ristiäiset

mamaaaaaa

onko maksullista pitää ristiäiset kirkossa tai seurakunta talolla...? ensimmäisen lapsen kastetilaisuus niin en oikein tiedä vielä näistä asioista =)

2

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat ilmaisia

Herran huoneeseen on vapaa pääsy. Vaikka Tapsa Kansa pitäisi siellä joulukonsertin, sinne voi mennä ilmaiseksi. Se on ohjelmalehti, josta lipun hinta maksetaan, mutta sitähän ei ole pakko ostaa. Joten ristimistilaisuuden voi pitää siellä ilmatteeksi.

Seurakunnat vuokraavat seurakuntatalon tiloja, eli niistä joutuu vuokran maksamaan käsittääkseni. Eli jos juhlat pidetään seuriksella, niin tilavuokrat ainakin menee, lisäksi ruoat/kahvit, jos sieltä tilaat.

Me muuten pidimme ristiäiset seurakuntatalon pienessä kappelissa, mikä ei maksanut mitään, mutta kahvittelu/juhlatilaisuuteen tultiin kotiin.

• tätä valehtelua

Sekä Suomen evankelisluterilainen että ortodoksinen kirkko perivät jäseniltään jokaisesta palkastaan KIRKOLLISVEROA. Veron määrä riippuu asuinkunnasta ja tuloista. Normaalituloilla yksi ihminen maksaa yleensä n. 250-400 euroa vuodessa. Eli pariskunta maksaa kirkolle keskimäärin n. 500-800 euroa joka vuosi.

Tämä summa, joka omasta mielestäni on valtava, pitää sisällään oikeuden vain pappiin ja itse saliin esim. perhejuhlissa (ristiäiset, häät hautajaiset). Sen sijaan seremonian jälkeen tulevasta kahvittelusta seurakunnan muissa tiloissa seurakunnat perivät lisää rahaa tilavuokrana.

Täten on äärimmäisen harhaanjohtavaa ja valheellista sanoa että kirkon tilan käyttö olisi ilmaista. Se todellakin on kaikkea muuta paitsi ilmaista.

Jos ajatellaan normaalituloista pariskuntaa maksavat he kirkolle elämänsä aikana luokkaa 22000-25000 euroa..! Itse koen että tämä summa on hieman liian kallis yksistä ainoista häistä ja parista ristiäisistä kun samat ihan samat juhlat voi järjestää siviilijuhlina, jolloin kymmenien tuhansien(!) eurojen sijaan hintaa puhujille tulee muutamia satasia. Niinpä olenkin käyttänyt allaolevaa palvelua jo vuosia sitten.

www.eroakirkosta.fi

Eroamisen jälkeen on järjestetty sekä erittäin kauniit häät ja yhdet nimiäiset. Toiset ovat talvella tulossa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe