Uusi ystävä

Iltaa ja huomentapäivää vaan kaikille lukijoille. Tässä on nyt pitkään haettu jonkinlaista juttukaveria jolle puhua kun ahdistaa. Ei vaan löydy mistään ketään.

Onko muut saaneet mitään tukea mistään koskaan? Vai ovatko muutkin yhtä yksin asian kanssa?

Toki on tuo avopuoliso mutta ei se aina ymmärrä kun ei sairasta itse.

12

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "jutusteltais"

Onhan se vaikea lähipiiristä löytää luotettava keskustelia, kun itsekin vähän jännittää leimatuksi tulemista ja varsinkin mies ei saisi valittaa tälläisiä asioita. Mutta onhan mieskin vain ihminen ihmisten joukossa.

Itsellä on ollut vakava masennus pitempään > aikanaan> nykyään olen "kuivilla" siis terveenä siitä asiasta, mutta tunnen asian syvältä?

Mitenkähän päästäis kahdenkeskiseen nettiyhteyteen?

Mies 55v.

• Nimetön

cccxx@suomi24.fi

Mies 55v.

• crocoodiile

"Onko muut saaneet mitään tukea mistään koskaan? Vai ovatko muutkin yhtä yksin asian kanssa? "

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat? Ammatillista apua vai mitä?
      Itselläni on vaikea masennus ja olen vasta viime aikoina uskaltautunut ammattiauttajalle. Tänään oli vasta toinen kerta kun käyn, joten apua ei sillälailla ole vielä oikein tullut, mutta toivottavasti pikapuoliin. Tietenkin näin vakavasti masentuneena on sellainen olo että kukaan ei voi koskaan minua auttaa.
      Yksinäisyys on pirullinen mutta uskollinen ystävä. Siitä pyrkikäämme eroon.

• Ammatillista apua kyllä löytyy. Muutamassakin paikassa on tullut käytyä, uusin tuntuu nyt ihan hyvältä. Mutta olisi silti mukava saada joku lähes oman ikäinen juttukaveri, joka ymmärtää tilanteen.

Kiitokset siis tuolle Mies 55v:lle, on vain hieman liian vanha. Tulee ihan faija mieleen. Ei siis millään pahalla, jos luet..

Onhan noita "juttukavereita" muutamia, mutta koska yksikään ei ole sairas niin eivät oikein ymmärrä ajatuksenjuoksua. Siksi olisi kiva saada uutta seuraa.

• minä vaan
        Nimismies kirjoitti:

Ammatillista apua kyllä löytyy. Muutamassakin paikassa on tullut käytyä, uusin tuntuu nyt ihan hyvältä. Mutta olisi silti mukava saada joku lähes oman ikäinen juttukaveri, joka ymmärtää tilanteen.

Kiitokset siis tuolle Mies 55v:lle, on vain hieman liian vanha. Tulee ihan faija mieleen. Ei siis millään pahalla, jos luet..

Onhan noita "juttukavereita" muutamia, mutta koska yksikään ei ole sairas niin eivät oikein ymmärrä ajatuksenjuoksua. Siksi olisi kiva saada uutta seuraa.

en tiedä minkäikäistä juttukaveria haet. Olen 26. Masennus vasta todettu, nyt sairaslomalla. Ja kuten ajasta näet.Uutena oireena univaikeudet.

• crocoodiile
        Nimismies kirjoitti:

Ammatillista apua kyllä löytyy. Muutamassakin paikassa on tullut käytyä, uusin tuntuu nyt ihan hyvältä. Mutta olisi silti mukava saada joku lähes oman ikäinen juttukaveri, joka ymmärtää tilanteen.

Itse olen 18 w, sopivan ikäinen?

Itse olen sairas mielellisesti ja myönnän sen tässä "päin naamaa". Minulla on siis vakava masennus. Ja uskoisin (ei siis ole diagnosoitu, vain oma epäilys)että viimeaikoina jonkin asteinen psykoosikin.

• minä vaan kirjoitti:

en tiedä minkäikäistä juttukaveria haet. Olen 26. Masennus vasta todettu, nyt sairaslomalla. Ja kuten ajasta näet.Uutena oireena univaikeudet.

Et ole ainoa jolla on uniongelmia. Mulla on jopa lääkkeitä sitä varten, että saisi nukuttua. Ja kun otan yhden, niin nukun koko ajan ja on väsynyt olo vielä tunteja heräämisen jälkeen.

Sairaslomalla olin itsekin kesällä. Varmaan pitäisi nyttenkin olla.

• crocoodiile kirjoitti:

Itse olen 18 w, sopivan ikäinen?

Itse olen sairas mielellisesti ja myönnän sen tässä "päin naamaa". Minulla on siis vakava masennus. Ja uskoisin (ei siis ole diagnosoitu, vain oma epäilys)että viimeaikoina jonkin asteinen psykoosikin.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
        Mutta nyt kuitenkin tuntuu että olet liian nuori.

• ronkeli kun
        Nimismies kirjoitti:

Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
        Mutta nyt kuitenkin tuntuu että olet liian nuori.

juttuseuraa haet, mutta kukaan ei kelpaa. Ikä ei
        pitäisi olla este ajatustenvaihtoon. Toivottavasti
        kuitenkin löydät jonkun.

• masentunu
        ronkeli kun kirjoitti:

juttuseuraa haet, mutta kukaan ei kelpaa. Ikä ei
        pitäisi olla este ajatustenvaihtoon. Toivottavasti
        kuitenkin löydät jonkun.

Jännä toi sun ikähaarukkajuttu. Toisaalta ehkä ymmärränki sua, nuoremmat voi tuntua liian lapsilta ja kokemattomilta mut vanhemmilla ku on enemmän elämänkokemusta ni niilä voi hyvinki olla paljo annettavaa. Ite oon 19v. ja tykkään jutella ihan kaikenikästen kans. Oon lastenhoitaja ja rakastan lapsia, mut on mulla niitä vanhuskavereitakin eli 0-100 vuotiaita on mun juttukaverit. Mul on kuitenki vähä sama juttu ku sul koska ei ne ymmärrä ketkä ei oo itte ollu masentuneita. Seurustelen vakavasti, mut ei poikaystävänkään kans tuu paljo juteltuu näistä asioista. Mää oon varmaa kans sun juttukaveriks liian nuori..?=)

• masentunu kirjoitti:

Jännä toi sun ikähaarukkajuttu. Toisaalta ehkä ymmärränki sua, nuoremmat voi tuntua liian lapsilta ja kokemattomilta mut vanhemmilla ku on enemmän elämänkokemusta ni niilä voi hyvinki olla paljo annettavaa. Ite oon 19v. ja tykkään jutella ihan kaikenikästen kans. Oon lastenhoitaja ja rakastan lapsia, mut on mulla niitä vanhuskavereitakin eli 0-100 vuotiaita on mun juttukaverit. Mul on kuitenki vähä sama juttu ku sul koska ei ne ymmärrä ketkä ei oo itte ollu masentuneita. Seurustelen vakavasti, mut ei poikaystävänkään kans tuu paljo juteltuu näistä asioista. Mää oon varmaa kans sun juttukaveriks liian nuori..?=)

Ei se ikä suoraan. Tärkeintä on tietenkin se ajatustenvaihto. Silti olisi toivottavaa että ikä olisi suunnilleen sama. On ihan turha jutella jonkun 60 vuotiaan kanssa jonka ongelmat ovat ihan eri aikakausilla kuin omat. Ja on kuitenkin hieman helpompi jutella oman ikäisen kanssa. Jututkin on hieman lähempänä omia.

Ja kuten jo tuolla aikaisemmin mainitsin. 18 on hieman nuori muttei sitä koskaan tiedä. 19 tuntuu jo paremmalta vaikka onkin silti "nuori" omassa mittakaavassa. 3 vuotta ei kuulosta paljolta mutta jos pitäisi puhua esim opiskelusta tms niin harvalla on kokemusta vuotta pidempää aikaa. Ja itse kun "pitäisi olla jo valmistumassa" niin ehkä ollaan aika eri aallonpituuksilla.

Aina mulle saa spostia laittaa, joidenkin kanssa toimii ja joidenkin kanssa ei. Tähän mennessä useimpien kanssa ei, ja ikähaarukka ollut alaikäisestä yli neljäkymppisiin. Olipa eräs 52 vuotiaskin.

• masentunu
        Nimismies kirjoitti:

Ei se ikä suoraan. Tärkeintä on tietenkin se ajatustenvaihto. Silti olisi toivottavaa että ikä olisi suunnilleen sama. On ihan turha jutella jonkun 60 vuotiaan kanssa jonka ongelmat ovat ihan eri aikakausilla kuin omat. Ja on kuitenkin hieman helpompi jutella oman ikäisen kanssa. Jututkin on hieman lähempänä omia.

Ja kuten jo tuolla aikaisemmin mainitsin. 18 on hieman nuori muttei sitä koskaan tiedä. 19 tuntuu jo paremmalta vaikka onkin silti "nuori" omassa mittakaavassa. 3 vuotta ei kuulosta paljolta mutta jos pitäisi puhua esim opiskelusta tms niin harvalla on kokemusta vuotta pidempää aikaa. Ja itse kun "pitäisi olla jo valmistumassa" niin ehkä ollaan aika eri aallonpituuksilla.

Aina mulle saa spostia laittaa, joidenkin kanssa toimii ja joidenkin kanssa ei. Tähän mennessä useimpien kanssa ei, ja ikähaarukka ollut alaikäisestä yli neljäkymppisiin. Olipa eräs 52 vuotiaskin.

Niin no joo.. Jos jostai opiskelusta pitäis fiksusti pystyy puhuun nii se ei ehkä onnistuis ku en ite oo opiskellu.
        Mut tarviiko sen juttukaverin olla just saman ikäne ja samassa elämäntilanteessa jos esim. masennuksesta ja ahdistuneisuudesta puhutaan..?
        Ei mul ainakaa moni kaveri oo saman ikäne ja samassa tilanteessa ku ite oon.
        Silti niitten kans on mukava jutella ja yleensä aina löytyy jotai yhteistä.=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe