Täällä Helsingissä se näyttää kirpaisevan kovasti...
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutiset/kotimaa/grafiikat/taulukot/469833.jpg
Hyksin alueelta yli 2300 hoitajaa on ilmoittanut irtisanoutuvansa...
Vaikuttaako työtaistelu
85
6585
Vastaukset
- Matemaatikko_Mutikainen
Sillä pysyn terveenä ja lisäksi ei ne hoida minua sillä olen lähtenyt ruumishuoneelta kerran. Viimekontakti sairaalaan oli se että otettiin tikkua pois sormesta, ja kyllä oli tiukassa..!
- homma.......
Muista sitten nämä sanasi kun "happi" on loppumassa!
- Nimetön
Hoitajat useassa työpisteessä ovat palkankorotuksen ansainneet..kovin epätasapainoisia työpaikkoja esim. leikkaussali ja ensiapu ihan eri luokkaa mitä kroonikko-osastot. En väheksy kroonikoiden hoitoa , mutta tosi suuri ero esim. uudelleenkouluttautumisessa. Ja miksiköhän hoitoalalla joutuu maksamaan itse erikoistumisjaksot??Palkan usein pysyessä samana.
- äippä
olen suuresti sitä mieltä että kansanedustjat voisivat ihan hyvin antaa omasta pussistaan sairaanhoitajille ja vielä se et kui lupasivat.olisivat pitäneet suunsa kiinni.itse en ole sairaanhoitaja mutta arvostan heidän työtään suuresti.
- Lapin Keskussairaalassa
täällä ei muutenkaan pääse koskaan mihinkään kuin kuukausien odotuksella ja silloinkin ehtii potilas kuolla ennenkuin ajavaraus tulee erikoislääkäriin. Sairaanhoitajat ei tiedä mistään mitään.
Sama kuin katsoisi Sydämen asialla- olevaa ohjelmaa, jossa lääkäri tekee kotikäyntejä ilman hoitajaa ja vastaanottoapulainenkin oppositiossa.
Minä olen jo käyttänyt vuosikausia yksityislääkäri asemia ja käytän niin kauan kuin rahat riittävät.
Jos ei riitä joudun kuolemaan joka tapauksessa, ilman hoitajalakkoa tai ei. On se niin väärin!
Yhteenvetona: Potilas ei kärsi täällä kuin terveyskeskuksen vuodeosastolla, jää ilman hoitoa, täällä kärsitään lääkäri pulasta ei hoitaja. - vaimo psyk.hoit
Kyllä se niin on että tämäkin vaatimus on liian pieni>>vois olla suurempikin siihen vastuuseen ja koulutukseen nähden. Ja erikoistuminen joka maksetaan itse.
Ihan olen tyttöjen/naisten/miesten puolella ja hengessä mukana- lupiini
ajattelen.
- Sivusta serannut
Eiköhän nyt hoitajat ammu omaan jalkaansa tollaisilla vaatimuksilla, sillä olen omaishoitajana sivusta seurannut että lähihoitajat tekee sen kovimman työn, sillä joskun kun olen mennyt toimistoon pyytämään apua potilaalle,olen saanut vastauksen, että ei kuulu minulle, siellä on toinen henkilö (lähihoitaja).
- Menkää kirpparille kierrätt...
vain ihmettelen, että minkä materiaalisen tavoitteen vuoksi nämä kipusiskot nyt tarvitsevat sitä hirvittävää palkankorotusta.
Miksi aina vaan uutta materiaa ja ylisuuria 400m2:n omakotitaloja ja uima-altaita. vaikka on uimahalleja joka puolella ja porealtaita. vaikka niitä on uimahallissa ja neljän metrin korkuisia huoneita ja aina se valkoinen sohva ja tietyt huonekalut kuten Teema-ohjelmassa.
Sanoisin, että näin eläen, loppu tulee ehkä hieman nopeammin tässä maailmassa, kuin jos ei olisi sairaanhoitajien ahneutta.
No, kärvistellään loppuun saakka ja toivottavasti nämä irtisanoutuneet hoitsut eivät saa enää työpaikkaa, vaan otetaan ulkomailta vähempään tyytyväisiä hoitsuja, vaikka Virosta. - sairaanhoitaja (AMK)
Menkää kirpparille kierrätt... kirjoitti:
vain ihmettelen, että minkä materiaalisen tavoitteen vuoksi nämä kipusiskot nyt tarvitsevat sitä hirvittävää palkankorotusta.
Miksi aina vaan uutta materiaa ja ylisuuria 400m2:n omakotitaloja ja uima-altaita. vaikka on uimahalleja joka puolella ja porealtaita. vaikka niitä on uimahallissa ja neljän metrin korkuisia huoneita ja aina se valkoinen sohva ja tietyt huonekalut kuten Teema-ohjelmassa.
Sanoisin, että näin eläen, loppu tulee ehkä hieman nopeammin tässä maailmassa, kuin jos ei olisi sairaanhoitajien ahneutta.
No, kärvistellään loppuun saakka ja toivottavasti nämä irtisanoutuneet hoitsut eivät saa enää työpaikkaa, vaan otetaan ulkomailta vähempään tyytyväisiä hoitsuja, vaikka Virosta.Vai ei sairaanhoitajat saa pyytää lisää palkaa? Jos he menisivät lakkoon kukaan ei sitä huomaisi, koska laki määrää tietyn määrän hoitajia suojelutyöhön, vain irtisanoutuminen on sellaisnen jonka kaikki huomaavat... Ei ole muuten kovin hääppöinen tämä palkka, kun vartaa sitä että on jaksotyö, perheen yhteinen aika on hyvin vähäistä, kovat vaatimukset/ paineet, kunnon koulutus, ihmishenget käsissä ja työtä ei voi tehdä vain toisella kädellä, vaan pitää olla aina täysillä mukana työtä tehdessään, ettei satu virheitä. Lähihoitajat myös tarvitsevat lisää palkkaa mutta heidän liitto hyväksyi pienemmän korotuksen. Ei minusta sairaanhoitajien vika... Sairaanhoitajat ja lähihoitajat tekevät yhdessä töitä, ei erikseen. Tehtävät ovat erilaisia.. Kaikki henkilöt jotka työskentelevät sairaalassa ovat tärkeitä siellä. Sairaalaan ei palkata yhtään ylimääräisiä/ turhaa henkilöä.
Millon hoitajien palkkaa on muuten viimeksi nostettu? Uskon että sairaanhoitajat eivät ole sen ahneempia kuin kukaan muukaan ammattiryhmä, mutta palkka on pysynyt saman jo todella pitkään, vaikka elinkustannukset ovat nousseet... Närää ei tunnu aiheuttavan paperimiesten melkein joka vuotiset palkka vaatimukset... Hehän tekevätkin kaikista tärkeintä työtä... Jos tässä työn tärkeydestä halutaan alkaa puhumaan... - _Sarina_
Menkää kirpparille kierrätt... kirjoitti:
No, kärvistellään loppuun saakka ja toivottavasti nämä irtisanoutuneet hoitsut eivät saa enää työpaikkaa, vaan otetaan ulkomailta vähempään tyytyväisiä hoitsuja, vaikka Virosta.Itse voin vain kertoa, että yksinhuoltajaäitini on sairaanhoitajana työskennellyt jo parikymmentä vuotta (eli saa vielä jtn korotusta tuosta pitkästä ajasta) ja rahat riittävät juuri ja juuri elämiseen.
En edes halua muistella niitä aikoja, kun molemmat lapset asuivat kotona ja piti maksaa kolmen huoneen kämppä, nyt sentään hieman helpottaa.
Mutta ei tuolla nykyisellä rahalla kyllä leveästi elellä, eikä vaaditulla korotuksella uima-alataita osteltaisi! _Sarina_ kirjoitti:
Itse voin vain kertoa, että yksinhuoltajaäitini on sairaanhoitajana työskennellyt jo parikymmentä vuotta (eli saa vielä jtn korotusta tuosta pitkästä ajasta) ja rahat riittävät juuri ja juuri elämiseen.
En edes halua muistella niitä aikoja, kun molemmat lapset asuivat kotona ja piti maksaa kolmen huoneen kämppä, nyt sentään hieman helpottaa.
Mutta ei tuolla nykyisellä rahalla kyllä leveästi elellä, eikä vaaditulla korotuksella uima-alataita osteltaisi!jotku elää kuukaudessa 372euron tuloilla ja hyvin riittää että ei tarvitse nostella palkkoja yhtään tehyläisille rahani riittävä koko kuukauden vaikka maksan laskut ja kissoille ruuat ja hiekat niin vielä jää rahaa elämiseen kuukaudesa että ei tarvi olla hienon pieru että rahaa tarvitsisi olla miljoona kuukaudessa että riittäisi minimilläkin pärjää kun vain osaa.
- Nimetön
kiki84 kirjoitti:
jotku elää kuukaudessa 372euron tuloilla ja hyvin riittää että ei tarvitse nostella palkkoja yhtään tehyläisille rahani riittävä koko kuukauden vaikka maksan laskut ja kissoille ruuat ja hiekat niin vielä jää rahaa elämiseen kuukaudesa että ei tarvi olla hienon pieru että rahaa tarvitsisi olla miljoona kuukaudessa että riittäisi minimilläkin pärjää kun vain osaa.
Varmasti tulee toimeen... Eihän ihminen tarvitse kuin vettä ja hiukan energiaa elääkseen. Asutko omistuskämpässä vai vuokralla? Kuka maksaa lyhennykset/ vuokrasi? Et ainakaan sinä itse! Kyllä noista tuloista ei makseta vesiä ja sähköjä, tai sitten ollaan syömättä. Siis tässäkö ratkaisu suomalaisten lihavuuteen? Tuskin muuten olet töissä, koska missään ei makseta noin huonoa kuukausipalkkaa... Ettet Kelan rahoilla elelisi?
- vaikuttaa,
ja niin pitääkin! Nyt on AIKA saada sairaanhoitajien palkkaus sille kuuluvalle tasolle. Jos se vaatiikin kovat toimet, olkoon sitten. Itse sairaan lapsen äitinä arvostan suuresti heidän työtään. Tiedän hoitajien sukulaisena työn raskauden ja vastuullisuuden! Me kestämme kyllä. Toivottavasti vain valtiovalta tulee hoitajien avuksi tässä tilanteessa, ettei tarvitse noin pitkälle mennä. Vaalihöpöttelijät vastuuseen!
- joo......!!!!
Menis nytten samalla kaikki lähihoitajat lakkoon ja irtisanoutuis.....vaikka niitten palkkoja jo nostettiin niin miksi heidän pitäisi tyytyä tuohon korotukseen kun ei sairaanhoitajatkaan suostu......!!!!!! samaa hommaa tekee lähihoitajat kun saikkaritkin.....pieniä eroja on mutta samaa paskaa eri paketissa....taas pienemmällä palkalla!!!!!!!!!
- lakkoon mennä
..ainankaan superilaiset lähi/perushoitajat ei voi mennä. Sopimus allekirjoitettu!!! PRKL
- joku vain
juu samoja hommia tekevät mutta sairaanhoitajilla kuitenkin koulutustaso parempi ja mielestäni vastuukin monissa paikoissa suurempi kuin lähihoitajilla...kaikki hoitajat oikeutettuja parempaan palkkaan, mutta shoitajille kuuluu enemmän......
- lakaisukonemies
Onhan kaikki sairaanhoitajat tienneet kouluun mennessään palkan, edesvastuutonta toimintaa!
- sontaa
Vaikka mediassa uutisoidaankin Tehyn asiakaskunnasta "sairaanhoitajina", Tehyn jäsenistöstä löytyy lähihoitajia, perushoitajia, sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, fysioterapeutteja ja niin edelleen. Ja taistelua käydään kaikkien palkkojen puolesta ja irtisanoutujatkaan eivät ole kaikki sairaanhoitajia. Kun korotuksia tulee, ne tulee kaikille riippumatta siitä mihin liittoon kuuluu...
Niin että hittoakos iniset, kun muut taistelee sinunkin palkkasi puolesta.
- höyryt kuriin ja ojennukseen
Ihan turhanpäiväistä höyryämistä ja hössöttämistä Tehyn lakon takia; kukaan ei tule pääsemään lakon aikana hengestään sen takia ettei hoitoon pääse. Lakon seurauksena leikkausjonot yms. kasvavat, mutta kaikki kiireellinen ihan varmasti hoidetaan. Ja tuo joukkoirtisanominenkin naurattaa, yhtä pelletouhua. Antaa jengin sanoa itsensä irti, kyllä Virosta ja keski-euroopasta saadaan aivan yhtä pätevää ja koulutettua sekä jopa suomen kielen taitoista henkilökuntaa tilalle.
- Pasi
Ei tätä kohua nyt aivan turhaksi voi mennä sanomaan. Toki toiminta koetetaan pitää yllä ja kiireelliset tapaukset hoidetaan "vähemmän tärkeiden" edellä, MUTTA.
Jo tuolla Helsingin luvulla, irtisanoutuvista röntgenhoitajista, menee niin Laakson kuin Marin röntgenit kiinni ja Meilahdenkin toiminta puolittuu, ellei sitten sitä suljeta kokonaan ja esim.yksin Mariassa jatketa.
Ja mitenköhän kuvittelet, että ulkomailta taiotaan työvoimaa kymmenen tuhannen ihmisen tilalle, kun ihan nyt jo on hoitajista huutava pula?
Kyllä tämä nyt hieman isompi ongelma on!
Ja jos ihan rehellisiä ollaan, kyllä hoitajien työ on paskamaista ja raskasta. Ei siinä pelkkä kutsumus pidemmän päälle innoita, kun palkka ei todellakaan vastaa työn vaativuutta! - Zot...zot
Pasi kirjoitti:
Ei tätä kohua nyt aivan turhaksi voi mennä sanomaan. Toki toiminta koetetaan pitää yllä ja kiireelliset tapaukset hoidetaan "vähemmän tärkeiden" edellä, MUTTA.
Jo tuolla Helsingin luvulla, irtisanoutuvista röntgenhoitajista, menee niin Laakson kuin Marin röntgenit kiinni ja Meilahdenkin toiminta puolittuu, ellei sitten sitä suljeta kokonaan ja esim.yksin Mariassa jatketa.
Ja mitenköhän kuvittelet, että ulkomailta taiotaan työvoimaa kymmenen tuhannen ihmisen tilalle, kun ihan nyt jo on hoitajista huutava pula?
Kyllä tämä nyt hieman isompi ongelma on!
Ja jos ihan rehellisiä ollaan, kyllä hoitajien työ on paskamaista ja raskasta. Ei siinä pelkkä kutsumus pidemmän päälle innoita, kun palkka ei todellakaan vastaa työn vaativuutta!...jos raskasta on, mä en ainakaan halua maksaa lisää veroja ahneuden vuoksi. Tiedätjän sanonnan "se on ammatinvalintakysymys";-)) Sorry vaan, mutta mulla ei sympatiaa riitä teille, pelkkää antipatiaa. Jos kyseessä olisi poliisit tai palomiehet, jotka OMAN HENKENSÄ KAUPALLA turvaavat meidän elämäämme, niin olisin innolla kannattamassa asiaa. Että näin...jos lakko tulee, niin kyllä nälkä ja vilu töihin ajaa *wirn*.
- A KOTRO oikeassa
Mies ja myös tasa-arvovaluutetut, poliitikot ynm.
Miksei Suomen suurimpaan tasa-arvo ongelmaan puututa ollenkaan!
Se suurin (vain toiselle sukupuolelle pakollisen, palkattoman, ympäri vrk työn armeijassa lisäksi) on taatusti ELÄKEKERTYMÄ!
Eli naiset elävät keskiverrosti jo 8 vuotta pidempään mitä miehet. He nauttivat keskiverrosti 8 vuotta kauemmin eläkepäiviä valtion/meidän maksamana, yhteisesti kerätystä eläkepotista!
Pysähtykääs joka äijjä tähän - ja miettikää tosissaan mitä tuossa luki, näin tasa-arvon aikakautena, 24% naisten maailmanennätys vaatimusten ynm. aikana, eron määrien ollessa Suomessa maailman suurimmat jne
Tai itseasiassa miehethän ovat vielä keränneet tuota pottia selvästi paljon enemmän. Raataneet niin, että kuolevatkin jo 8 vuotta ennen, tuskin paljon mitään eläkevuosista nauttineena - naiset elävät pitkään kun ei ole armeijoita, raksa/metalliduuneja, lapsia ei enää synnytetä, sinkkuillaan, erotaan...
OLISIKO TASA-ARVON NIMISSÄ OIKEIN - ETTÄ JOKAINEN MAKSAISI OMAT ELÄKEPÄIVÄNSÄ, JA KULUTTAISI VAIN OMAT SÄÄSTÖNSÄ?
EIKÄ NIIN, ETTÄ NYKYTILANTEESSA MIEHET MAKSAVAT NAISTEN KESKIVERROSTI 8 VUOTTA PIDEMMÄN ELÄKEPÄIVISTÄ NAUTTIMISEN?
(ja vielä juuri tästä koituvat terveydenhuollon palkka ynm. kulut lisäksi kuten näemme...)
JOKAINEN NAUTTISI TASA-ARVOISESTI OMAN TYÖNSÄ SÄÄSTÖISTÄ?
Miettikääs tuota Summaa miehet! esim.
2,6 miljoonaa naista * keskiverrosti 8 vuotta pidempään eläkkeellä.
2,6 miljoonaa * 8 vuoden eläke (8v.*12kk = 96kk) (96kk*keskivertoeläke 700€= 67 200€ per nainen)
ELI N. 70 000€ PER JOKA NAINEN ENEMMÄN KUIN MIES, YHTEISISTÄ SÄÄSTÖISTÄ !!!
yli 8 vuotta eläkepäivillä loikoilua keskiverrosti miesten armeija 1v.pilalla= MELKEIN 10 VUOTTA ENEMMÄN NAISILLE KUIN MIEHILLE "ELÄMÄÄ/LOMAA" vielä rahaa 70 000€ armeija ajan kertymä. HUHUH.
JA ESIM.NYT ELÄVIEN NAISTEN KOHDALLA
2,6 miljoonaa naista*67 200€ = 175 MILJARDIA EUROA
175 MILJARDIA EUROA, ELI ELÄKEPOMMI.
TÄMÄ ELÄKEKERTYMÄ/TULONSIIRTO JA TOISEN SUKUPUOLEN PAKOLLINEN, PALKATON TYÖ, OVAT VARMASTI SUURIMMAT, OIKEAT TASA-ARVO ONGELMAT NYKYSUOMESSA!
TARVISKO MEIDÄN MIESTENKIN ALKAA UHKAILEMAAN JULKISESTI KESKOSTEN/SAIRAITTEN LASTEN/SÄNGYN VANKEINA OLEVIEN VETERAANIEN YNM HYLKÄÄMISILLÄ "KUOLEMAAN" NYKYNAISTEMME TAPAAN ? - kannustan
Toivottavasti tuo järeä ase, eli irtisanoutumisuhka, saa aikaan päättäjissä jotain järkevää. Eiköhän sairaanhoitajilla ole monesti lähes lääkärin tiedot ja taidot hallussaan. Mutta mikä on palkkaero??
Hävettävä palkka hoitajilla! Nyt ei ole vaihtoehtoja enää! - itse en hoitoalalla
onko joku tosiaan niin urpo, ettei ymmärrä, miksi sairaanhoitajilla on parempi palkka kuin esim.lähihoitajilla, niin selvennettäköön asia. opiskelu kestää puolet pidempään, ja tuota vastuutakin on paljon enemmän!!!sh:lla on tänäpäivänä taskussaan myös ylioppilaspaprut!!!niin, ja kun on naisvaltanen ala, alipalkattu sellainen, taistella pitää!mikä hoitotyöstä tekee aliarvoisemman kuin esim.paperikoneenkäyt. laatoittaja, maalari, sähkömies...ym.?????
- Ducray
Hei. Opiskelen lähihoitajaksi ja ystäväni sairaanhoitajaksi. Meidän koulutus kestää ihan yhtä kauan ja toisekseen, minäkin olen ylioppilas..
- 3,5 vuotta???
Ducray kirjoitti:
Hei. Opiskelen lähihoitajaksi ja ystäväni sairaanhoitajaksi. Meidän koulutus kestää ihan yhtä kauan ja toisekseen, minäkin olen ylioppilas..
Siis missä??
Käy se AMK lisäksi ja vertaile sen jälkeen.
- sh.
Ihan hyvä että vähän kirpaisee. Josko nyt vihdoinkin saamme meidän työllemme ansaittua kunniaa!! Meitä on poljettu aivan liian kauan! Lääkäreiden ja ahneiden poliitikkojen ylivaltaa vastaan!!
- - mies -
Mielestäni hoitoalan henkilöstö ei tee nykyiselläkään palkkatasollaan "ilmaista työtä", eivätkä hoitajat näe nälkää.
Uskomatonta, miten ahneus sokaistaa ihmisen. TEHYläiset eivät tunnu ymmärtävän sitä, että heidän kohtuuttomat vaatimuksensa ja uhkatoimensa laukaisevat tässä maassa sellaisen talouskriisin, ettei sellaista ole ollut miesmuistiin.
Vaikka hoitajat saisivatkin palkankorotuksen, niin se korotusosuus tuplaantuneena menee aivan varmasti inflaation mukanaan tuomiin lisäkustannuksiin. Ja, kun Suomen kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla heikkenee, niin "kusessa" olemme - myös Te Hoitajat.
Minä itse olen lähes 5-kymppinen ahkera mies, joka on ollut työttömänä 1,5 vuotta ja jolla on melkoisen "painava" ansioluettelo. Työttömyyden aikana olen hakenut yli 200 työpaikkaa, joihinka on valittu 90-prosenttisesti alle 3-kymppinen nuori nainen.
Jokaista hakemaani työpaikkaa on hakenut myös 20-110 muuta ihmistä. Tämä todistanee sen, ettei Suomessa todellisuudessa ole työvoimapulaa.
Saan kuukaudessa käteen vain sen peruspäivärahan, joka verojen jälkeen on noin 400 euroa kuukaudessa. Tuolla summalla rahoitan asumisen ja muun elämisen. Kukaan valtakunnan vaikuttaja ei ole päästänyt suustaan yhtään sellaista lausetta, jotka käsittelisivät köyhän työttömän perusturvan parantamista.
Ajatelkaa TEHYläiset sitä, että teidänkin vaatimustenne toteutuminen kallistaisi hintoja niin paljon, että tuo 400 euron peruspäiväraha kuukaudessa hupenisi pelkästään hinnankorotuksiin.
"Ahneudella on paskanen loppu"; näin ainakin vanha kansanviisaus antaa ymmärtää.- Hohhohhoijaa
Kiitos sinulle todella upeasta ja asiasisältöisestä tekstistä!!!!! Kaikki mitä kirjoitat on täyttä asiaa. Nyt kannattaisi hoitsujenkin miettiä hiukan pidemmälle elämää kuin pikkujouluaikaa ja mitä sinne päälleen pukisi;-)
Kyllä huvitata tuo kaupanalankin vaatimus 350 euron kertakorvauksesta...hei haloo!!! Nyt on niin ammattiliitoilta kuin palkansaajiltakin karannut mopo totaalisesti käsistään ja ryteikössä tuolla vauhdilla vielä ovat. Hohhoijaa... - Ihminen pohojosesta
Jos Tehyläiset saa tahtonsa läpi niin kohta on myös muut ammattiryhmät kinuamassa lisää palkkaa! Heh ja aika jännää että joku lähihoitaja meinaa päästä paremmille palkoille kuin mitä yleensä sen asteen koulutuksen käyneet saavat. Kävisivät saakeli kouluja enemmän niin ei tarvisi "kitua" paskapalkalla.
- discman
tehyyn kuuluu sairaanhoitajia, lähihoitajia jne jne...
sairaanhoitaja? aika laajaalainen käsite. sama kun sanois että työntekijä. mielestäni palkka pitäisi määräytyä työn mukaan, ei koulutuksen. kukaan ei voi väittää että kaikki sairaanhoitajan tehtävät olisivat yhtä vaativia tai vastuullisia. - panostaa ennaltaehkäisyyn...
Onko tärkeämpää hoitaa sairasta vai ehkäistä sairauden syntyminen? Pitäisikö sittenkin nostaa niiden henkilöiden palkkoja, jotka tekevät ennaltaehkäisevää työtä? Hoitajien määrää voisi sitten mukavasti pienentää.
- Hannes Lavikainen
HOITAJILLE PITÄÄ ANTAA KUNNON KOROTUS PALKKAAN. HE VASTAAVAT IHMISHENGISTÄ!!!! POLIITIKOT ALKAKAAPAS HERÄÄMÄÄN!!!! KYLLÄ KUNNILLA ON VARAA MAKSAA!!! JOS EI HEILLÄ NIIN VALTIO MAKSAA!!
EN OLE HOITSU MUTTA ALKAA PÄNNIMÄÄN NÄMÄ POLITIIKON RETKUT.- pienipalkkaisia
koulutettuja naisia, ihan puistattaa, että lääkäriapulaiset nyt luulevat itsestään vähän liikoja.
- Valtio= heikoimmat
kunnallisvero ja kunnalliset maksut ovat tasaveroja, eli suhteellisesti ne rokottavat pienituloisempia eniten.
Kaikki muut palkansaajaryhmät tulisivat petetyiksi valtion taholta, mikäli hoitajien kiristykseen myönnytään.
Työttömät, opiskelijat, eläkeläiset ...kärsivät inflaatiosta eniten. inflaation nostattamisestahan tässä on kysymys.
julkisen terveydenhoidon alasajoa ei saa sallia.
Pidä matti vanhanen pintasi. tämä alkaa muistuttaa jo siällissotaa. paitsi että kaikki ovat tehyä vastaan. - MIKSI EI
Valtio= heikoimmat kirjoitti:
kunnallisvero ja kunnalliset maksut ovat tasaveroja, eli suhteellisesti ne rokottavat pienituloisempia eniten.
Kaikki muut palkansaajaryhmät tulisivat petetyiksi valtion taholta, mikäli hoitajien kiristykseen myönnytään.
Työttömät, opiskelijat, eläkeläiset ...kärsivät inflaatiosta eniten. inflaation nostattamisestahan tässä on kysymys.
julkisen terveydenhoidon alasajoa ei saa sallia.
Pidä matti vanhanen pintasi. tämä alkaa muistuttaa jo siällissotaa. paitsi että kaikki ovat tehyä vastaan.sitä rahaa voi karsia muilla tavoin kunnissa. Hyväpalkkaiset maksavat päivähoidosta yhtä vähän/paljon kuin pienipalkkaiset, käyttävät julkista terveydenhuoltoa sumeilematta hyväkseen jne. Maksut tulojen mukaan ja johan ropisee kuntien kirstuun korotuksia jopa muillekin kuin hoitsuille.
- Heh
Eikö Hannes tiedä, että työmarkkinajärjestöt neuvottelevat palkoista eikä valtio. Kannattaa otta asioista selvää ennenkuin kommentoi...
- ei siitä saa
MIKSI EI kirjoitti:
sitä rahaa voi karsia muilla tavoin kunnissa. Hyväpalkkaiset maksavat päivähoidosta yhtä vähän/paljon kuin pienipalkkaiset, käyttävät julkista terveydenhuoltoa sumeilematta hyväkseen jne. Maksut tulojen mukaan ja johan ropisee kuntien kirstuun korotuksia jopa muillekin kuin hoitsuille.
puhua, joku voi kuulla.
- Risikko
oli aamun kolmoskanavalla kuin seipään niellyt, pitäisi saada tuo Pesola-Laitinenkin ministerin hommiin, niin oppii laskemaan, mihin rahat riittävät ja toisaalta taas, mihin eivät...
- syygeslaagi
Ja sit ei saakka hoitoo. Siis tää on kamalan huolestuttavaa tämmönen meininki. Eikö he aattele ollenkaan jos kyseessä on henki ja terveys. Nyt pitänee vaan lepäillä ettei tuu mitää sairautta.
- otin koko jäljellä
olevan kesälomani nyt, että pysyn terveenä, kun ei ole nyk. palkoilla varaa yksityislääkäriin.
- TEHYN LAKON TAKIA
JA JUTTU KÄÄNTYY TEHYÄ ITSEÄÄN VASTAAN.
- Pohjan-Akka
TEHYN LAKON TAKIA kirjoitti:
...toivottavasti hän on tehyläisen omainen, ei viattomien. voisi olla vaikka Laitinen-pesonen itse, eikö tämä joukoittain heitteillejättö liene hänen oma ideansa? Siinäpä agitaattori: valmis mihin vain?
tai kukapa nyt oman henkensä menoa pelkäisi. suurin pelko on menettää oma lapsensa.
Tehyläiset ovat rupusakkia ihmisinä. - mesoat
olet kuollut ilman hoitajien lakkoakin. kas lääkäreistä on pula! Eipä lääkis enää houkuta ketään, kohta ollaan kusessa. Aivan sama mulle onko hoitajat lakossa vai ei. Olen itse erikoistunut sairaanhoitaja mutten kuulu Tehyyn, koska tulen toimeen työnantajan kanssa ilman
Tehyäkin.
Ompaha yksi kapula pois rattaista ja raha säästyy.
Minulle maksetaan runsain mitoin työstäni palkkaa.
Ei minun tarvi näinä aikoina lakkoilla työni puolesta.
Rytmitän työni minulle kuuluvan ajan suhteen ja köyhyydestä en kärsi enkä työn raskaudesta. Kuulukaa vaan Tehyyn ja köyhdytte. - _Sarina_
Pohjan-Akka kirjoitti:
...toivottavasti hän on tehyläisen omainen, ei viattomien. voisi olla vaikka Laitinen-pesonen itse, eikö tämä joukoittain heitteillejättö liene hänen oma ideansa? Siinäpä agitaattori: valmis mihin vain?
tai kukapa nyt oman henkensä menoa pelkäisi. suurin pelko on menettää oma lapsensa.
Tehyläiset ovat rupusakkia ihmisinä.Jopa on rupusakkia juu, kun ovat näinkin pitkään paskapalkalla työnsä tehneet!
Eikä tätä nyt heitteillejätöksi voi kutsua.
Sitäpaitsi, kai se nyt on jotain tehtävä, kun muuten pysyvät korvat kuuroina, tuolla yläkerrassa. - Pohjan-Akka
Pohjan-Akka kirjoitti:
Tehyläiset ovat rupusakkia ihmisinä....omaisiaan voi valita. perun toivomukseni, tosin laitinen-pesosen on syytä alkaa dietille, ettei iske hard attack.
- Pohjan-Akka
_Sarina_ kirjoitti:
Jopa on rupusakkia juu, kun ovat näinkin pitkään paskapalkalla työnsä tehneet!
Eikä tätä nyt heitteillejätöksi voi kutsua.
Sitäpaitsi, kai se nyt on jotain tehtävä, kun muuten pysyvät korvat kuuroina, tuolla yläkerrassa.tosi fiksu tapa "tehdä jotain".
Minusta tuo on rikos, raskaamman sarjan sellainen.
Mitä muuta vaihtoehtoa on tuntea kuin halveksia ja pelätä. - lekureita oli
mesoat kirjoitti:
olet kuollut ilman hoitajien lakkoakin. kas lääkäreistä on pula! Eipä lääkis enää houkuta ketään, kohta ollaan kusessa. Aivan sama mulle onko hoitajat lakossa vai ei. Olen itse erikoistunut sairaanhoitaja mutten kuulu Tehyyn, koska tulen toimeen työnantajan kanssa ilman
Tehyäkin.
Ompaha yksi kapula pois rattaista ja raha säästyy.
Minulle maksetaan runsain mitoin työstäni palkkaa.
Ei minun tarvi näinä aikoina lakkoilla työni puolesta.
Rytmitän työni minulle kuuluvan ajan suhteen ja köyhyydestä en kärsi enkä työn raskaudesta. Kuulukaa vaan Tehyyn ja köyhdytte.ja tosi joutilaan näköisiä ruokalassa. Siellä olivat ja sinne jäivät, kun sen pikakeittoni heitin huiviini kuten näkyi moni muu alipalkattu ja aliarvostettu työntekijä myöskin pikakäynnillä..
- palkkansa ansainneet
älähdyksesi alleviivaa koko asiaa, mutta eivät irtisanoutuneet ole vastuussa ihmishengistä. Asenteesi kuvastaa hoitoalan vähättelyä: hoitakaa, mutta älkää vaatiko!
Florence Nightingale valvoi öljylamppunsa kanssa Krimin sodassa haavoittuneiden keskellä, mutta suomalainen sairaanhoitaja on rautainen ammattilainen, ja yhteiskunnan peruspilareita työpanoksellaan, iiispä maksetaan heille kunnolla. Tai annetaan thaimaalaisten tehdä työt, laadusta tinkien, - SoSa
Jos joku kuolee, ei se ole kenenkään muun vika kuin niiden, jotka eivät sitä liksaa ole valmiita enempää maksamaan! Ja jokainen suomalainen voi varautua verojen kiristyksiin, tulee ne korotukset tai ei! Hirveä haloo tästäkin asiasta...
Kyllä tässä maassa on niin miljoonat älyttömät korotukset maksettu niin miljoonille "turhille työntekijöille" että mites tämä nyt niistä poikkeaa? Taitaa olla vaan kyse siitä, että nyt oikeasti voi olla jo ihmishengistä kyse!Mutta kyllä ne hoitsutkin tekee sitä duunia duunin vuoksi, ei pelkästään mistään kutsumuksesta!
Ja sitten joku voi vielä väittää, että sairaanhoitajat tekee jotenkin turhaa työtä, saati sitten muutkin alan edustajat. Haluun vaan nähdä kun esim. synnytyksiä tulee hoitamaan joku tavallinen kaduntallaaja! Ja jos esim. kaikki kätilöt lähtis lakkoon (ja niitä on kuitenkin HIUKKA vähemmän kuin sairaanhoitajia) niin kuka hoitais synnytykset? Itse olen tässä loppusuoralla raskaana ja vähän jännittää, missä sitä sitten synnytetään? Ja kuka sen hoitaa?
Ja sitä paitsi käsittääkseni suojatyövoimalain takia sairaanhoitajilla ei ole edes lakko-oikeutta (mikä kuitenkin tulisi kuulua jokaiselle työtä tekevälle...)ja siksi niille ei jää muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua, ettei työnantaja voi velvoittaa niitä töihin! - Pohjan-Akka
palkkansa ansainneet kirjoitti:
älähdyksesi alleviivaa koko asiaa, mutta eivät irtisanoutuneet ole vastuussa ihmishengistä. Asenteesi kuvastaa hoitoalan vähättelyä: hoitakaa, mutta älkää vaatiko!
Florence Nightingale valvoi öljylamppunsa kanssa Krimin sodassa haavoittuneiden keskellä, mutta suomalainen sairaanhoitaja on rautainen ammattilainen, ja yhteiskunnan peruspilareita työpanoksellaan, iiispä maksetaan heille kunnolla. Tai annetaan thaimaalaisten tehdä työt, laadusta tinkien,Ettekö TE tosiaan näe sitä, että tehyläisten työt yksityistetään
Kun se suuri 550 päinen joukko sitten hlökohtaisesti irtisanoutuu vakiviroistaan, he kierrättäytyvät ennenpitkää yksityiselle puolen pätkätöihin. ei heitä varmaan yksityiselle vakinaiseksi oteta, riskiainesta.
Parempi tie on yksityistäminenkin, siitähän "kärsii" todennäköisesti vain työntekijät, jos hekään.
miksi turhan vuoksi pitää yllä julkista mammuttia, joka ei välitä järkiperäistyä...mutta joukkovoimaa on helppo käyttää, jos kilpailijoita ei ole...ja vain yksi työnantaja eli valtio/kunnat.
Mitä me tästä voimmekaan päätellä siskoseni? - EI LAKKOA
Irti saa jokainen sanoa itsensä joka työpaikasta.
- keskustelua seuraa
palkkansa ansainneet kirjoitti:
Florence Nightingale valvoi öljylamppunsa kanssa Krimin sodassa haavoittuneiden keskellä, mutta suomalainen sairaanhoitaja on rautainen ammattilainen, ja yhteiskunnan peruspilareita työpanoksellaan, iiispä maksetaan heille kunnolla. Tai annetaan thaimaalaisten tehdä työt, laadusta tinkien,niin joskus hoitajat mielestään OVAT VASTUUSSA ihmishengestä ja sitten taas se vastuu sysätään lääkärille, kun aletaan peräämään kuolonuhreja. Mitenkä se nyt oikeasti on, onko hoitaja vastuussa (tähän ei nyt lasketa insuliini-iitoja) potilaan hengestä viime kädessä vai ei? Eiköhän se lääkäri ole vastuussa ja hoitaja tekee vain hänelle määrätyt hoitotehtävät.
- että vielä ehtii
SoSa kirjoitti:
Jos joku kuolee, ei se ole kenenkään muun vika kuin niiden, jotka eivät sitä liksaa ole valmiita enempää maksamaan! Ja jokainen suomalainen voi varautua verojen kiristyksiin, tulee ne korotukset tai ei! Hirveä haloo tästäkin asiasta...
Kyllä tässä maassa on niin miljoonat älyttömät korotukset maksettu niin miljoonille "turhille työntekijöille" että mites tämä nyt niistä poikkeaa? Taitaa olla vaan kyse siitä, että nyt oikeasti voi olla jo ihmishengistä kyse!Mutta kyllä ne hoitsutkin tekee sitä duunia duunin vuoksi, ei pelkästään mistään kutsumuksesta!
Ja sitten joku voi vielä väittää, että sairaanhoitajat tekee jotenkin turhaa työtä, saati sitten muutkin alan edustajat. Haluun vaan nähdä kun esim. synnytyksiä tulee hoitamaan joku tavallinen kaduntallaaja! Ja jos esim. kaikki kätilöt lähtis lakkoon (ja niitä on kuitenkin HIUKKA vähemmän kuin sairaanhoitajia) niin kuka hoitais synnytykset? Itse olen tässä loppusuoralla raskaana ja vähän jännittää, missä sitä sitten synnytetään? Ja kuka sen hoitaa?
Ja sitä paitsi käsittääkseni suojatyövoimalain takia sairaanhoitajilla ei ole edes lakko-oikeutta (mikä kuitenkin tulisi kuulua jokaiselle työtä tekevälle...)ja siksi niille ei jää muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua, ettei työnantaja voi velvoittaa niitä töihin!kouluttautumaan, että kaikki kynnelle kykenevät ja eläkkeellä olevat, tarttukaa työhön.
- Ounasjounas
keskustelua seuraa kirjoitti:
niin joskus hoitajat mielestään OVAT VASTUUSSA ihmishengestä ja sitten taas se vastuu sysätään lääkärille, kun aletaan peräämään kuolonuhreja. Mitenkä se nyt oikeasti on, onko hoitaja vastuussa (tähän ei nyt lasketa insuliini-iitoja) potilaan hengestä viime kädessä vai ei? Eiköhän se lääkäri ole vastuussa ja hoitaja tekee vain hänelle määrätyt hoitotehtävät.
eihän lääkäri vastaa ihmishengistä, vaan lääkäri vastaa siitä, että potilaille määrätään oikeat hoidot. Jos hoitoja ei toteuteta, niin ei se enää ole lääkärin vastuulla. Hoitojen asianmukaisuus on sitten eri asia, ja se vastuukysymys liittyy niihin.
Lääkäri on vastuussa vain systeemin osana, ei se vastuu ole "perimmäinen"
- ja pitkään
Kansalaiset taas maksumiehinä korotettuina maksuina ja veroina edustuksellisen demokratian(?)kyvyttömyyden vuoksi: Hoitajille 500 e korotus/kk ja pulinat pois.
- ja pidempään
hoitajille keskiansioon lisää tonni jonka tuo keskimäärin 500 korotus peruspalkkaan aiheuttaa joka taas aiheuttaa kuntatyönantajalle 2000€/hoitaja/kk. Eli nyt niitä veroja maksamaan joka ukko ja akka 50% lisää että saadaan sitä loistavaa hoitoa. 125000X2000€X12= 3 miljardia vuoteen lisää, sen kun jakaa kansalaista kohden niin ei se ole kun 600€/vuosi eli 50€/kk, siis jokaiselta, eli kakarat puhkomaan niitä säästöpossuja jotta saadaan rahaa kasaan.
Kyllä se siitä. Jos tämä sitten jaetaankin ihan vaan vakituista työtä tekevien kesken niin ollaan tuolla muutamassa satasessa/kuukausi. Eiköhän tuo turhempaankin monelta mene. - yksi tyhmä
ja pidempään kirjoitti:
hoitajille keskiansioon lisää tonni jonka tuo keskimäärin 500 korotus peruspalkkaan aiheuttaa joka taas aiheuttaa kuntatyönantajalle 2000€/hoitaja/kk. Eli nyt niitä veroja maksamaan joka ukko ja akka 50% lisää että saadaan sitä loistavaa hoitoa. 125000X2000€X12= 3 miljardia vuoteen lisää, sen kun jakaa kansalaista kohden niin ei se ole kun 600€/vuosi eli 50€/kk, siis jokaiselta, eli kakarat puhkomaan niitä säästöpossuja jotta saadaan rahaa kasaan.
Kyllä se siitä. Jos tämä sitten jaetaankin ihan vaan vakituista työtä tekevien kesken niin ollaan tuolla muutamassa satasessa/kuukausi. Eiköhän tuo turhempaankin monelta mene.johan tuo menee yli ymmärryksen tasan 1673£ kuukaudessa saan yli 40 vuotta kunnan keittiöllä töitä paiskinut ja sillä on toimeenn tultava kaikki työ on tärkeetä
- taida ,
ja pidempään kirjoitti:
Kyllä se siitä. Jos tämä sitten jaetaankin ihan vaan vakituista työtä tekevien kesken niin ollaan tuolla muutamassa satasessa/kuukausi. Eiköhän tuo turhempaankin monelta mene.et taida olla ylioppilaaksi edes lukenut,
niin paljon oli lakuissasi virheitä. - ajan edes
ja pidempään kirjoitti:
Kyllä se siitä. Jos tämä sitten jaetaankin ihan vaan vakituista työtä tekevien kesken niin ollaan tuolla muutamassa satasessa/kuukausi. Eiköhän tuo turhempaankin monelta mene.terkkariin, hohoijaa... Hammashoitoonkin on puolen vuoden jono. Joka kerta pitää turvautua yksityiseen.
- kateelinen
yksi tyhmä kirjoitti:
johan tuo menee yli ymmärryksen tasan 1673£ kuukaudessa saan yli 40 vuotta kunnan keittiöllä töitä paiskinut ja sillä on toimeenn tultava kaikki työ on tärkeetä
Älkää urputtako sairaanhoitajien palkoista, tekin joudutte joskus sairaalaan, jos ei varaa olla yksityispotilaana niin kuin nämä varakkaat jotka eivät soisi orjille mitään!!! Hyvät ihmiset miksi ette katso Arkadian mäellä kansanedustajia, kuinka he nostavat palkkojaan ja ovat kuulema mielestään palkkakuopassa. Eivätkä viitsi olla edes työpaikalla kuin harvoin. Muistakaahan mikä oli heidän viimeinen korotuskin itselleen ja miettikää!!! Miksi ette protestoi heille vai ettekö uskalla kun itse olette valinneet nämä suuri suiset PELLET. Jotka puhuvat vain paskaa köyhille orjille. ETTÄ SAAVAT ÄÄNENNE.
siivoojat ja keittiö työntekiät saavat paljon vähemmän palkkaa ja tekevät kaiken saman joka päivä uudestaan ja uudestaan ja mitään kunnioitusta ei anneta.
ymmärtäisin lakon oikein hyvin jos siivoojat ja keittiö työntekiät päättäisivät mennä lakkoon mistä silloin ruoka sairaaloissa ja kouluissa saataisiin ja jollei siivoojat telisi samaa työtä joka päivä niin kaikki hukkuisivat totaallisesti likaansa lakon aikana.
sairaan hoitajat saa jo muutenkin parempaa palkkaa ku normaali työntekiät että turha tehyläisten parkua enään yhtään lisää palkkaa se on pieni palkkaisia kohtaan todella väärin puolet tehyläisten palkoista pois jollei työn teko kiinnosta nykyisellä palkalla ni katsottais uudestaan et kelpaako nykyinen palkka 6kk uudestaan niiltä jotka ovat kirjoittaneet nimensä.- sinänsä nuokin.
Korotuksen tarpeessa kyllä! MUTTA, asiat tärkeysjärjestykseen: NYT on aika hoitaa sair.hoitajien palkkaus kuntoon. Myöhemmin muut, malttia! Kyseessä sentään ihmishenget...
t. kroonikkopotilaan omainen - vastuu
Tiedättekö mikä on vastuu hoitajilla! He vastaavat hengestänne samoin kuten lääkäritkin jolla palkka aivan toisenlainen. Miettikää esim. siivooja voi jättää roskan pölyn pyyhkimättä joka kerta. Sairaanhoitajan täytyy tietää ottaa vastuu työstään ja anostella lääkkeetkin, virheistä menee ihmishenki. Miettikää hyvät ihmiset onko sittenkään päljon vaadittu!!
- välinehuoltajat
vastuu kirjoitti:
Tiedättekö mikä on vastuu hoitajilla! He vastaavat hengestänne samoin kuten lääkäritkin jolla palkka aivan toisenlainen. Miettikää esim. siivooja voi jättää roskan pölyn pyyhkimättä joka kerta. Sairaanhoitajan täytyy tietää ottaa vastuu työstään ja anostella lääkkeetkin, virheistä menee ihmishenki. Miettikää hyvät ihmiset onko sittenkään päljon vaadittu!!
Mitähän lääkärit ja sairaanhoitajat tekisivät ellei VÄLINEHUOLTAJAT laittaisi joka päivä heidän ja erityisesti potilaan tarvitsemia instrumentteja yms. laitteita kuntoon.
Välinehuoltajatkin on koulutettuja ja ammattitutkinnon suorittaneita , silti kukaan tuskin tietää miten vastuullista se on .
Ja palkkaus on ihan peestä 1400-1500 brutto . - minkälainen
välinehuoltajat kirjoitti:
Mitähän lääkärit ja sairaanhoitajat tekisivät ellei VÄLINEHUOLTAJAT laittaisi joka päivä heidän ja erityisesti potilaan tarvitsemia instrumentteja yms. laitteita kuntoon.
Välinehuoltajatkin on koulutettuja ja ammattitutkinnon suorittaneita , silti kukaan tuskin tietää miten vastuullista se on .
Ja palkkaus on ihan peestä 1400-1500 brutto .ja kuin pitkä koulutus esim. sairaanhoitajilla on? 4vuotta,jolloin pitää ottaa opintolainaa,maksaa kyytit kouluun,ruoka ei koulussa ilmainen ym... palkat vaan nousuun,kun opiskelukin tällä alalla on niin kallista että! ja muutenki sairaanhoitajat olisivat palkannousunsa ansainneet! miten on välinehuoltajan koulutus?
- henki on
vastuu kirjoitti:
tylleröiden lääkeannostelujen varassa, lesbohoitsut pistivät hiljaiseksi yhden kehitysvammaisen, eikä edes saksalaiset saaneet selville... ja tämä toinen insuliinimurhaajapsykopaatti. Ties paljonko noita sadisteja on ihan hakeutunut alalle.
- Hoitaja
Kirpaisee todella myös täällä pohjoisessa. Lapin keskussairaalassa on osallistuja määrä todella korkea ja mieliala hoitajilla korkea. Periksi ei nyt anneta, loppuun saakka mennään vaikka kipeää tekee.
- Rupusakki ulos!
Jokaisessa ammattiryhmässä on niitä kehnommankin työmoraalin omaavia työntekijöitä; niitä on myös tehyläisten keskuudessa.
Ihan hyvä vaan, että nuo hoitajat irtisanoutuvat viroistaan ja toimistaan. Tämä antaa työnantajille mahdollisuuden päästä eroon huonommista työntekijöistään, koska heitä ei tarvitse palkata uudelleen. Muutoinhan tämä huonomman väen karsiminen olisi mahdotonta.
Tehyn tempauksesta hyötyvät eniten terveydenhuollon asiakkaat, joita palvelemaan työnantajat voivat palkata entistäkin motivoituneempia ihmisiä.- Mies vm. 1959
Hieno oivallus... Työnantajapuolen kannattaakin päästää tilanne siihen, että ahneet hoitsut ehtivät lähettämään irtisanoutumiskirjeensä. Sitten, kun porukka on irtisanoutunut, niin sitten työnantajapuolen edustajat voisivat suostua kohtuullisiin myönnytyksiin. Tässä yhteydessä he voivat lajitella jyvät akanoista... elikkä valita työpaikkoihin vain ne parhaat hoitsut...
- minä vaan
Mies vm. 1959 kirjoitti:
Hieno oivallus... Työnantajapuolen kannattaakin päästää tilanne siihen, että ahneet hoitsut ehtivät lähettämään irtisanoutumiskirjeensä. Sitten, kun porukka on irtisanoutunut, niin sitten työnantajapuolen edustajat voisivat suostua kohtuullisiin myönnytyksiin. Tässä yhteydessä he voivat lajitella jyvät akanoista... elikkä valita työpaikkoihin vain ne parhaat hoitsut...
Hienoja teorioita teillä. Niissä on vain yksi vika: ne eivät näytä toteutuvan käytännössä. Suomessa on nimittäin hoitajapula juuri sen takia, että entistä vähemmän ihmisiä haluaa alalle. Ja iso osa koulutuksen saaneista kouluttautuu muille aloille tai lähtee ulkomaille. Mistäköhän työnantaja sitten repii väkeä irtisanoutuneiden tilalle? On nimittäin työnantajan vastuulla se potilasturvallisuus.
- Hoitaja
minä vaan kirjoitti:
Hienoja teorioita teillä. Niissä on vain yksi vika: ne eivät näytä toteutuvan käytännössä. Suomessa on nimittäin hoitajapula juuri sen takia, että entistä vähemmän ihmisiä haluaa alalle. Ja iso osa koulutuksen saaneista kouluttautuu muille aloille tai lähtee ulkomaille. Mistäköhän työnantaja sitten repii väkeä irtisanoutuneiden tilalle? On nimittäin työnantajan vastuulla se potilasturvallisuus.
Kyllä niitä hoitajia löytyy. Puheet hoitajapulasta ovat perättömiä. Sitä paitsi yksi hyvä hoitaja tekee työtä ainakin kahden laiskan hoitajan verran - kuten minäkin joudun tekemään nykyisessä työpaikassani.
- narreja
Kertakaikkiaan ylimielistä väkeä koko tehyn porukka. Koko kuntasektorin on jauhettu olevan palkkakuopassa. Nyt kun muut saivat tuon vajaan 10 % reilun kahden vuoden aikana (ja olivat tyytväisiä näin SUUREEN korotukseen), niin tehy haluaa vesittää kaikki. Hinnat tulevat nousemaan huimasti. Farmaseutit ahnailevat 500 €. Mihin joutuu opiskelijoiden saamat opintutuen korotukset? Kohoaviin hintoihin. Entä eläkeläisten "huimat" mutamien eurojen korotukset. Eläkeläiset ovat kaikki kohta toimeentulojonossa opiskelijoiden kanssa. Täytyypä kuntien nostaa veroäyrejään.
Lisäksi lehdessä oli juttua, että monet tehyläiset ovat valmiita alan vaihtoon tai ulkomaille töihin. HAH-HAH. Siitä vain opiskelmaan muutamiksi vuosiksi. Ala tosin on valittava tarkoin, että saapi reilun palkan. Vaikka eihän se ole varmaa, että pääsee opiskelmaan. Jos ikääkin on jo kertynyt, niin saattapi olla kortisto edessä eläkeikään saakka. Ulkomaille voisi tietysti lähteä, jos kotomaassa ei perhe eikä ihmissuhteet pidättele ja kielitaitoakin löytyy.- että....
opiskelijat ei saa toimeentuloa koska 300e otetaan huomioon tuloina,kun opintolainaan on mahdollisuus 300e / kk!!!
- narrit
että.... kirjoitti:
opiskelijat ei saa toimeentuloa koska 300e otetaan huomioon tuloina,kun opintolainaan on mahdollisuus 300e / kk!!!
No sitäkin kiivaammin voin vastustaa noiden ahnareiden vaatimuksia. Eläkeläiset kuitenkin ennemmin tai myöhemmin toimeentulotukea joutuvat hakemaan, kun mihinkään ei eläke riitä.
No niin verratkaapas kaikki tuota hoitsujen vaatimaa korotusta siihen, mitä opiskelija saa ja mitä he itse voivat näppiinsä saada, kun alaa alkavat vaihtamaan. - eieieieeie
narrit kirjoitti:
No sitäkin kiivaammin voin vastustaa noiden ahnareiden vaatimuksia. Eläkeläiset kuitenkin ennemmin tai myöhemmin toimeentulotukea joutuvat hakemaan, kun mihinkään ei eläke riitä.
No niin verratkaapas kaikki tuota hoitsujen vaatimaa korotusta siihen, mitä opiskelija saa ja mitä he itse voivat näppiinsä saada, kun alaa alkavat vaihtamaan.mites sitten kun opiskelet sairaanhoitajaksi 4v ja olet joutunut ottaan opintolainaa joka vuosi,maksat matkat joka kuukausi,ilmasta ruokaakaan ei koulussa saa... niin että kyllä se ois kuule ihan mukava ku tulisi palkankorotus että pääsis veloistansaki nopeemmin eroon!
- eika
meijän sairaalaa se ei koske mitenkään, onneks! mutta oikeasti sairaanhoitajat pyytävät aivan hulluja summia palkankorotuksia. Voisivat nekin tyytyä vähempään. Pakko se vain on tyytyä muutkin, vaikka tekevät yhtä tärkeää ja merkityksellistä työtä. Vaikka sairaanhoitajat ovat pääasiallisesti vastuussa ihmisistä, niin toisetkin ovat vastuussa omista töistänsä eri tavalla... Ei niinku yhtään järkeä koko touhussa, ja siksi toiseksi eivät ne edes tee töitänsä kunnolla. Olen sen todennut jo monta kertaa.
- rikollista toimintaa !
Joku pitäisi passittaa vankilaan!
Stora Enson USA:n kaupoissa menetetyllä 5,6 miljardilla eurolla olisi voinut palkata 10 000 hoitajaa 10 vuodeksi, niin kopterikaupoissa menetetyllä 3 miljardilla eurolla olisi voinut palkata 10 000 hoitajaa reiluksi viideksi vuodeksi.
Vertailun vuoksi: Suomen kuntaliiton laskelmien mukaan sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestön Tehyn noin 25 prosentin palkankorotusvaatimus lisäisi vähän runsaalla miljardilla kuntien menoja. Täten puolustusvoimien hukkaamilla 3 miljardin euron kopteri- ja ilmatyynyalusrahoilla olisi voitu turvata hoitajien palkkakehitys jopa kymmeneksi vuodeksi.
LÄHTEET:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710136710208_uu.shtml
http://areena.yle.fi/toista?id=858161 (kelaa video kohtaan 15 minuuttia 20 sekuntia) - Ainominerva
http://www.tehy.fi/viestinta/tahdon_tukea_tehylaisia/
Hei! Jos koet että Hoitajat ovat ansainneet palkankorotuksensa niin käythän ilmaisemassa tukesi allekirjoituksella tehyn omaan adressiin.
-Suurkiitos-- nimeni, tottakai!
Ehdottomasti, ilmanmuuta :)
- saattaa...
Olla normaalia enemmän jonoa, mikäli tarvetta lääkärille on. Julkista terveydenhoitoa en ole käyttänyt 18 vuoteen.
- lapin äijä
Olin lapin keskussairaalassa toukokuun lopussa käsivamman takia.Olin ensi kertaa 55 vuotisen elämäni aikana sairaalassa.Näin mitä työtä hoitajat tekevät,kyllä he ovat paremman palkan ansainneet.Eikä tämä korotus ole rahasta kiinni,vaan tahdosta.Kokoomuslaisilla on varmaan rahaa mennä yksityiselle.Meillä tavallisilla tallaajilla ei ole siihen varaa.Valtiolla on rahaa antaa ,kun on varaa elättää hiveän suurta herra porukkaakin.
- ethelän mies
Jaana Pesola-Laitisen kuuluisi käyttää yksityislääkäreitä, hän kun on kokoomuslainen. Outo ristiriita.. taitaa haaveilla seuraavista eduskuntavaaleista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047