Loppusiiv. urakkalaskenta

Loppusiivooja

Mistähän saisi tietoa, miten loppusiivousurakat lasketaan esim. kerrostalojen osalta. Eli mikä on neliöhinta, mitä rakennusfirma maksaa loppusiivouksesta.

Tuo hintapolitiikka on niin salaista aina mutta kyllähän jonkun täytyy tietää hinnat.

6

4106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiv.yrittäjä

Mitoitusohjelmat auttavat asiaan. Rakennusfirmat ottavat tarjouksia loppusiivouksesta ja omien kriteerien perusteella valitsevat heille sopivan yrityksen. Tottakai asiaan vaikuttaa jos on aikaisemmin tehnyt hyvää jälkeä rakennusyritykselle.

Kokemusten kautta hinnat tulee selville. Itse olen ensimmäiset loppusiivousurakat laskenut mitoitusohjelmalla, mutta lopputulokseen vaikuttaa moni asia.

• toinen loppusiivooja

Millä ohjella teit loppusiivouksen mitoituksen?

• Siiv.yrittäjä

Siivoustyönmitoitus ohjelmia on ainakin Atop, Clean Basic ja Siimi. Itse käytän Siimi ohjelmaa ja on ollu ihan hyvä ohjelma.

• Kateellinen

Ohjelman mainos, pystyt varmasti kokemuspohjaiseen hinnoitteluun.

• Siiv.yrittäjä

Jos ei ole loppusiivouksia tehnyt, niin miten pystyy kokemuspohjaisesti laskemaan hinnoittelua?
      Kokemuksesta voin sanoa, että ainut vaihtoehto on ensimmäinen urakka saada tuntihinnalla tai vaihtoehtoisesti laskea mitoitusohjelmalla. Loppusiivous urakat ovat todella kilpailutettu ja hinnat suurimmalla osalla rakennusliikkeistä ovat sitä tasoa, että urakat kusee.

• entinenloppusiivooja

Kilpailu on todella kovaa loppusiivouksista. Moni siivousfirma menee miinukselle.
        Mitoitusohjelmat antavat neliöiden mukaan lasketun ajan tai oikeastaan hinnan, tuntihintahan tietenkin merkitään ohjelmaan ja se laskee loppusumman. Tuntihintansa jokainen laskee ja tietää itse.
        MItoitusohjelmat on tehty miellyttämään isoja siivousalan työnantajia. Menevä aika on laskettu olosuhteisiin, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Firma sitten käskyttää työntekijänsä tekemään hommat ja sanoo, että aikaa on x tuntia per huoneisto. Mahdoton tehtävä. Paikkaushommia täytyy tehdä ja kalliksi käy.
        Jos sinulla on kokemusta porrassiivouksesta, niin laskeppa huviksesi Atopin ilmaisella porrassiivouksen mitoitusohjelmalla käytännön ja teorian ero.
        Vaikka huomioisit kohtuullisen apuajan, niin pääsetkö lähellekkään ohjelman laskemaa aikaa. Aikamoisia sikoja nuo kerrostalojen asukkaat ovat. Tai oikeasti. Sika on siisti eläin, pyydän siis anteeksi, kun vertasin heitä kerrostalon asukkkaisiin.

Rakennusurakoitsija kilpailuttaa rakennuttamisen aliurakoitsijoilla ja tämä porukka tekee työn mahdollisimman nopeasti ja halvoilla materiaaleilla. Aina ei ehditä tai välitetä kiinnittää huomiota työn laatuun ja siisteyteen. Kattolevyt saattavat olla täynnä sormien jälkiä. Huokoisesta levystä niitä ei saa pois millään tai ainakaan helposti. Pesuhuoneen kaakelien puhdistus voi olla työlästä. Maalia lattialla.
        Ikkunoissa voi olla betonia, silikonia tms. töhnää. Seinissä tahroja.
        Halvalla tehty on yleensä huonosti tehty. Loppusiivouksen tekijä joutuu koville ajallisesti ja rahallisesti, jos luottaa mitoitusohjelmiin.
        Tietenkin loppusiivousten tekijöitäkin on monenlaisia työmoraaliltaan.
        Loppuasiakas, elikkä asunnon ostaja vaatii kuitenkin hyvää jälkeä.

Siivoustarjouksen tekijän kannattaa käydä tutustumassa kohteeseen, tutkia työn laatua ja kuunnella puhuttavia kieliä. Puola varsinkin on varoittava asia. Ja Viro. Näistä maista käy paljon keikkatyöläisiä ja keikkafirmoja. Jälki on usein epäsiistiä.
        Jos mahdollista, niin kannattaa pyytää yhden asunnon testisiivousta.
        Tiedon perusteella urakkalaskenta on helpompaa.
        Laatua tekevä rakentaja voi suostua testisiivoukseen. Isot rakennusfirmat harvoin.

Kokemus on paras neuvonantaja. Kannattaa kilpailla pienestä kohteesta alussa. Mahdolliset oppirahat eivät käy liian kallliiksi.
        Omana työnä, ilman työntekijöitä, riski ei ole kovin suuri.
        Kokemus antaa tietoa.

Kaikki hinnoitteluun liittyvä on salaista.
        Ei ole ketään, joka tietäisi kaikki hinnat. Hinnoittelu on tapauskohtaista.
        Jos olisimme kilpailijoita ja kertoisin sinulle hintani, niin miten kävisi seuraavassa tarjouskilpailussa? Sinä voittaisit.
        Jos sinä kertoisit minulle hintasi, niin minä voittaisin.
        Asia on siis hyvin yksinkertainen.

Jos mahdollista, niin on järkevää pysyä kaukana rakennussiivouksesta.
        Sellaisen paikan voi ottaa, josta voi saada palkan itselleenkin. Sellaisia paikkoja ei kuitenkaan kasva puun oksilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1567
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe