukahtamispaikan tarpeen.Itse olen sitäkin lajia kokeillut. Nykyisin käytän hotellia. On se niin paljon helpompaa.
- rahaa kuin roskaa
kiire on kirjoitti:
Minulla ei ole lomalla kiire. Etenkään jos matkailen kotimaassa. Jos liikut työasioissa matkailuautolla, niin ymmärrän hyvin tilapäisen nukahtamispaikan tarpeen.Itse olen sitäkin lajia kokeillut. Nykyisin käytän hotellia. On se niin paljon helpompaa.
Tuo kiireasia on vähän filosofinen mutta tuo hotellissa majoittuminen, eikös se ole finanssipolitiikkaa, siis pelkkä tuotteen hinnottelukysymys: Kuka maksaa viimekädessä laskusi?
Itse en esim. juo mielellään kahvia tai syö foliosämpylöitä näissä meluisissa tienvarsijunttipaikoissa. Vaimon laittamat alumiiniin käärityt salatti/tomaatti/suolaliha yms -sämpylät ovat niin pirun paljon maukkaampia että minulla on kertakaikkiaan taso hämärtynyt. Luulen että sama asetelma on näillä matkailuvaunuille tarkoitetuilla restplatseilla. Mutta kuule kroisos, tätä akuuttia rahapulaasi voisi helpottaa jos menisit koulun penkille ja sanoisit opettajalle että opettakaa minua ajattelemaan selkeästi ja tarjoamaan parempaa vastinetta asiakkaiden rahoille. - värkeistä
rahaa kuin roskaa kirjoitti:
Tuo kiireasia on vähän filosofinen mutta tuo hotellissa majoittuminen, eikös se ole finanssipolitiikkaa, siis pelkkä tuotteen hinnottelukysymys: Kuka maksaa viimekädessä laskusi?
Itse en esim. juo mielellään kahvia tai syö foliosämpylöitä näissä meluisissa tienvarsijunttipaikoissa. Vaimon laittamat alumiiniin käärityt salatti/tomaatti/suolaliha yms -sämpylät ovat niin pirun paljon maukkaampia että minulla on kertakaikkiaan taso hämärtynyt. Luulen että sama asetelma on näillä matkailuvaunuille tarkoitetuilla restplatseilla. Mutta kuule kroisos, tätä akuuttia rahapulaasi voisi helpottaa jos menisit koulun penkille ja sanoisit opettajalle että opettakaa minua ajattelemaan selkeästi ja tarjoamaan parempaa vastinetta asiakkaiden rahoille.se äitikin tekee ne foliosämpylät kuin junttipaikatkin...
- Karva.naamari-nimimerkki
kiire on kirjoitti:
Minulla ei ole lomalla kiire. Etenkään jos matkailen kotimaassa. Jos liikut työasioissa matkailuautolla, niin ymmärrän hyvin tilapäisen nukahtamispaikan tarpeen.Itse olen sitäkin lajia kokeillut. Nykyisin käytän hotellia. On se niin paljon helpompaa.
Taidan palata Karva.naamariin koska varsinainen Karvanaamari siihen niin myötämielisesti suhtautui.
Kiire on tietysti varsin subjektiivinen näkemys mutta ollessaan menossa jonnekin ei halua käyttää aikaa jonkun tietyn paikan etsimiseen vaan torkahtaa ensimmäisessä sopivassa.
Hotelliyöpyminen on aika suuren vaivan takana, ensin pitää ainakin löytää yksi jossa on huone vapaana. Olen hotelliyöpymisiä työaikanani harrastanut kosolti, en koskaan ole niihin suurelti mieltynyt ja aina on tavaroiden raahaamista edes takaisin. On paljon rattoisampaa köllähtää omaan petiin ja herättyään keitellä aamu/herätyskahvit. - äiti tekee
värkeistä kirjoitti:
se äitikin tekee ne foliosämpylät kuin junttipaikatkin...
kaikkien teidän äitien ruuat. Ja meidän isi tekee kaikkien teidän äitienne lapset.
- paikkaansa
äiti tekee kirjoitti:
kaikkien teidän äitien ruuat. Ja meidän isi tekee kaikkien teidän äitienne lapset.
mie nimittäin tien net lapset, kaikille äiteille!
- parhaita
Meikäläinen majoittuu p-paikalle. Joko maantien varteen tai kaupunkien laitamille. Ei maksa mitään, eikä kukaan ole tullut hätyyttelemään.
Aina sen kemsan saa johonkin tyhjättyä laillisestikin. On sen verta kalliit ja toimivat kamppeet, ettei tarvii leirimaksuja maksella.- karhuI
Minusta kysymys oli puskaparkista ja leiriytymisestä.Asettaa aika paljon vaatimuksia kalustolle.Jätökset on vietävä mukana ja laitettava asianmukaisiin jätepaikkoihin.Ei taida varustelu riittää -80-90 lukulaisissa.Silti jos puhutaan parkkialueista tai katualueista kummassakaan ei saa leiriytyä.Maastossakin taitaa leiriytyminen olla maanomistajan luvalla.Jopa yöpyminen on katu ja p-alueella kyseenalaista.Jos aiot käyttää agrekaattia niin jollei sitä joku varasta,niin sen käyntiääni häiritsee.
- häh?
karhuI kirjoitti:
Minusta kysymys oli puskaparkista ja leiriytymisestä.Asettaa aika paljon vaatimuksia kalustolle.Jätökset on vietävä mukana ja laitettava asianmukaisiin jätepaikkoihin.Ei taida varustelu riittää -80-90 lukulaisissa.Silti jos puhutaan parkkialueista tai katualueista kummassakaan ei saa leiriytyä.Maastossakin taitaa leiriytyminen olla maanomistajan luvalla.Jopa yöpyminen on katu ja p-alueella kyseenalaista.Jos aiot käyttää agrekaattia niin jollei sitä joku varasta,niin sen käyntiääni häiritsee.
Kuinka h..tissä paljon sitä paskaa oiken saatte aikaiseksi lomaillessa? Viikossa tulee pari pussia jotain roskia, ruokapakkausta tms, mutta mitä vielä? kylä noi jaksaa pois kuskata. Ei kyse tarvi olla mistään "varustelusta" kun noi pari säkkiä mahtuu kyytiin jopa 60-lukulaiseen.
- xxyyxx
karhuI kirjoitti:
Heppoisilla tiedoilla alat vänkäämään. Ei puskissa voi kerrallaan määrättömiä aikoja oleilla. Jääkaapin tilavuus ja säilyvien ruokatavaroiden vähyys ajavat välillä kylille muonatäydennystä hankkimaan. Paljon ennen kuin kemsa- ja harmaavesisäiliö ehtivät täyttyä. Puhumattakaan roskista jätevuoren syntymistä. Kauppareissulla nämä kaikki jätteet pystyy tyhjentämään juuri niille varatuille paikoille laillisesti. Ei se ole ongelma.
Jostain kumman syystä halutaan sekoittaa aina leiriytyminen ja yöpyminen samaksi asiaksi. Yöpyä voi autossa noudattaen normaaleja pysäköintisäännöksiä. Vaikka niin, ettei yöpymispaikalla nouse kertaakaan auton ulkopuolelle.
Miksi puskaparkki yöpymisiin varustautunut karavaanari tarvitsisi juuri ajossa täyteen latautuneiden akkujen lisäksi agrekaattia käyttää? - paskapurkki
karhuI kirjoitti:
Puskissa leiriytyminen on tarkoitettu vain ja ainoastaan yön yli tai vaikka vaan ihan matkaväsymyksen purkamiseen olevaa paikkaa. En tarvitse agregaattia, pöytiä ja tuoleja ulkona, ehkäpä jonkun kiven olen pyörän alle laittanut auton suoristamiseksi. Usein en nouse autosta lainkaan. Tätä puskapysäköintiä on riepoteltu tarpeettoman paljon aivan aiheettomasti.
Toki olen nähnyt sellaisiakin, jotka ottavat täydet leirivehkeet käyttöön ja viipyvät paikoillaan päiväkausia. Se on leirintää ja siitä rangaistaan lakien mukaan.
Olen paljon reissannut pohjois-Norjassa ja siellä paikallinen tielaitos on tuonut jopa jäteastiat paikoille joissa paljon yövytään. Nämä ovat ihan tavallisia MERKITSEMÄTTÖMIÄ alueita jotka soveltuvat yöpymiseen.
Muutenkin Norja on matkailuajoneuvoille perin ystävällinen maa tiukkapipoisten suomalaisten sijaan. Kaikkein tiukin pipo täällä tuntuu olevan toisilla alan harrastajilla kuten tämäkin ketju paljastaa! - keksineet
paskapurkki kirjoitti:
Puskissa leiriytyminen on tarkoitettu vain ja ainoastaan yön yli tai vaikka vaan ihan matkaväsymyksen purkamiseen olevaa paikkaa. En tarvitse agregaattia, pöytiä ja tuoleja ulkona, ehkäpä jonkun kiven olen pyörän alle laittanut auton suoristamiseksi. Usein en nouse autosta lainkaan. Tätä puskapysäköintiä on riepoteltu tarpeettoman paljon aivan aiheettomasti.
Toki olen nähnyt sellaisiakin, jotka ottavat täydet leirivehkeet käyttöön ja viipyvät paikoillaan päiväkausia. Se on leirintää ja siitä rangaistaan lakien mukaan.
Olen paljon reissannut pohjois-Norjassa ja siellä paikallinen tielaitos on tuonut jopa jäteastiat paikoille joissa paljon yövytään. Nämä ovat ihan tavallisia MERKITSEMÄTTÖMIÄ alueita jotka soveltuvat yöpymiseen.
Muutenkin Norja on matkailuajoneuvoille perin ystävällinen maa tiukkapipoisten suomalaisten sijaan. Kaikkein tiukin pipo täällä tuntuu olevan toisilla alan harrastajilla kuten tämäkin ketju paljastaa!pysähtymisen muuttumisesta leiriytymiseksi, jos tuolit ja pöydät on nostettuna ulos???Silloin,kun pysähdytään esim yöksi tievarteen on mukava kesällä istuskella varjon alla lepotuolissa, ennen nukkumaan menoa? Ei kyse ole silti mistään Leiriytymisestä, vaan saahan tien varressa istua tuoleilla ilman asuntovaunuakin, eikä silti leiriydytä? Raja on ihan muualla, kun kalujen uloskannossa, vaikka poliisilta kysytään.
- häh?
paskapurkki kirjoitti:
Muutenkin Norja on matkailuajoneuvoille perin ystävällinen maa tiukkapipoisten suomalaisten sijaan. Kaikkein tiukin pipo täällä tuntuu olevan toisilla alan harrastajilla kuten tämäkin ketju paljastaa!lainaan vähän "Toki olen nähnyt sellaisiakin, jotka ottavat täydet leirivehkeet käyttöön ja viipyvät paikoillaan päiväkausia. Se on leirintää ja siitä rangaistaan lakien mukaan." Näin paljastuu tietämätön nettikirjoittelija, joka keksii asioita omasta päästä.
Kuka tunnustaa joutuneensa rangaistuksi tällaisesta, tai edes todistettavasti tietää onkun joutuneen, käsi ylös? - linkkilinkki
häh? kirjoitti:
lainaan vähän "Toki olen nähnyt sellaisiakin, jotka ottavat täydet leirivehkeet käyttöön ja viipyvät paikoillaan päiväkausia. Se on leirintää ja siitä rangaistaan lakien mukaan." Näin paljastuu tietämätön nettikirjoittelija, joka keksii asioita omasta päästä.
Kuka tunnustaa joutuneensa rangaistuksi tällaisesta, tai edes todistettavasti tietää onkun joutuneen, käsi ylös?http://www.kookas.fi/articles/read/3944
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jokamiehenoikeus
http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=145387&lan=fi
http://www.kolumbus.fi/raili.airaksinen/jokamiehenoikeus.htm
Tässäpä näitä. Lukekaa ja lopettakaa MuTu (musta tuntuu). Linkkejä vilkaisemalla saatat olla viisaampi! - linkkilinkki
linkkilinkki kirjoitti:
http://www.kookas.fi/articles/read/3944
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jokamiehenoikeus
http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=145387&lan=fi
Tässäpä näitä. Lukekaa ja lopettakaa MuTu (musta tuntuu). Linkkejä vilkaisemalla saatat olla viisaampi!Tässä vielä yksi vaan ei vähäisin...
http://www.laki24.fi/liik-maastoliikenne-jokamiehenoikeus.html - häh?
linkkilinkki kirjoitti:
Tässä vielä yksi vaan ei vähäisin...
http://www.laki24.fi/liik-maastoliikenne-jokamiehenoikeus.htmleihän yksikään noista liittynyt mitenkään puskaparkin laillisuuten, sitäpaitsi olivat yksityisihmisten kirjoituksia. Ainoa virallisempi taisi olla tuo ympäristö.fi vastaus jossa oli mm:
"Auton saa pysäköidä maastoon tien läheisyyteen jokamiehenoikeudella. Onkiminen on jokamiehenoikeutta. Laiturin haitaton käyttö on käytännössä jokamiehenoikeutta, vaikka laiturin omistaja saakin määrätä laiturin käytöstä."jne.
Elele sinä omien kuvitelmiesi mukaan, mutta lakihan on paljon höllempi näissä asioissa. Lukaise jostain joutessasi ensin, mitä puskaparkilla oikeasti tarkoitetaan ennenkuin alat opettaa.. - ajat maastoon
häh? kirjoitti:
eihän yksikään noista liittynyt mitenkään puskaparkin laillisuuten, sitäpaitsi olivat yksityisihmisten kirjoituksia. Ainoa virallisempi taisi olla tuo ympäristö.fi vastaus jossa oli mm:
"Auton saa pysäköidä maastoon tien läheisyyteen jokamiehenoikeudella. Onkiminen on jokamiehenoikeutta. Laiturin haitaton käyttö on käytännössä jokamiehenoikeutta, vaikka laiturin omistaja saakin määrätä laiturin käytöstä."jne.
Elele sinä omien kuvitelmiesi mukaan, mutta lakihan on paljon höllempi näissä asioissa. Lukaise jostain joutessasi ensin, mitä puskaparkilla oikeasti tarkoitetaan ennenkuin alat opettaa..Ja pysäköit tien läheisyyteen:
http://www.laki24.fi/liik-maastoliikenne-jokamiehenoikeus.html
Tästä sitten vielä eritoten tämä:
"Maastolla tarkoitetaan maa-aluetta ja jääpeitteistä vesialuetta, joka ei ole tie ja jota ei ole tarkoitettu moottoriajoneuvo-, kisko- tai ilmaliikenteeseen. Maastossa ajamiseen tarvitaan pääsääntöisesti maanomistajan lupa."
Ei, en mä opeta ketään. Laitoin vain TIETOA! - häh?
ajat maastoon kirjoitti:
Ja pysäköit tien läheisyyteen:
"Maastolla tarkoitetaan maa-aluetta ja jääpeitteistä vesialuetta, joka ei ole tie ja jota ei ole tarkoitettu moottoriajoneuvo-, kisko- tai ilmaliikenteeseen. Maastossa ajamiseen tarvitaan pääsääntöisesti maanomistajan lupa."
Ei, en mä opeta ketään. Laitoin vain TIETOA!Auton saa pysäköidä tien sivuun jokamiehenoikeudella,niinkuin yppäristö.fi vastauksessa luki, eikä kukaan kopppiautolla tai vaunulla metsään mene enempää ajelemaan. Pysäköinti tarkoittaa tielaissa auton pidempiaikaista pysäköintiä, tarkista vaikka.
Leiriytyminen toisen maalla on jokamiehenoikeus tietyin rajoituksin.
Missään ei kielletä tuolien/pöydän tai vaikka grillin nostamista auton/vaunun viereen.
Mitä tästä turhia tappelemaan.
Olet sen verran väärässä, että TIETOsi on hieman hataraa tässä asiassa. - tielle pysäköinti
häh? kirjoitti:
eihän yksikään noista liittynyt mitenkään puskaparkin laillisuuten, sitäpaitsi olivat yksityisihmisten kirjoituksia. Ainoa virallisempi taisi olla tuo ympäristö.fi vastaus jossa oli mm:
Elele sinä omien kuvitelmiesi mukaan, mutta lakihan on paljon höllempi näissä asioissa. Lukaise jostain joutessasi ensin, mitä puskaparkilla oikeasti tarkoitetaan ennenkuin alat opettaa..olla sakotettavampi rikos, kun tien viereen metsään pysäköinti ;)
- olet nyt
ajat maastoon kirjoitti:
Ja pysäköit tien läheisyyteen:
Ei, en mä opeta ketään. Laitoin vain TIETOA!sekoittanut tienvarsipysäköinnin ja maastoajon toisiinsa, niinkuin monet muutkin,jotka ovat samaa inttäneet aiemminkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565640Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691812- 1141707
- 941546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos241464Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121291Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3341260Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3431242Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681235