Minusta on ihanaa katsoa sanakirjoista nimiä lemmikeille, niin että ne kuvaavat lemmikin esim. luonnetta, väriä tai muuta sellaista. Japanilaiset nimet ovat myös ihania! Onko teidän lemmikeillä tämän kaltaisia nimiä?
Sanakirjasta
6
949
Vastaukset
- sanakirjasta
löytyi koiramme nimi Perro=koira
- ...
minulla on sekarotuinen hyvin runsasturkkinen koira. furry on englantia ja tarkoittaa turkispeitteistä, pörröistä. siitä koiramme sai nimen Furi. itse olen tyytyväinen nimeen ja ylpeä itsestäni, että keksin sen ihan itse =)
- Minäpä vain
... kirjoitti:
minulla on sekarotuinen hyvin runsasturkkinen koira. furry on englantia ja tarkoittaa turkispeitteistä, pörröistä. siitä koiramme sai nimen Furi. itse olen tyytyväinen nimeen ja ylpeä itsestäni, että keksin sen ihan itse =)
Meillä on siperian Husky, joita siis käytetään tunnetusti vetokoirina. Niinpä entistä rotua (tiibetinmastiffeja) kunnioittaen otimme Nepalin sanakirjan eteen ja siellä oli suomen sana "mennä jotakin kohti"= tira. Niinpä kaunis sininilmäinen narttumme sai nimekseen Tira. Erimaiden sanakirjoista löytyy paljon kauniita nimivaihtoehtoja, joilla on myös merkitys...
- terveisin
Minäpä vain kirjoitti:
Meillä on siperian Husky, joita siis käytetään tunnetusti vetokoirina. Niinpä entistä rotua (tiibetinmastiffeja) kunnioittaen otimme Nepalin sanakirjan eteen ja siellä oli suomen sana "mennä jotakin kohti"= tira. Niinpä kaunis sininilmäinen narttumme sai nimekseen Tira. Erimaiden sanakirjoista löytyy paljon kauniita nimivaihtoehtoja, joilla on myös merkitys...
punainen irlanninsetteripoika Rosso!
- Rosso-koiruus
terveisin kirjoitti:
punainen irlanninsetteripoika Rosso!
Täällä on myös Rosso-niminen koiruus. Kiharakarvainen noutaja kylläkin :)
- arzu
kissan nimi on Kedi, turkin sanakirjasta kohdalla 'kissa' :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096