Oisko kellään kokemuksia Afrikan-matkasta? Menemme viikoksi Etelä-Afrikkaan, ja rokotuksetkin vielä ottamatta.
Afrikkaan...
2
652
Vastaukset
- asökdjf
hepatiitit on hyvä olla kunnossa ja muut perusrokotteet. itse sain myös keltakuumeen, mutten sitä kyllä tarvinnut (selvisi myöhemmin vasta). tarkista onko alue malaria-aluetta mihin olet menossa, nekin tosin voi olla aika turhia syödä ja niistä voi tulla pahojakin sivuoireita. paikalliset (valkoihoiset) kertoivat minulle, ettei niitä kannata syödä koska kun emme muutenkaan omaa immuniteettia tautia vastaan ja jos joku ötökkä sattuu pistämään ja tartuttamaan meihin taudin niin samanaikaisesti malarialääkityksen syöminen pitää vain oireet pois ja tauti voi kehittyä paljon vakavammaksi piilevänä.
käy vielä katsomassa www.rokote.fi, ja omalla terveyskeskuksella pitäisi olla joku rokotusaika tai vastaava, jonka pitäisi tietää. (tosin mullekkin antoi noita turhia rokotteita..ja matkatoverille oli annettu ihan erit rokotukset..)- el tilo
Missä päin olitte Afrikassa, itse lähden Gambiaan, tarvitsitko matkalla keltaista rokotetodistusta????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249