Kanin ottaminen...?

atoopikko kysyy

onko kellää kokemuksia atopiasta ja lemmikeistä? Itselläni on atooppinen iho joka ei ole ollut moneen kuukauteen paha homeopatian ansiosta ja haluaisin ottaa kanin lemmikiksi...Kotonani on jo gerbiili josta tuli allergiaa (kutina iholla ja kurkussa)kun atopia oli pahana mutta nyt kun ei ole ihottumaa ollut voin pitää gerbiiliä sylissä ja kasvojenki lähellä eikä rupea kutittaan yhtää..toinen asia olisi ehkä jos hinkkaisin silmiä heti gerbiiliä kosketettuani...kannattaako mun ottaa kania jos nyt ei tuu allergiaa, mutta jos iho menee talvella huonoksi niin jos silloin tulee allergiaa ja siitä pitää luopua...?Lapsesta asti meillä kotona on ollut kissa ja koira ja niistä ei tullut mitää allergiaa ennen kuin atopiani puhkes pari vuotta sitten...onko sillä jotain vaikutusta että pystyn taas niitä silittään jos pesen heti kädet?kiitos jo valmiiksi jos joku osaa auttaa...:)

3

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tools

aika vahvasti allergisoiva eläin niinkuin kissakin. Koiran kanssa on paljon helpompi tulla toimeen.

• auttaa

Kokeile niitä maitohappobakteereja heti, jos ja kun tulee allergiaoireita. Niitä on joissakin tuoremehuissa lisättynä. Niitä vaan ihan koko ajan, kun tuntee oireita. Elimistö jotenkin tottuu allergeeneihin, kun saa maitohappobakteereita. Tai sit piimää tai jotain vastaavaa.

• Omark

En kauheasti suosittele ottamaan kania. Oman terveydentilan lisäksi kannattaa huomoida myös eläin itse. Neljän kanin kokemuksella voin sanoa, että kaneilla on omia ominaisia sairauksia, joiden hoito voi olla hankalaa tai mahdotonta (hammasviat ja pastorellabakteeri-infektiota). Minulla jokainen kani sairasti todennäköisesti kumpaakin mainitsemistani vaivoista.

Itse sain kanin aikaan hankalan käsi-ihottuman, jonka vuoksi menetin työn, ammatin ja toimeentulon. Kanin osuutta ei tutkittu, mutta itse uskon, että kanilla tai sen kantamalla resistentillä bakteeri-infektiolla saattoi olla merkitystä. Eli ei mikään pikkuasia, elämäni peruspilarit kaatuivat.

Jollekin maitohappobakteerit tai vastaavat saattavat olla avuksi, mutta kannattaa muistaa, että se ei ole virallisen lääketieteen kanta. Jos tieten tahtoen altistat itsesi allergeeneille, niin varaudu vastaamaan seurauksista itse.

Itse olen ajatellut, että jos joskus vielä muutan maaseudulle, voisin kokeilla jotain ulkoeläimiä, kuten kirjekyyhkyjen kasvatusta. Tällä hetkellä en onneksi eläintä edes kaipaa. Ikean norsupehmoeläin riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe