waterhome

2pvä vanha akvaario

mikähän mahtaa olla kannen päällä oleva neliön mallinen "juttu"?toisella puolella on kanen nostokahva mutta mikä se toinen juttu on?toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan:)Ja vielä yksi kysymys,koska voin laittaa kalat akvaarioon?

4

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms.x

Kaloja voi tuoda vasta kun akvaario on kypsä.
      Miten kypsytät akvaariotasi vai oletko ottanut etukäteen selvää akvaarion kypsytyksestä ?

Elikkä lyhyesti:
      Akvaarioosi täytyy kehittyä elintärkeä typpibakteeristo, joka pystyy hajoittamaan kalojen ja ruoan jätteet vähemmän haitallisiksi aineiksi. Oletko laittanut tarpeeksi hyvän ympin = esim.toisesta terveestä käytössä olevasta akvaariosta suodatin, joka sisältää jo tuon hyödyllisen bakteeriston (siis suodattimen patruunaakaan ei sitten saa koskaan pestä liian hyvin, mielellään vielä vain puristellen akvaariostasi otetussa vedessä) tai kaupallista bakteerivalmistetta ? Altaasi ei kypsy itsestään.

Jos tuot kalat kypsyttämättömään akvaarioon, ne todennäköisesti kuolevat yksi kerrallaan nirtiittimyrkytykseen. Vasta kypsässä akvaariossa on näitä typpibakteereja hajottamassa myrkyllistä nitriittiä nitraatiksi.

Nyt sun on aika opiskella vähän, se kannattaa, jotta pääset jyvälle akvaarion ihmeellisestä maailmasta.

Luepa seuraavasta linkistä ohjeita aloittelijalle. Ja vinkiksi: mitä kärsivällisempi olet ja otat etukäteen selvää akvaarion hoidosta ja kalaston sopivuudesta, sitä paremmin osaat välttää suurimmat mokat. Täällä palstalla sua myös hjelpitään kun kysyt vaan. Minäkin aloitin vasta vuosi sitten ja nyt tuli jo neljäs akvaario taloon :).

http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.html

• opiskellut

Ihmetyttää vaan ku joskus pienenä kun minulla oli akvaario niin ei sitä kummemmin kypsytelty. Ja hyvin kalat siellä eli. Nykyään kun akvaarioon on kaikenlaisia aineita niin luulisi ettei juurikaan tarvitsisi odotella. Mene ja tiedä...

• fish KING
        opiskellut kirjoitti:

Ihmetyttää vaan ku joskus pienenä kun minulla oli akvaario niin ei sitä kummemmin kypsytelty. Ja hyvin kalat siellä eli. Nykyään kun akvaarioon on kaikenlaisia aineita niin luulisi ettei juurikaan tarvitsisi odotella. Mene ja tiedä...

Se on sitä nyky aikaa .. http://www.aquahoito.info/suomi/index.html .. tuolta selviää miten ennen, miksei nykyään, miksei ennen, miksi nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe