hiustenvärjäys

miten on?

Olen tässä miettinyt jo useamman kuukauden, että miten tuo hiustenvärjäys onnnistuu? Olen kyllä hiuksiani värjännyt, mutta aina niskan jättänyt ilman väriä kun en tiedä miten psoriin vaikuttaa..? Kertokaas.

9

5379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moole76

Itse olen värjännyt hiuksia, mutta päänahassani on vain pieniä psoriasis kohtia. Värjäys itseasiassa poisti psoripaakut. Mutta jos psoria on laajalla alueella tai iho on rikki niin ei varmaan kannata kokeilla.

• nelisenvuotta

Moi

Itse suosittelen värjäystä.
        On ns. kemiallinen kuorinta päänahkaan ja sitten esim. kortisonilinimentti vaikuttaa paremmin kun hilse on poissa.
        Toimii lievään ja keskivaikeaan psoriin. Vaikeassa tapauksessa aina ensin parin viikon salisyylivaseliini kuorintahoito noin 2-3 kertaa viikossa jotta hilse kerros poistuu sitten väri.
        Kirvelee varmasti, mutta iho puhdas ja hoito voiteet/linimentit vaikuttavat paremmin ja suoraan ihoon.
        Värikästä alkavaa talvea Kaikille!

• ilmankin pärjää

Hiusväreissä on kauheesti kaikkia kemikaaleja ja myrkkyjä ja jos sulla on iho rikki psorin takia, niin ne pääsee imeytymään sun elimistöön.

• psori-tyttö

Hiuksia voi psoriaatikko värjätä. Kannattaa vaan hoitaa vähän parempaan kuntoon ettei ole ihan auki päänahka. Kampaajat nykyisin tietävät kyllä millainen sairaus psori on ja osaavata auttaa esin shampoon valinnassa. Värjäys myös ainakin minulla poistaa hilsettä ja kuorii päänahkaa. Ihotautilääkäri suositteli myös hiusten värjäystä.

• xandra86

Kotona ei kannata värjätä ainakaan kestovärillä. Oma päänahkani meni siitä aivan rikki ja sen jälkeen myös kutina paheni. Kampaajalla värjääminen sen sijaan jopa auttoi jonkin verran ja kotona käytetty sävyte ei vaikuttanut mitenkään.

• Teeeännteee

Mitenkäs ku ostin hiusväriä ja sitte jälkeen päin huomasin että se on suunniteltu harmaantuville hiuksille eikä minulla harmaita hiuksia todellakaan ole. uskaltaisinko värjätä tuolla värillä? voiko se haitata?? olen vaaleatukkainen mies ja värjäisin ruskee-mustaks.. kertokaa mielipiteenne pian kiitos

• Piiuska71

Bio shampoot ja hoitoaineet sopii ainaskin mun psoripäänahalle hirmu hyvin, ja hiuksetkin voi hyvin!

• minpävain

joo mullakin noi on psoriin tosi hyvin tehonnu suosittelen! :)

• ihanhyvinvoi

Kysyin lääkäriltä. Hän sanoi että voi ihan hyvin värjätä, jos ei ole haavoja päässä. Eli jos et ole raapinut auki psorasi niin voit värjätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe