Tänä globaalin kanssakäymisen aikakautena kehittynyt teknologia mahdollistaa sellaisetkin parisuhteet, jotka eivät olisi olleet mahdollisia Oikeiden Ritarien aikakautena.
Mitä mieltä olet / millaisia ajatuksia sinulle tulee mieleen ns. kaukosuhteista ja niiden toimivuudesta?
Suhteellista(ko?)
62
2244
Vastaukset
...millainen se kaukosuhde on,siis onko tapaaminen silloin-tällöin kohtuudella järjestettävissä
Minä en solmisi kaukosuhdetta australialaisen kengurufarmarin tyttäreen, en senkään vuoksi että en tykkää kävellä pää alaspäin, eurooppa on lähellä ja sieltä voisin bongata vaikkapa ranskattaren jolla eteläsuomen laajuinen viinitila
Minulla on ollut muutamia kaukosuhteita vuosien varrella,jotkut ovat vieläkin aktiivisia. Luulen että tuollaisesta kaukosuhteesta saavat molemmat osapuolet aika paljon omaan elämäänsä..niin kulttuurin kuin tapojenkin saralta ja näin junttina suomalaisena sitä havahtuu huomaamaan että älyllistä elämää on kotimaamme ulkopuolellakin, ihme kyllä?- mayanna
tuo 'kohtuudella'? Tuskin ainakaan kerran vuodessa riittäisi?
Ystävyyssuhteet toisenlaisiin kulttuureihin ovat tosiaan varmaan meille suomalaisille ihan tervetulleita.
- Synnove.Pullo
nyt rakkaussuhde-suunnalta. Oletan että tarkoitat sitä.
Kahden ihmisen rakkaussuhde perinteisesti sisältää molemminpuolisen halun olla fyysisesti lähellä rakasta ihmistä. Myös arkipäivän elämään kaipaa kaveria jonka kanssa vaikkapa napin ompelu tai auton renkaiden vaihto sujuisi helpommin tai oikeastaan niin, että olisi toinen käsi/jalkapari näissä auttamassa.
Kaukosuhde pakostakin on enemmän henkinen suhde ja jos se kummallekin osapuolelle sopii niin suhteen voidaan olettaa toimivan.
Eiku en mä tiedä.- mayanna
puolihan siinä pakosta korostuu, rakkaussuhteessakin.
Huono puoli tietysti on se, jonka me kaikki aikuiset varmaan tiedämme, mutta hyvä puoli taas se, että on mahdollisuus tutustua toiseen ajattelevana olentona. Sitä ei ehkä tulisi tehneeksi niin perusteellisesti nokakkain kahvipöydässä.
- MyNicki
jarru kahden ihmisen välillä ja ihmisen luontoon kuuluu epäily :)
Mut, olen kuullut sellaistakin: Onnex se asuu kaukana :))- mayanna
- luonto voi tosiaan toimia jarrunakin - toisaalta kuten sanot, välimatka on toisille se, joka pitää suhteen kasassa.
Mitäs kaukosuhteessa elävien mielestäsi pitäisi epäillä? - MyNicki
mayanna kirjoitti:
- luonto voi tosiaan toimia jarrunakin - toisaalta kuten sanot, välimatka on toisille se, joka pitää suhteen kasassa.
Mitäs kaukosuhteessa elävien mielestäsi pitäisi epäillä?aina kahden ihmisen välillä on tiettyjä epäilyjä toista kohtaan tai niitä tulee jossakin vaiheessa, asui sitten yhdessä tai erikseen, mutta myöskin huoli toisesta.
Ihmisen on helpompi elää, kun se toinen on siinä lähellä, mut jos se on kaukana,
tuottaa se epävarmuutta ja siitä seurauksena on rauhaton olo ja siihen oloon ei totu,...ajankaan kans :)
Ehkä ei epäillä epäillen, mut tulee automaattisesti ne ajatukset, rakastaako vielä, pettäminen, onko jotain ikävää tapahtunut kun ei kuulu mitään toisesta.....jotain tälläistä.
Mut onhan ihmisiä jotka eivät voi olla yhdessä, mutta ei myöskään ilman toisia...niin mä oon kirjoista lukenu, olikohan kaunokirjallisuutta :) - mayanna
MyNicki kirjoitti:
aina kahden ihmisen välillä on tiettyjä epäilyjä toista kohtaan tai niitä tulee jossakin vaiheessa, asui sitten yhdessä tai erikseen, mutta myöskin huoli toisesta.
Ihmisen on helpompi elää, kun se toinen on siinä lähellä, mut jos se on kaukana,
tuottaa se epävarmuutta ja siitä seurauksena on rauhaton olo ja siihen oloon ei totu,...ajankaan kans :)
Ehkä ei epäillä epäillen, mut tulee automaattisesti ne ajatukset, rakastaako vielä, pettäminen, onko jotain ikävää tapahtunut kun ei kuulu mitään toisesta.....jotain tälläistä.
Mut onhan ihmisiä jotka eivät voi olla yhdessä, mutta ei myöskään ilman toisia...niin mä oon kirjoista lukenu, olikohan kaunokirjallisuutta :)avartaa aina ;)
Olen joskus miettinyt, että ellei pelkää toisen pettävän eikä muutenkaan epäile mistään, niin tarkoittaako se välinpitämättömyyttä tai sitä, että pitää toista itsestäänselvyytenä.
- JudgeCooper
minulle. Virtuaalikokki ei loihdi tälläiselle tumpelolle yhtään sen ala-arvoisenpaa einettä kuin itse osaan tehdä. Tartten hellien kätösten läsnäoloa mm. valkosipulia kuoriessa.
- mayanna
se on, ja kuinka mukava onkaan sitten saada niitä valkosipulintuokusuisia aamupusuja :)
- Jamnapur
Kaukosuhteet on monellakin tapaa vaikeita.
Jos olet seurustellut jonkun kans ja se lähtee, kaatuu suhde seuraavan 1-2 vuoden sisällä melko varmasti.
Just siks, että on tottunut olemaan toisen lähellä ja sit se menee pois.
Mut sit ne suhteet, jotka syntyy sillai, että ollaan jo valmiiks kaukana...kyllä niiden on mahdollista toimia, se riipuu ihmisistä itsestään.
Miten ne sen homman hanskaa.
Mä olen spesialisti näissä...
Eron jälkeen huomasin et seurustelin aina sellaisen kaverin kans, joka asui vähintään 700 km päässä ;)) kolmannen kaukosuhteen jälkeen huomasin itsekin, että se oli alitajuinen tapa varmistaa, ettei toinen voi häiritä omaan elämää.
Siinä saa aina toisesta ne ihanat puolet, känkkäränkät ja arjen kärsi joku muu ;))
En osais kuvitella seurustelevani vaikkapa työkaverin kans....never...
Niinkuin jokaisessa hommassa, siinä on hyvät puolensa ja huonot puolensa ;)))- mayanna
että lähteekö jompikumpi tiiviistä fyysisestä suhteesta kauemmas vai onko suhde alunperinkin kaukosuhde.
Hmm.. mitäs sitten, jos suhde on tuota jälkimmäistä plaatua ja yhtäkkiä alkaakin tiivis fyysinen yhteiselo. Mitä luulet, tuleeko suhteessa enemmän ongelmia saman katon alla asumiseen, kuin silloin jos hynttyyt lyödään heti yhteen? - Jamnapur
mayanna kirjoitti:
että lähteekö jompikumpi tiiviistä fyysisestä suhteesta kauemmas vai onko suhde alunperinkin kaukosuhde.
Hmm.. mitäs sitten, jos suhde on tuota jälkimmäistä plaatua ja yhtäkkiä alkaakin tiivis fyysinen yhteiselo. Mitä luulet, tuleeko suhteessa enemmän ongelmia saman katon alla asumiseen, kuin silloin jos hynttyyt lyödään heti yhteen?mä luulen että minulla saattas tulla ongelmia...siitä on kauan kun olen kenenkään kans asunut ja mulla on lyhyt pinna, kyllästyn helposti.
Just nyt on onneks vastapuoli on samanlainen, hänkin pelkää sitoutumista...joten aikaa annetaan kulua ja katsellaan tässä miten käy...lopputulema voi olla mitä vaan ;)) suhde tai ei ;))
Mut jos ihmiset oikeasti rakastaa toisiaan ja näkee, että yhteiselämä antaa enemmän kuin sinkkuilu...niin kyllä se onnistuu.
Niinhän siinä käy muissakin suhteissa, ensimmäiset vuodet on niitä, jolloinka hiotaan särmiä pois toisesta...sitä totuttelua..
Ehkä se olis parempi, jos kummallakin on mahdollisuus vetäytyä omiin oloihinsa siinä totutteluaikana...se säästäs sit monelta hermostumiselta? Ja ahdistuneelta ololta...ei ole kiva jos on tunne et joutui ikäänkuin ansaan ;))
Ei kaukosuhde siinä vaiheessa enää varmaan eroa muista suhteista...mutta elämänmuutoksia voi tulla..mut niinhän aina? - mayanna
Jamnapur kirjoitti:
mä luulen että minulla saattas tulla ongelmia...siitä on kauan kun olen kenenkään kans asunut ja mulla on lyhyt pinna, kyllästyn helposti.
Just nyt on onneks vastapuoli on samanlainen, hänkin pelkää sitoutumista...joten aikaa annetaan kulua ja katsellaan tässä miten käy...lopputulema voi olla mitä vaan ;)) suhde tai ei ;))
Mut jos ihmiset oikeasti rakastaa toisiaan ja näkee, että yhteiselämä antaa enemmän kuin sinkkuilu...niin kyllä se onnistuu.
Niinhän siinä käy muissakin suhteissa, ensimmäiset vuodet on niitä, jolloinka hiotaan särmiä pois toisesta...sitä totuttelua..
Ehkä se olis parempi, jos kummallakin on mahdollisuus vetäytyä omiin oloihinsa siinä totutteluaikana...se säästäs sit monelta hermostumiselta? Ja ahdistuneelta ololta...ei ole kiva jos on tunne et joutui ikäänkuin ansaan ;))
Ei kaukosuhde siinä vaiheessa enää varmaan eroa muista suhteista...mutta elämänmuutoksia voi tulla..mut niinhän aina?ihan hyvä ratkaisu, molemmille oma huone noin niinku totutteluajaksi... hmm... mut mahtaiskohan se onnistua, kun eikö se alkuaika ole sitä kaikkein kiiiiiiihkeintä? :D
Elämänmuutokset on elämän suola, pienetkin *katselee uusia verhojaan* - Jamnapur
mayanna kirjoitti:
ihan hyvä ratkaisu, molemmille oma huone noin niinku totutteluajaksi... hmm... mut mahtaiskohan se onnistua, kun eikö se alkuaika ole sitä kaikkein kiiiiiiihkeintä? :D
Elämänmuutokset on elämän suola, pienetkin *katselee uusia verhojaan*mut sit ne seuraavat puoli vuotta ja sillai...yksinäisyyteen tottunut,kaipaa tilaa...luulen..?
Elämänmuutoksia tarvitsee jokainen, pysyäkseen elävänä...
Itsekin meinaan...hypätä kylmään veteen.. ;))) - mayanna
Jamnapur kirjoitti:
mut sit ne seuraavat puoli vuotta ja sillai...yksinäisyyteen tottunut,kaipaa tilaa...luulen..?
Elämänmuutoksia tarvitsee jokainen, pysyäkseen elävänä...
Itsekin meinaan...hypätä kylmään veteen.. ;)))- Onnea hypylle! :)
Mä luulen että jotkut ihmiset tarvitsee tilaa aina ympärilleen enemmän kuin toiset. Itse olen sellainen, että haluaisin olla fyysisesti läsnä, jakaa toki ajatuksiakin, mutta kuitenkin niin, etten olisi riippuvainen tuosta toisesta.
- kuulopuheita~~
vaikuttaa siltä kuin ns. kaukosuhteet olisivat jopa kiinteämpiä ja läheisimpiä kuin 'tavanomaiset'.
Vaikka ei elettäisikään pelkän kirjoitetun sanan varassa, niin monestiko meidät ihmisen ääni harhauttaa? Siitäkin huolimatta, että kuulemme mahdolliset tunnetilat sananvalintojen lisäksi.
Itseäni on aina huvittanut jonkun kuvaillessa, miten hänelle soitti 'pitkä,komea, tumma miesääni'.
Näitä mielikuvia rakennellaan etäsuhteissa melko herkästi ennestään tuttujenkin kesken.- mayanna
sitä ikäänkuin tulee 'luoneeksi' vastapuolen sellaiseksi kuin haluaa?
Toisaalta, eikö siinä ole mahdollisuus sitten myös häivyttää epäoleellisia asioita toisesta (kuten eripari korvat, suuret jalat tai tapa pitää käsiä taskussa) niin etteivät ne pääse esteeksi suhteen kehittymiselle? - kuulopuheita~~
mayanna kirjoitti:
sitä ikäänkuin tulee 'luoneeksi' vastapuolen sellaiseksi kuin haluaa?
Toisaalta, eikö siinä ole mahdollisuus sitten myös häivyttää epäoleellisia asioita toisesta (kuten eripari korvat, suuret jalat tai tapa pitää käsiä taskussa) niin etteivät ne pääse esteeksi suhteen kehittymiselle?Voivathan ne 'haitat' unohtua suhteen etääntyessä jos alitajunta niin päättää ja aikaa kuluu, mutta alkavatko taas kiusata 'normaalissa' kanssakäymisessä?
Voiko sinun mielestäsi suhde kestää nuo mainitsemasi ulkoiset puutteet tai liiallisuudet? :) - mayanna
kuulopuheita~~ kirjoitti:
Voivathan ne 'haitat' unohtua suhteen etääntyessä jos alitajunta niin päättää ja aikaa kuluu, mutta alkavatko taas kiusata 'normaalissa' kanssakäymisessä?
Voiko sinun mielestäsi suhde kestää nuo mainitsemasi ulkoiset puutteet tai liiallisuudet? :)sen pitäisi kestää paljonkin, myös tuollaisia pieniä asioita, jotka joillekin ovat suorastaan este seurustelulle.
Hmm.. ajattelisin, että jos jokin asia toisessa kiusaa, se pysyy alitajunnassa koko ajan.
Hih.. hyvä, että laitoit lainausmerkkeihin tuon sanan 'normaalissa', tunsin vastustamatonta mielihalua takertua siihen :DD
- norMix evk
tällaisetkin parisuhteet tulevaisuudessa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001391&posting=22000000029888662- mayanna
"uljas uusi maailmamme,
teräkseen taottu unelmamme.."
Hmm.. toisaalta... saiskohan sitä sitten itse ohjelmoida robottinsa...? ;) - norMix evk
mayanna kirjoitti:
"uljas uusi maailmamme,
teräkseen taottu unelmamme.."
Hmm.. toisaalta... saiskohan sitä sitten itse ohjelmoida robottinsa...? ;)Ei enää motkotuksia saunailloista ja myöhäisistä kotiintuloista, ei törsäilykierroksia kylälle, ei raivostuttavaa kuorsausta, ei päänsärkyjä, palvelu pelaa...siis pelkkää onnea ja auvoa tiedossa ;-))
- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
haluan :))
niin pääset tilausjonon kärkeen. Ensimmäisissä versioissa voi tietty olla kaikenlaisia tyyppivikoja ja lastenTauteja. Suosittelen siis vakuutusturvan tarkistamista, perintömaljakoiden vientiä kassakaappiin, itsepuolustuskurssin läpikäyntiä, haarniskaan pukeutumista ja lekan laittamista yöpöydän laatikkoon- mutta mitäpä sitä ei tekisi saadakseen uupumattoman ja nöyrän robottipuolison;-))
norMix evk kirjoitti:
niin pääset tilausjonon kärkeen. Ensimmäisissä versioissa voi tietty olla kaikenlaisia tyyppivikoja ja lastenTauteja. Suosittelen siis vakuutusturvan tarkistamista, perintömaljakoiden vientiä kassakaappiin, itsepuolustuskurssin läpikäyntiä, haarniskaan pukeutumista ja lekan laittamista yöpöydän laatikkoon- mutta mitäpä sitä ei tekisi saadakseen uupumattoman ja nöyrän robottipuolison;-))
mitään koekappaletta ottamaan, sen pitää olla valmiiksi testattu ja virheettömäksi havaittu. Mun kanssanihan ei leikitä :))
En ikinä halua tuollaista robottia. Jos yksikin mies on maan päällä robottia en halua.
Vaikka tuo otus sais kuinka paljon inhimillisiä ominaisuuksia, ulkonäköä, toimintoja ja persoonallisuutta, siihen en rakastuis. Miltä se seksikin maistuis tuollaisen kanssa, huh... no nyt alkoi naurattaa koko ajatus moisesta hommasta.
- toimii varmaan
hyvin mikäli osapuolet eivät vaadi kovin intensiivistä seurustelua.
- mayanna
intensiiviseksi seurusteluksi? Tarkoitatko kuitenkin seksiä?
Seurustelu, siis keskustelemalla kanssakäyminen, voi olla hyvinkin intensiivistä kaukosuhteissa. - suhdetta
mayanna kirjoitti:
intensiiviseksi seurusteluksi? Tarkoitatko kuitenkin seksiä?
Seurustelu, siis keskustelemalla kanssakäyminen, voi olla hyvinkin intensiivistä kaukosuhteissa.joka otetaan ehkä liiankin vakavasti ja ikäänkuin samalla pidetään toista silmällä.
- mayanna
suhdetta kirjoitti:
joka otetaan ehkä liiankin vakavasti ja ikäänkuin samalla pidetään toista silmällä.
tuo silmälläpitopointti...
Minusta suhde voi olla vakava ilman vahtaamistakin, ja vahtaaminen taas ei välttämättä ollenkaan tarkoita, että suhde olisi vakava.
Toiseen luottaminen varmaan on kyllä yksi kulmakivi kaukosuhteessa. - mutta suhteen
mayanna kirjoitti:
tuo silmälläpitopointti...
Minusta suhde voi olla vakava ilman vahtaamistakin, ja vahtaaminen taas ei välttämättä ollenkaan tarkoita, että suhde olisi vakava.
Toiseen luottaminen varmaan on kyllä yksi kulmakivi kaukosuhteessa.syvyys tai paksuus tai leveys ja ohuus tulee ehkä mitattua juuri noin. Eihän kaikkien suhteiden tarvitse olla ns kihnusuhteita.
- mayanna
mutta suhteen kirjoitti:
syvyys tai paksuus tai leveys ja ohuus tulee ehkä mitattua juuri noin. Eihän kaikkien suhteiden tarvitse olla ns kihnusuhteita.
kihnutussuhteita :D Tosi on, ja voihan sitä sitten mielelläänkin kihnuttaa aina silloin kun ollaan fyysisesti läsnä, jos ollaan.
- sitten se
mayanna kirjoitti:
kihnutussuhteita :D Tosi on, ja voihan sitä sitten mielelläänkin kihnuttaa aina silloin kun ollaan fyysisesti läsnä, jos ollaan.
kihnuuminenkin nousee sfääreihin, niin kun sen pitääkin.
kaukosuhteesta.
Mielestäni kaukosuhde voi toimia tarpeeksi aikuisten ihmisten välillä , nuoruuden kiihkeydessä sillä tuskin on kovin pitkään elämisen mahdollisuutta. Kaukosuhde on oikeastaan odotusta. Odotetaan tapaamisia ja pidetään yhteyttä tapaamisten välillä, meileitse, puhelimitse...Kaukosuhde tuntuu väliaikaiselta ratkaisulta, mutta on pareja joille sellainen sopii mainiosti heidän omien elämäntilanteidensa vuoksi. Kaukosuhteessa tapaamiset ovat juhlaa, eikä sitä arkea taida ollakaan?- mayanna
oikeassa, kaukosuhteet ovat toimivia vain vähän kypsempään ikään ehtineille :)
Odottaminen, kuten tiedetään, on joskus tuskallista, joten se arki voi tulla sitä kautta raskaaksi.
Sopiva suhde sopivaan elämäntilanteeseen, jep! (psst... joko tilasit oman robotin, mä täytin jo hakemuksen?) mayanna kirjoitti:
oikeassa, kaukosuhteet ovat toimivia vain vähän kypsempään ikään ehtineille :)
Odottaminen, kuten tiedetään, on joskus tuskallista, joten se arki voi tulla sitä kautta raskaaksi.
Sopiva suhde sopivaan elämäntilanteeseen, jep! (psst... joko tilasit oman robotin, mä täytin jo hakemuksen?)odottaa että joku ensin testaa robotin :)))
Toisaalta oma arki varmasti tulee raskaaksi odottamisesta, mutta toisaalta suhde pysyy tuoreempana kun sitä partneria tulee ajateltua ehkäpä paljon enemmän kuin jos se pyörisi nurkissa. :) Ja kun harvemmin näkee niin seksikään ei käy puuduttavaksi tavanvuoksilauantaiiltanasaunanjälkeenpuuhaksi.- mayanna
TaikisN kirjoitti:
odottaa että joku ensin testaa robotin :)))
Toisaalta oma arki varmasti tulee raskaaksi odottamisesta, mutta toisaalta suhde pysyy tuoreempana kun sitä partneria tulee ajateltua ehkäpä paljon enemmän kuin jos se pyörisi nurkissa. :) Ja kun harvemmin näkee niin seksikään ei käy puuduttavaksi tavanvuoksilauantaiiltanasaunanjälkeenpuuhaksi.ei niin, vaan seksistä tulee kömpelöäkumppaniintotutteluakerranvuodessa ;D
mayanna kirjoitti:
ei niin, vaan seksistä tulee kömpelöäkumppaniintotutteluakerranvuodessa ;D
vain...no sellainen on kyllä toooosi kaukosuhde sitten :))
- mayanna
TaikisN kirjoitti:
vain...no sellainen on kyllä toooosi kaukosuhde sitten :))
- kauanko luulisit että ihminen pystyy olemaan rakkaussuhteessa nykyaikana tietämättä milloin tapaa rakkaansa seuraavan kerran?
Sitä vaan ajattelin, että ennenvanhaan kun kirjeet kuljetettiin perille jäittenlähdön jälkeen, sitä jaksettiin (vai jaksettiinko sittenkään) odottaa. Nykyään, ellei tekstiviestiin tule vastausta muutaman tunnin sisällä, alkaa jo kaihertaa... mayanna kirjoitti:
- kauanko luulisit että ihminen pystyy olemaan rakkaussuhteessa nykyaikana tietämättä milloin tapaa rakkaansa seuraavan kerran?
Sitä vaan ajattelin, että ennenvanhaan kun kirjeet kuljetettiin perille jäittenlähdön jälkeen, sitä jaksettiin (vai jaksettiinko sittenkään) odottaa. Nykyään, ellei tekstiviestiin tule vastausta muutaman tunnin sisällä, alkaa jo kaihertaa...on tullut kärsimätön :))
Mutta, jollei ole mitään hajuakaan milloin tapaa uudelleen, niin aika rassaavaa seööainen seurustelu takuulla on pidemmän päälle. Se tekee tilanteesta ehkä liian epävarman. Mutta jos on edes jonkinlainen suuntaviitta, vaikka ensi keväänä, kolmen kuukauden kuluttua tms. niin eläminen suraavaav tavoitteeseen saakka on pienempi pala purtavaksi.- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
on tullut kärsimätön :))
Mutta, jollei ole mitään hajuakaan milloin tapaa uudelleen, niin aika rassaavaa seööainen seurustelu takuulla on pidemmän päälle. Se tekee tilanteesta ehkä liian epävarman. Mutta jos on edes jonkinlainen suuntaviitta, vaikka ensi keväänä, kolmen kuukauden kuluttua tms. niin eläminen suraavaav tavoitteeseen saakka on pienempi pala purtavaksi.Et sitten käynytkään leimaamassa korttia;-))
norMix evk kirjoitti:
Et sitten käynytkään leimaamassa korttia;-))
jaksa, riittäköön tuo yhden päivän näytös :))
- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
jaksa, riittäköön tuo yhden päivän näytös :))
eihän tässä sentään töissä olla, kun ei kerran palkkakaan juokse. Tai oikeastaan Eniro voisi kyllä maksaa meille pienen palkkion joka kommentista, kun kerran ollaan sisällöntuottajia kaupalliseen yritykseen! :))
norMix evk kirjoitti:
eihän tässä sentään töissä olla, kun ei kerran palkkakaan juokse. Tai oikeastaan Eniro voisi kyllä maksaa meille pienen palkkion joka kommentista, kun kerran ollaan sisällöntuottajia kaupalliseen yritykseen! :))
mikäli eivät sitten alkaisi valkkaamaan palkkiota sisällöntuottamisen sisällön mukaan :) Mie saattasin joutua jopa maksunpuolelle.
Mutta nyt taas mentävä, iloista sunnuntaiaamua etelän miehelle.- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
mikäli eivät sitten alkaisi valkkaamaan palkkiota sisällöntuottamisen sisällön mukaan :) Mie saattasin joutua jopa maksunpuolelle.
Mutta nyt taas mentävä, iloista sunnuntaiaamua etelän miehelle.jos useinkin tulee lipsuttua palstan viralliselta linjalta ;-))
Sunnuntainjatkot Sisä-Suomeenkin. Eikä sitten saa unohtaa illan formulahuipentumaa! Vaan nyt tavaamaan tarkemmin aamun aviisia. - Jamnapur
mayanna kirjoitti:
ei niin, vaan seksistä tulee kömpelöäkumppaniintotutteluakerranvuodessa ;D
avioparillekin.
Aikoinaan mies lähti ulkomaille töihin ja satunnaisten kotonakäyntien aikaan tuntui kuin olis saanut makuuhuoneeseen aivan oudon ihmisen ;))) - mayanna
Jamnapur kirjoitti:
avioparillekin.
Aikoinaan mies lähti ulkomaille töihin ja satunnaisten kotonakäyntien aikaan tuntui kuin olis saanut makuuhuoneeseen aivan oudon ihmisen ;)))ja tuo saattaa sattua myös silloin, kun mies ei ole 'töissä' olkkarin sohvaa kauempana ;D
- Jamnapur
mayanna kirjoitti:
ja tuo saattaa sattua myös silloin, kun mies ei ole 'töissä' olkkarin sohvaa kauempana ;D
joo, tarkemmin ajatellen, se on paljon mahdollista..
Vieraantua voi monella tavalla.
- norMix evk
Olin ennen yrityksessä, jossa oli paljon kuukausienkin mittaisia ulkomaankomennuksia. Selvästi huomasi, että työmatkat rassasivat suhteita kun kotiin jäänyt puolisko joutui yksin selviämään arjen haasteista. Lisäksi osalla mieltä kaihersi maailmalla olevan puoliskon uskollisuus. Erot paljon reissaavilla olivatkin selvästi yleisempiä kun muilla.
- mayanna
oli mielessä myös avausta tehdessäni... nykyäänhän näitä pareja on yhä enemmän, työvoiman liikkuessa maan rajojen yli vapaammin. Joukkoon mahtuu varmaan jokunen pari, jolle erossaolo tekee hyvää, on jopa suhteen elinehto, mutta erotilasto kertoo sitten enemmistön kokemuksen.
Tuo uskottomuudenpelkokin on varmaan ihan 'aiheellista' - ihminen kun ei pääse alkukantaisista vieteistään, vaikka olisi kuinka korkeasti koulutettu :)
, millaisesta suhteesta on kysymys.
Rakkaussuhde saattaa toimia tiettyyn rajaan saakka kaukosäädölläkin, mutta usein tarve saada myöskin fyysistä läheisyyttä tulee mukaan ja silloin tilanne
varmasti muuttuu.
Ystävyyssuhteessa paineet eivät ole vastaavanlaisia, kuin edellisessä. Saattaa toimia paremmin.
Lisäksi suhteelle asetetut tarpeet ja odotukset määrittävät kaukosuhteen kestävyyden, tai toimivuuden.
Kaukosuhteita nähdäkseni on ollut ennen näitä nykyisiä kommunikoimisvälineitäkin. Sotien aikoina rakastuttiin kirjeitse ja saatettiin saada lohtua, sekä unelmoida, vaikkei sitä toista kirjoittajaa välttämättä edes koskaan tavattukkaan.
Joten ei kai tähän mitään yleispätevää määritettä ole olemassa.- mayanna
ei - onneksi! Olishan se kauhea huomata, että nyt en tunnekaan noin kuin pitäisi :D
Tuohon fyysisen läheisyyden puutteeseen varmaan vaikuttaa myös parin tausta. Jos on tottunut olemaan yksin, ei läheisyyden puute ehkä ole niin kiduttavaa?
että kaukosuhde pitemmän päälle toimii. Arvelen että kertaluonteinen korkeintaan 6 - 8 kuukauden pituinen ulkomaan komennus vielä säilyttää parisuhteen ehyenä.
Itselläni uskoisin kotimaassa toimivan max 500 kilometrin kaukosuhde.- mayanna
että eikö 500km olisi juuri sellainen matka, joka olisi kaikkein rasittavin, kun se on kumminkin kaukana, vaikka on olevinaan lähellä. Jatkuvaa ajoa eestaas?
mayanna kirjoitti:
että eikö 500km olisi juuri sellainen matka, joka olisi kaikkein rasittavin, kun se on kumminkin kaukana, vaikka on olevinaan lähellä. Jatkuvaa ajoa eestaas?
onhan se 500km tosi pitkä matka ajella eestaas. Tulin vain ajatelleeksi että jos tapaamiset olis noin kerran kuukaudessa tai harvemmin ja silloin mahdollisesti useampi päivä kerrallaan. Jos olis vielä lentokenttä tai junayhteys paikkakunnalle, niitäkin vois joskus käyttää.
Kallistahan tuo reissaaminen toki olis. Puhelinlaskutkin nousis arvoon arvaamattomaan.
Ei mun rahat kyllä riittäiskään noin kalliiseen rakkauteen. Siihen se toimivuus loppuiskin :(.- mayanna
Mariet kirjoitti:
onhan se 500km tosi pitkä matka ajella eestaas. Tulin vain ajatelleeksi että jos tapaamiset olis noin kerran kuukaudessa tai harvemmin ja silloin mahdollisesti useampi päivä kerrallaan. Jos olis vielä lentokenttä tai junayhteys paikkakunnalle, niitäkin vois joskus käyttää.
Kallistahan tuo reissaaminen toki olis. Puhelinlaskutkin nousis arvoon arvaamattomaan.
Ei mun rahat kyllä riittäiskään noin kalliiseen rakkauteen. Siihen se toimivuus loppuiskin :(.jo kakkossivulle, mut vastaan vielä äkkiä.
Sulla on tietokone ja luultavasti maksat laajakaistaa. Parillakolmella kympillä saat kaupasta headsetin (mikkikuulokkeet), netistä ilmaisen ohjelman, ja kas - siinä puhelinkulut vuosiksi eteenpäin :)
Fyysistä läheisyyttä se ei tietenkään korvaa. mayanna kirjoitti:
jo kakkossivulle, mut vastaan vielä äkkiä.
Sulla on tietokone ja luultavasti maksat laajakaistaa. Parillakolmella kympillä saat kaupasta headsetin (mikkikuulokkeet), netistä ilmaisen ohjelman, ja kas - siinä puhelinkulut vuosiksi eteenpäin :)
Fyysistä läheisyyttä se ei tietenkään korvaa.Tuota nettipuhelinta en tullut ajatelleeksikaan. Sehän olis silloin ilman muuta hankittava.
Fyysisen läheisyyden kaipaus onkin toinen juttu. Ehkä sen kanssa kuitenkin pärjää odotellessa uutta tapaamista. Sitten ei päästetäkään toisistaan irti koko aikana :).- rosie5968
Mariet kirjoitti:
Tuota nettipuhelinta en tullut ajatelleeksikaan. Sehän olis silloin ilman muuta hankittava.
Fyysisen läheisyyden kaipaus onkin toinen juttu. Ehkä sen kanssa kuitenkin pärjää odotellessa uutta tapaamista. Sitten ei päästetäkään toisistaan irti koko aikana :).luottamus luottamus luottamus, ilman sitä ei kaukosuhde ja toisaalta ei mikään muukaan suhde toimi.
asun turussa ja kaverini poikaystävä asuu rovaniemellä asti mut hyvin on 2v jo mennyt. toisaalta kuulemma alkaa hinnat,matka ja aika kyrpimään.
oma tyttöystävä asuu porissa ja välimatka on 140km. 25€ bussimatka opiskeliakortilla on ihan maksettava hinta ja matka kestää hieman yli 2h. puolenvuoden päästä ajokortti jolloin matka sujuu helpommin. itse en voisi tietnkään loputtomiin olla kaukosuhteessa, jossain vaihessa kyllä täytyy yhteen muuttaa. sanotaan että ei varmaan toimi 10 vuotta
- QuietPlace
kutakin.
Sen minkä olen huomannut..pitkä välimatka luo vääriä olettamuksia, väärinkäsityksiä.
Mut mitäpä niistä, ei kaikkee jaksa oikoo, olkoon sitten. Tämä ketjuhan näyttää olevan vuosimallia- 07. Johan säikähdin lukiessani, kun oma nikkinikin poksahti esiin, että kukas mun nikillä jo tänne on vastannut: * huuli pyöreenä*
Lukijamääräkin jo näytti joltain muulta kuin, mitä nyt tääällä palstalla nyttemmin näyttäisi olevan. *hupsista*- Mil-laN
...toimii mainiosti...on toiminut jo pitkään eikä estänyt meitä menemästä vihille.:)
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.2028561Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2972109- 701378
- 751323
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei721305- 641289
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81189Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti521180Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa931132- 361076