Moi!kysyisin tällaista asiaa. Alkaisin harrastamaan koirieni kanssa reki ajelua ja tällä hetkellä lapinkoiria minulla on seitsemän, ja mietin voisiko ne laittaa rekeä vetämään? kysyn tätä varmuuden vuoksi ettei tule mitään ongelmia. kiitos etukäteen vastauksista!:)
LAPINKOIRA REESSÄ?
4
438
Vastaukset
- tyttönen vain
Moi!
voit varmaan kokeilla???
Onhan lapinkoira voimakas. Meillä on lapinkoira ja ollaan kokeiltu sitä potkukelkan kanssa. kyllä ainakin jaksaa vetää, kun itse auttaa alkuun. En tiiä sitte auttaako tää mitään sun kysymykseen. - Ronkku
Samaa mää kysyisin lapinporokoirasta. Kannattaako sille laittaa jonkummoiset valjaat, ettei ihan kaulapantaan kuristu?
- Hätänumero
Siis ehdottomasti valjaat, pannalla ei vedätetä. Ensiksi voi kokeilla normaaleilla valjailla ja jos ja kun koira tykästyy vetämiseen enemmänkin ja sitä aijotte jatkaa, onkin ostoslistalla oikeat Husky-vetovaljaat.
Ps. Meilläkin lapinkoira-jämtlanninpystykorva cocktail, jonka kanssa hiihtelen talvisin. Ja käytössä Jokke merkkiset Husky-valjaat - Ronkku
Hätänumero kirjoitti:
Siis ehdottomasti valjaat, pannalla ei vedätetä. Ensiksi voi kokeilla normaaleilla valjailla ja jos ja kun koira tykästyy vetämiseen enemmänkin ja sitä aijotte jatkaa, onkin ostoslistalla oikeat Husky-vetovaljaat.
Ps. Meilläkin lapinkoira-jämtlanninpystykorva cocktail, jonka kanssa hiihtelen talvisin. Ja käytössä Jokke merkkiset Husky-valjaatKokeilimme, mutta kun ei ole valjaita, niin laitoimme hevosen riimun sellatti jännästi. Koira ei kuristunut, eikä valjaat hanganneet mistään kohtaa. Pulkka vain perään ja vetelemään. Veti yksinkin luokkakavereitani, eikä ongelmia ilmennyt. Tietysti vain vähän matkaa kerrallaan :)
Aika ovelaa laittaa kyllä tuo riimu sellattis. Pää turpahihnasta ja niskahihna mahan alta ja kiinni. Kun riimu on väärinpäin, on siinä myös riimunnarun lenkki, johon voi kiinnittää talutushihnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229