Kumpi ompi pahempi?

Avioliiton ulkopuolinen seksi vai masturbointi, kumpi ompi pahempi? Ja millä perusteella?

11

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moog

toisesta kivitetään hengiltä, ja toinen taas aiheuttaa selkärangan mätänemistä.. Eli minun vastaus on... molemmat.

Perusteet löytyvät raamatun sanomaa sekä vanhoja konventin puheita yhdistelemällä ;-)

• >>toisesta kivitetään hengiltä, ja toinen taas aiheuttaa selkärangan mätänemistä.. Eli minun vastaus on... molemmat.

Näin sitä voisi kuvitella, kyllä. Nuoret kyselevät typeriä -kirjasessa osattiin muistaakseni kertoa, että tumputus aiheuttaa myös silmäluomien punerrusta. Kuinkahan tuo tutkimustulos on ongittu esitettäväksi, ihmettelen.

>>Perusteet löytyvät raamatun sanomaa sekä vanhoja konventin puheita yhdistelemällä ;-)

Näinhän se menee. Avaus juontuikin mieleeni sillä, että olikos se tumputtaminen yhtä selvä erottamisperuste kuin au sekstailu? Ja millä perusteilla todennäköisesti ei?

• Kurre Kiilusilmä

Puhut siis kenestä? Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

Jos puhutaan henkisestä ja hengellisestä puolesta teon ja ajatuksen suhteen, on teko sama tekijälle fyysisesti tai henkisesti tehtynä,tietysti sillä edellytyksellä että tekijä tämän ymmärtää.

• >>Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

Niin siis että kahden vapaan ihmisen rakkauden osoitus toisiaan kohtaan on pahempi, kuin mielikuvituksellinen tumputtaminen? Kuis se nyt silleen?

• ootko tosissasi ?(ole hyvä/...
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Jos tavallinen henkisiä syvempiä periaatteitaan ja kykyjä vielä löytämätön runkkaa ja siinä samalla tietysti fantatisoi avioliiton ulkopuolisia naisia tai miehiä, ei tuo ole läheskään niin paha kuin se että oikeasti sekoittaa fyysisesti haluihinsa jonkun avioliiton ulkopuolisen tahon.

Niin siis että kahden vapaan ihmisen rakkauden osoitus toisiaan kohtaan on pahempi, kuin mielikuvituksellinen tumputtaminen? Kuis se nyt silleen?

Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus, se perustuu itse aktin osalta alistamisesta tai alistumisesta saatavaan henkiseen nautintoon ja fyysisesti hankauksen [kitkan] ja venytyksen tuomaan hermo-päätteiden aikaan saamaan hyvänolon tunteeseen joka huipentuu orgasmiin.

Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

Puhtaus silloin jos ajattelee niin että ajatus=teko, merkitsee sitä että ajatuksissaankaan (eli vaikka vain katsoo naista/miestä himoiten) ei voi naida ketään muuta kuin naimisissa ollessaan puolisoaan, tai vapaana ollessaan ei ketään (siis jos on niin herkkä tässä suhteessa) jos periaatteet liityvät yhdynnän sallimiseen vain avioliitossa..

• ootko tosissasi ?(ole hyvä/... kirjoitti:

Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus, se perustuu itse aktin osalta alistamisesta tai alistumisesta saatavaan henkiseen nautintoon ja fyysisesti hankauksen [kitkan] ja venytyksen tuomaan hermo-päätteiden aikaan saamaan hyvänolon tunteeseen joka huipentuu orgasmiin.

Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

Puhtaus silloin jos ajattelee niin että ajatus=teko, merkitsee sitä että ajatuksissaankaan (eli vaikka vain katsoo naista/miestä himoiten) ei voi naida ketään muuta kuin naimisissa ollessaan puolisoaan, tai vapaana ollessaan ei ketään (siis jos on niin herkkä tässä suhteessa) jos periaatteet liityvät yhdynnän sallimiseen vain avioliitossa..

>>Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

Tota noin, harmi kannaltasi ettet ole moista kokenut, mutta itse väittäisin täysin päinvastaista. Toki aktista saa kuvailemasi teknisen suorituksen jos haluaa, mutta sillä taas ei ole rakastelun kanssa juurikaan tekemistä. Olen pahoillani, että sinulla ei ole ollut vielä mahdollisuutta kokea tästä asiasta aitoa meininkiä.

>>Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus

Tiedoksi, että meiltä miehiltä vaaditaan jatkuvasti epäitsekkäämpää toimintaa vällyjen välissä. Se on parempi, kuin ehkä entisaikojen tapa muutamasta älähdyksestä ja siitä seuranneesta tuijotuksesta. Parannus tuossa suhteessa on vapaamman keskustelun tulosta.

>>Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

Niin siis avioliiton ulkopuolisilla petitouhuilla tarkoitin vapaiden ihmisten kohtaamista. En kenenkään pettämistä tms. Olen pahoillani mikäli esitin asian epäselvästi.

• "kokematon"
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Seksuaalisuudella on hyvin vähän jos oikeastaan mitään tekemistä perinteisen rakkauden kanssa.

Tota noin, harmi kannaltasi ettet ole moista kokenut, mutta itse väittäisin täysin päinvastaista. Toki aktista saa kuvailemasi teknisen suorituksen jos haluaa, mutta sillä taas ei ole rakastelun kanssa juurikaan tekemistä. Olen pahoillani, että sinulla ei ole ollut vielä mahdollisuutta kokea tästä asiasta aitoa meininkiä.

>>Seksuaalisuus on itsekkyyden huipennus

Tiedoksi, että meiltä miehiltä vaaditaan jatkuvasti epäitsekkäämpää toimintaa vällyjen välissä. Se on parempi, kuin ehkä entisaikojen tapa muutamasta älähdyksestä ja siitä seuranneesta tuijotuksesta. Parannus tuossa suhteessa on vapaamman keskustelun tulosta.

>>Puhut vapaista ihmisistä, minä tuossa lainaamassasi kohdassa aviolliitossa olevien tilanteesta, jossa fantasisointi ja tumputus on parempi vahtoehto kuin kolmannen fyysisen osapuolen tuominen tilanteeseen.

Niin siis avioliiton ulkopuolisilla petitouhuilla tarkoitin vapaiden ihmisten kohtaamista. En kenenkään pettämistä tms. Olen pahoillani mikäli esitin asian epäselvästi.

Onneksi olkoon!

• vähissä...
        "kokematon" kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Näitä runkkujuttuja, suihinottoja tai takapuoleen painamisia täällä aina silloin tällöin esintyy ja ketjut tulee aika pitkiksikin. En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla. No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.

• vähissä... kirjoitti:

Näitä runkkujuttuja, suihinottoja tai takapuoleen painamisia täällä aina silloin tällöin esintyy ja ketjut tulee aika pitkiksikin. En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla. No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.

>>En sitten kyllä loppujenlopuksi tiedä kummalla se ongelma on, kysyjällä ja niihin vastaajilla vai vt. seuralla.

Niin siis itsehän olen täällä keskustelemassa jehovantodistajuudesta ja vt-seuran edesottamuksista. Ei taida siinä tapauksessa olla kysyjän vika, että vt-seuralla on suunnilleen sallitut asennotkin säädetty.

>>No mielenkiintoa ainakin aiheet pojissa herättää. Kai se on se vanha, siitä puhe mistä puute.

Jos ei aiheesta saa kysyä tai keskustella, niin tulee vain mieleen, että kolahtaakohan se sormen heristäjää kovinkin arkaan paikkaan? Vai mistä vastauksien puute, ja vastaavasti kysymyksen halveksuminen johtuu?

• Jerobeam

Masturbointi ei ole syntiä - voidaan ajatella,
      että jopa jesus christ superstarin kehoitti
      siihen raamatun mukaan. Pikkulapset masturboivat
      innokkaasti, useistakin syistä ja sitä on
      tietenkin tutkittu.

Avioliiton ulkopuolinen seksi ei ole syntiä
      edes seuran mukaan. Perustelen väitteeni
      esimerkiksi sillä, että avioliitto juuri
      nykypäiväisen kaltaisena rituaalina on
      seurankin mukaan merkityksetön - kun eräässä
      itämaassa jt:t eivät saaneet hetkeen laillista
      avioliittolupaa, niin seura antoi veljien ja
      sisarten asustella avoliitossa, kunhan he
      "sitoutuivat" avioitumaan heti kun mahdollista.

Myöskään raamatulla ei voida yksiselitteisesti
      selittää mitään kieltoa koskien avioliiton
      ulkopuolista seksiä.

Anti tulla vastalauseita.
      Olen valmis perustelemaan kantani.

• Markku_Meilo

>>avioliitto juuri
        nykypäiväisen kaltaisena rituaalina on
        seurankin mukaan merkityksetön

Tuo rituaali on kehitetty vasta sen jälkeen kun nykyisenkaltaisen Raamatun matsku lyötiin Katolisen kirkon toimesta lukkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe