Taloudellinen hyväksikäyttö

apua, mutta mistä

Tuttavani on elää oravanpyörässä, jota hän ei pysty katkaisemaan. Hän antaa säännöllisesti ison osan palkastaan entiselle seurustelukumppanilleen. Olen ymmärtänyt hänen haluavan pois ko. tilanteesta, mutta olevan kyvytön siihen omin avuin.

En ole löytänyt asiaan liittyviä keskustelupalstoja eli vinkkejä.

5

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

rahojaan pois? Onko liikaa rahaa?

• tuttu juttu

Henkistä vallan käyttöä ex-kumppanin taholtahan tuo on. Eikä sellaisesta välttämättä ole helppo irtaantua. Kestäväthän vaimot alkoholistimiehenkin rinnalla vuosikymmeniä. Sama ilmiö.
      Kehoita ystävääsi hakemaan ammattiapua (psykologi) itselleen. Eiköhän se siitä ala purkaantua.

• realap

Toisesta ihmisestä on sitä pahinta riippuvuutta.
      Narkomaani saa sentään annoksensa ja on siihen tyytyväinen. Toisesta ihmisestä riippuvainen vaatii kaiken ja aina lisää. Mikään ei riitä.

Ei koske ehkä aloittajan tuttavaa mutta tuli vaan muuten mieleeni. Itselläni myös tuttava oravanpyörässä mutta siinä molemmat hyötyvät jotain.
      Kysypä tuttavaltasi mitä hän saa entiseltä seurustelukumppaniltaan.

• ihmisarvo-riistetty

Minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Olen liian kiltti ja antelias. Olen aina asettanut muut etusijalle ja oma hyvinvointi ja tarpeet on viimeisinä.
      Johtunee varmaan siitä kun minua 3 vuotta vanhempi siskoni sai äidiltä kaiken..minä en mitään. Ja jos ei siskoni saanut hän otti. Niin voimakas luonne ollut ja on.
      Hän on aina antanut ymmärtää että minulle ei kuulu mikään. En ole yhtään mikään. En tarvitse mitään jne.
      Joten olen sopeutunut tilanteeseen. Aivopesty tuhansia kertoja minut uskomaan itsekin näin. Vaikka tiedän että olen arvokas ja tärkeä

Minut on niin hyödynnetty kaikin mahdollisin tavoin. Luojalla on täysi työ parantaa haavani. Ja palauttaa minulle kuuluva ihmisarvo. Siis minullekin kuuluva ihmisarvo~= =~

• eugeniikka

Evoluutio karsii ajan myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1549
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1475
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      22
      1340
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1178
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    Aihe