Leijonakuningas

KyynelKyynel

Haluaisin tietää ennen kuin ostan kyseisen leijonakunigas dvd:n onko ääninäyttelijöitä muutettu tms. Kun olen pettynyt pienen merenneidon juhlajulkaisuun..ei ole yhtään sama kuin vhs:llä...lokki ei ole sama lauja on muutettu yms!Kuulostaa ihan huonosti dubatulta halppis leffalta...sentään ruususessa on mahdollista ottaa alkuperäiset äänet katsellessa.Kuulostaa tyhmältä ehkä mutta mulle on tärkeää. Kiitos.

4

1797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

Leijonakuninkaan juhlajulkaisussa on se sama ja ainoa suomidubbi kuin aikoinaan teatterissa ja videolla. Eli Palo, Petelius, Romberg, Kerosuo ja kumppanit.

Pienen merenneidon suomidubbi on uusittu 90-luvulla eli sulla on ilmeisesti ollut vanhin vhs-julkaisu, jossa Arielina on Johanna Nurmimaa jne. Ei tuo juhlajulkaisun dubbi (Arielina Nina Tapio) ole edes kovin uusi.

Vuosien saatossa on uusittu myös mm. Bambin dubbi.

Alkuperäiset ääniraita, eli englanninkielinen pitäisi musta löytyä ihan joka leffan dvd-julkaisusta. Ihan ekoista dvd:eistä en ole satavarma, mutta luulisin että löytyy.

Usein löytyy myös muita dubbeja, vähintään ruotsi, tosinaan kaikkea norjasta venäjään.

• meinaat tuon

leijonakuninkaan ostaa ? On ollut hakusessa jonkun aikaa. Ei löydy divareista, ei anttiloista ei sitten mistään. Cdon.com ei tunne...Kerro heti, jos tiedät mistä sen saa, niin menen välittömästi hakemaan.

• NoJopas
        meinaat tuon kirjoitti:

leijonakuninkaan ostaa ? On ollut hakusessa jonkun aikaa. Ei löydy divareista, ei anttiloista ei sitten mistään. Cdon.com ei tunne...Kerro heti, jos tiedät mistä sen saa, niin menen välittömästi hakemaan.

Leijonakuningasta ei pitäisi mistään löytää uutena. Uusi julkaisu tulee sitten joskus, tuskinpa ihan lähivuosina.

Huuto.net taitaa olla varmin paikka tuo löytää, mutta hintaa saattakin sitten olla siinä 30 euron tienoilla.

Divareita kannattaa pitää silmällä, itse löysin vielä viime keväänä juhlajulkaisun divarista, muoveissa kansi hieman auringon haalistama, hinta 10e.

Videon voi löytää videovuokraamoista, joissa on usein tapana myydä vhs:t pois.

• KyynelKyynel
        NoJopas kirjoitti:

Leijonakuningasta ei pitäisi mistään löytää uutena. Uusi julkaisu tulee sitten joskus, tuskinpa ihan lähivuosina.

Huuto.net taitaa olla varmin paikka tuo löytää, mutta hintaa saattakin sitten olla siinä 30 euron tienoilla.

Divareita kannattaa pitää silmällä, itse löysin vielä viime keväänä juhlajulkaisun divarista, muoveissa kansi hieman auringon haalistama, hinta 10e.

Videon voi löytää videovuokraamoista, joissa on usein tapana myydä vhs:t pois.

No itse oon juuri huuto.netistä ostanu leijonakuninkaan ihan ok hintaankin..mua vaan harmittaa edelleen se merenneito..ei vaan pääse yli.hehe!Se on vaan suuri järkytys kun on ns. pitänyt niitä ääniä ainoana oikeana...No täytyy pitää hyvää huolta videokasetista muista disney videoistani:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe