LAPINKOIRA REESSÄ?

Tiitu^

Moi!kysyisin tällaista asiaa. Alkaisin harrastamaan koirieni kanssa reki ajelua ja tällä hetkellä lapinkoiria minulla on seitsemän, ja mietin voisiko ne laittaa rekeä vetämään? kysyn tätä varmuuden vuoksi ettei tule mitään ongelmia. kiitos etukäteen vastauksista!:)

4

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen vain

Moi!
      voit varmaan kokeilla???
      Onhan lapinkoira voimakas. Meillä on lapinkoira ja ollaan kokeiltu sitä potkukelkan kanssa. kyllä ainakin jaksaa vetää, kun itse auttaa alkuun. En tiiä sitte auttaako tää mitään sun kysymykseen.

• Ronkku

Samaa mää kysyisin lapinporokoirasta. Kannattaako sille laittaa jonkummoiset valjaat, ettei ihan kaulapantaan kuristu?

• Hätänumero

Siis ehdottomasti valjaat, pannalla ei vedätetä. Ensiksi voi kokeilla normaaleilla valjailla ja jos ja kun koira tykästyy vetämiseen enemmänkin ja sitä aijotte jatkaa, onkin ostoslistalla oikeat Husky-vetovaljaat.

Ps. Meilläkin lapinkoira-jämtlanninpystykorva cocktail, jonka kanssa hiihtelen talvisin. Ja käytössä Jokke merkkiset Husky-valjaat

• Ronkku
        Hätänumero kirjoitti:

Siis ehdottomasti valjaat, pannalla ei vedätetä. Ensiksi voi kokeilla normaaleilla valjailla ja jos ja kun koira tykästyy vetämiseen enemmänkin ja sitä aijotte jatkaa, onkin ostoslistalla oikeat Husky-vetovaljaat.

Ps. Meilläkin lapinkoira-jämtlanninpystykorva cocktail, jonka kanssa hiihtelen talvisin. Ja käytössä Jokke merkkiset Husky-valjaat

Kokeilimme, mutta kun ei ole valjaita, niin laitoimme hevosen riimun sellatti jännästi. Koira ei kuristunut, eikä valjaat hanganneet mistään kohtaa. Pulkka vain perään ja vetelemään. Veti yksinkin luokkakavereitani, eikä ongelmia ilmennyt. Tietysti vain vähän matkaa kerrallaan :)

Aika ovelaa laittaa kyllä tuo riimu sellattis. Pää turpahihnasta ja niskahihna mahan alta ja kiinni. Kun riimu on väärinpäin, on siinä myös riimunnarun lenkki, johon voi kiinnittää talutushihnan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe