Vihkiminen maistraatissa

s67

Miten olette menneet naimisiin maistraatissa? Oletteko sanoneet toisillenne jotain kaunista ennen/jälkeen paperin allekirjoittamista? Vihkiminen maistraatissa on kai melko lyhyt? Kertokaa kokemuksia! Kiitos etukäteen.

3

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhtään hassumpi

Itse olen mennyt kaksi kertaa naimisiin ja kummallakin kerralla maistraatissa, toimitus on todella lyhyt eikä tarvitse kuin kaksi todistajaa ja nekin saa ns. "viran puolesta" jos haluaa.

Ekalla kerralla kun menin naimissin maistraatissa mieheni kanssa oli todistajat ns. viran puolesta (mieheni kuoli kaksi vuotta myöhemmin).

Enpä olisi uskonut että vielä toisenkin kerran joudun tai "pääsen samaan" paikkaan vihittäväksi, silloin oli mun systeri ja broidi todistamassa ja kun pappi tai tuomari se kai oli ja kysyi että tahdotko jne... niin tuleva mieheni vastasi että tottakai tahdon ja nyt ollaan oltu naimissa 2 v ja 5 kk.

Molemmilla kerroilla pidimme vain pikku "vastaanoton" läheisessä kuppilassa läheisillemme ja hauskaa oli. Että lykka till sulle vaan!

• ziila

Meidät vihittiin kesällä maistraatissa. Saimme valita pidemmän, tai lyhyemmän kaavan.

Valitsimme lyhyemmän. Annoimme molemmat sormukset toisillemme ja lopuksi vihkijä antoi luvan suudella.

Vieraita oli kymmenkunta mukana, vanhempani, mieheni veli ja serkku, sekä minun ystäviäni.

• Rouva O

Meillä oli henkikirjoittaja kotona vihkimässä. Ensin bestman lausui tervetulosanat, kaaso luki runon, vihkikaava, kysymykset ja siinä se sitten oli.

Siviiliseremoniaan saa tosiaan liittää puheita, runonlausuntaa, musiikkiesitystä.., mitä nyt keksiikin. Kirkollinen seremonia on jäykästi ohjekirjan mukainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2835
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1600
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe