Ongelmia -Cockerin muutto uuteen kotiin

Nekkula

Apua!
Muutimme uuteen asuntoon 6 ja puoli-vuotiaan cockeri koiran kanssa. Kun olemme yhdessä, koiramme ei juurikaan hauku, muulloin, kun jos ovikello soi tai posti tulee tai innostuessaan leikkimään pallonsa kanssa tai riemuissaan, kun pääsee ulos. Siis normaalia koiran "kieltä" käyttäen. Mutta, kun olemme jättäneet hänet päivällä lyhyiksi ajoiksi yksin, niin hän kuulemma häiritsee koko talon rappua haukkumalla ja ulisemalla/vinkumalla ja aiheuttaa siten ongelmia. Töissä on käytävä päivisin ja hän joutuu olemaan jatkossa 8-9tuntia yksin, mikä on pitkä aika. Mikä neuvoksi, auttaako sitruspanta tai jokin muu apuväline haukkumiseen/ulisemiseen, onko jollakin kokemusta pannan käytöstä? Naapurisovun säilymisen kannalta haluaisin auttaa koiran sopeutumista.

4

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä kokemus

on sitruunapannasta ja ainakin meillä toimii colliella hyvin. Naapurit meilläkin sanoneet että on haukkunut ja olenkin sanonut että aina tulevat sanomaan jos haukkuu.
      Ostin tosiaan tuon sitruunapannan ja ekana päivänä kotiin tullessa tuoksui aikas voimakkaasti sitruuna. Seuraavana päivänä vähemmän ja kolmantena ei enää lainkaan. Ja testasin aina aamuisin ja iltaisin että panta varmasti toimii. Itse ajattelin että mikäli tuo panta ei toimi niin sitten laitan kuonokopan päiväksi mutta meillä näin radikaaliin toimenpiteeseen ei tarvinnut lähteä.

• niiiin j

Itse en mitään sitruspantoja edes kokeilisi.
      Alottaisin vain yksinoloharjoitukset niinkuin pienelle pennulle, toki aikuisen koiran kanssa voi edetä nopeammin.
      Vie enemmän aikaa kuin sitruspannan osto ja laitto. Mutta mielestäni järkevämpää ja koiraystävällisempää.

• pannan oston

ainoastaan siihen ettei naapurit joudu kärsimään huutavasta koirasta. (Tosin meillä tuleekin ensin ihmiset ja sitten vasta koirat ja ihmisiin luetaan vielä muutkin kuin oma perhe)
        Meillä ei ainakaan koira ole mitenkään kärsinyt pannan käytöstä, ainoa vain että lopetti kyllä haukkumisen kahdessa päivässä. Kallishan tuo panta oli mutta sen arvoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe