Mielestäni kirjat "kertomus sokeudesta ja kertomus näkevistä" on pitkästä aikaa taas todella hyvä luku kokemus. Hyvä kuvaus demokratian nykytilasta.
Jose Saramago
6
766
Vastaukset
- hienoja
kirjoja ja kuvaavat todellisuutta hienosti.
- ikuinen etsiä
Kirja joka todella pisti miettimään uskontojen sekä jumalan tunnetuksi tulemisen kauhea veri uhri historiaa joka avautuu aivan uudelta näkökantilta,kirja kyllä pysäytti lukijansa niin kertakaikkisesti että sen jälkeen ei kirkkokuntien valmiit dogmit enää oikein uponneet ainakaan allekirjoittaneelle.
- dekode
Kertomus näkevistä on kyllä aika turhaan suitsutettu. Mitä kirjassa oikein tapahtuu noin puolivälissä - siitähän tulee ihan b-luokan "postmodernia" dekkaria à la Auster. Jotenkin ihan käsittämätöntä miten tätä suitsutetaan. Lukiessa oli sellainen olo, että EI V... voi olla näin yksinkertaista tekstiä...
Joku voisi perustella minulle miksi kyseessä on "mestariteos" or whatever...esimerkkejä ottaisin mielelläni vastaan. kiitos! - Mahtavaa tekstiä
Olen lukenut Baltasar ja Blimundan sekä Kertomus sokeudesta. Molemmat upeita teoksia. Eivät helppoja, mutta tiukasti otteessa pitäviä. B ja B:ssä esimerkiksi yhteiskuntaa irvaillaan kehumalla mitä pöyristyttävimpiä yhteiskunnallisia asioita, hieman Charles Dickensin tapaan. Huumori on hienosti mukana kerronnassa. Ostin juuri lisää Saramagoa.
Saramago on kirjailijoiden mahtavinta kärkeä tällä hetkellä.- Johnny-Rocker
Nerokas kirjailija!
- on myös hyvä
Johnny-Rocker kirjoitti:
Nerokas kirjailija!
,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096